اگر چند تا مسئول این صنعت رو بخاطر بی کفایتی جبس بلند مدت و خسارت زیاد جریمه میکردن الان وضع درست بود همه چی شده باند بازی توی این صنعت اونم باند بازی بی کفایتها.تا دولتی هست سیستم مدیریت همین آش و کاسه هست و تا کشور رو بستن و گمرک بسیار زیاد هست حاشیه امنیت اینا محفوظ هست و همین آشغالهایی که تولید میکنن رو ادامه میدن
اگر مقایسه با کشوری دارای راهبرد مستحکم و منسجم توسعه همانند کره جنوبی صورت گیرد، آنچه نتیجه گیری خواهد شد این است که کره جنوبی درست در همان بازه زمانی با ۷۰۰۰ دستگاه تولید، فقط ۲ واحد خودرو سازی فعال داشته است. همین دو واحد فعال خودرو سازی نیز برای داخلی سازی خودرو برنامه ریزی کردند. کره جنوبی در حالی چنین سیاستی را برای صنعت خودرو اتخاذ کرده است که در ایران توجه اصلی بر مونتاژ و سر هم بندی خودرو بوده است.
در همین رابطه در خاطرات شفاهی علینقی عالیخانی، وزیر اقتصاد سالهای ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۸ ایران نوشته شده است: « مثلا اتومبیل، برای اینکه ممنوع کردن ورود اتومبیل در عمل باعث آن چیزی شده بود که به نام مونتاژ اتومبیل در ایران انجام میدادند. تمام قطعات را از بیرون وارد میکردند و همان ارز اتومبیل و شاید بیشتر هم خرج میشد و عده به خصوصی بدون هیچ جهتی پولدار میشدند. بدون اینکه در داخل کشور یک کار درست و حسابی انجام بدهند. مونتاژی که به آن صورت وجود داشت یکی از بلاهای کشور بود….بدون اینکه ارزش افزوده ای در داخل کشور به دست بیاید یک چیزهایی را بردارند و بیاورند. مثلا فیات را در ایران مونتاژ میکردند و علامت ساخت ایران هم پشتش بود، ولی حتی این علام « ساخت ایران » را هم در ایتالیا ساخته بودند وآورده بودند. »
حالا اون بحث دولتی از نظرم زیاد مهم نیست
مگه شوروی مرحوم همش دولتی نبود!! درسته از هم پاشید ولی خب!
آقایون رو باید سوزوند
دوست عزیز ریپورتر گرامی
اصل 37 ژنرال فولر
"شما فقط هنگامی میتوانی اراده و قدرت خود را به زیر دست ثابت کنی که زیر دست شدیدا از شما بترسد" البته عین جمله این نیستا! مفهومش اینه! همونطور که آدولف هیتلر از اصول روانشناسی دیکتاتورانه و نظامی ژنرال فولر استفاده کرد و من شنیدم که 48ساعت به مدیران کارخانه ای مهلت داده که یه خودروی معروف رو بسازن و ساختن!!
حالا اگه رئیس جمهور یا هرکس دیگه رئیس روئسای این دو کارخونه رو بسوزونه(زنده زنده!!) یا تیکه تیکه کنه!(به خدا این بی رحمی نیست بی رحمی اونه که حق 80 میلیون نفر رو بخوری) اونوقت میشه امیدوار بود!!
طبق پست قبلیم گفتم که کره از کم شروع کرد اما واقعا تولید کرد.چیز بدرد نخور ساخت اما خودش ساخت.
حالا با اون همه تجربه تقریبا تا چند سال پیش خودروهای کره زیاد قدرت رقابت نداشتند تا اینکه به فکرشون رسید از تجربه غربی ها استفاده کنند.نگفتند فقط خودمون.از اول با دستای خودمون.....
سر طراح شرکت ائودی رو اوردن.خرج کردند تا اینکه الان به جایی رسیدن که خودروهاشون هویت پیدا کرده.نسل به نسل تغییرات ایجاد میشه.امکانات خوبی دارند.
پس فکر نکنم با تهدید ترسوندن اتش زدن بشه کاری کرد.ما نیاز به علم خودروسازی داریم.
اقا خواهشا اسم ایران و امریکارو نیار باز الان کلی بحث فلسفی میشه....
این بر میگرده به سیاست های خود کشور ما.ولی شما بیا الان اون افرادیو که میگی از چرخه روزگار حذف کن.و به قول دوستان نخبه هارو بزار در راس کار.باز هم زمان ازدست میره.
ایا نخبگان ما بدون تجربه توانایی ساخت شاسی های سبک و مقاوم رو دارند؟
ایا توانایی طراحی یک موتور 1600 سی سی 120 اسب بخاری را داریم؟
توانایی طراحی موتور توربو چطور؟
گیربکس چطور؟
کیسه هوا چطور؟
طراحی سیستم های ایمنی فعال و غیرفعال دیگه چطور؟
حالا اگه رئیس جمهور یا هرکس دیگه رئیس روئسای این دو کارخونه رو بسوزونه(زنده زنده!!) یا تیکه تیکه کنه!(به خدا این بی رحمی نیست بی رحمی اونه که حق 80 میلیون نفر رو بخوری) اونوقت میشه امیدوار بود!![/quote]
وای چرا اینقدر خشونت! واقعا راه دیگه ای به نظرتون نمی رسه؟
آره عزیزم من میگم میشه!
نیروی متخصص حتی میتونه ابزار کار خودش رو هم بسازه!
یه زمانی واقعاً ساختن خودرو به یک معجزه شبیه بود ولی الان،
با وجود نرم افزارهای قدرتمند طراحی و ابزارهای پیشرفته cnc و بازوهای رباتیک با سروو موتورهای پر سرعت و قدرتمند!
واقعاً دشواری رو احساس نمیکنم!
پیشرفت تکنولوژی و فناوری های جدید کار رو واقعاً راحت کرده...
فرمول خودروی پیشرفته = افراد نخبه + سرمایه + مدیریت صحیح - هر گونه دخالت دولت
سلام داداش.خوش اومدی.(واسه این میگم که کم پیدایی)آره عزیزم من میگم میشه!
نیروی متخصص حتی میتونه ابزار کار خودش رو هم بسازه!
یه زمانی واقعاً ساختن خودرو به یک معجزه شبیه بود ولی الان،
با وجود نرم افزارهای قدرتمند طراحی و ابزارهای پیشرفته cnc و بازوهای رباتیک با سروو موتورهای پر سرعت و قدرتمند!
واقعاً دشواری رو احساس نمیکنم!
پیشرفت تکنولوژی و فناوری های جدید کار رو واقعاً راحت کرده...
فرمول خودروی پیشرفته = افراد نخبه + سرمایه + مدیریت صحیح - هر گونه دخالت دولت
خب تا اینجا 2تا دیدگاه داشتیم
یکی خیلی خشن بود و بیشتر دل ادم رو خنک میکرد.
و دیگری که چندتا از دوستان روی این کار اتفاق نظر داشتند ورود افراد نخبه ایجاد فضای مناسب برای این عزیزان بود.
و نکته مهمتر اینکه مدیریت هم که پای ثابت مشکلات امروزه ما شده.
ولی ایا به این فکر کردید که مثل کشور سنگاپور اکثریت بنز و بی ام و سوار میشند (البته کیفیت زندگی در سنگاپور حرف اول رو در اسیا داره)
یا مثل خیلی از کشور های سطح متوسط اکثرا تویوتا سوار و فورد و حتی فولکس سوار هستند باشید؟
45%بازار خودرو کشور رو پراید پوشش میده
من فکر میکنم این چندتا معنی داره:سطح اقتصادی 45%مردم کشور ما واقعا افتضاح هست.
یا
پراید با اینکه ارزان ترین خودرو کشور هست باز هم گران هست و اینکه نیاز به تنوع خودرو در کلاس b را داریم.
و مهمتر از این اینکه این خودرو فقط به این خاطر فروش میره که 45% مردم توانایی خریدشو دارن نه به خاطر اینکه نیازشو برطرف کنه.همونطور که میبینید در مسافرت ها هم از پراید استفاده میشه....
واقعا باز هم تاکید بر ساخت خودرو توسط خودمان دارید؟
با وجود اینکه به اندازه کافی تنوع خودرو در دنیا و در اطراف ما وجود دارد....
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)