ببین مهدی جان، همونطور که دوستان هم گفتن، دختر خانمی، دختر خانم که چه عرض کنم دیگه دختری که با 30 32 سال سن بهش نمی گن دختر خانم، سطح توقعاتش اونقدر بالاست که به خواستگار پایین تر از فوق لیسانس جواب نمیده، یه نفر که پیدا میشه "سطح تحصیلاتش" بالاست میاد باهاش ازدواج میکنه، میبینه که نه، این آقای مهندس به تناسب سوادش یه ذر فهم اجتماعی و رفتار نداره، پس زندگیشون رو به جدایی میره، چون همدیگر رو خوب هضم نمی کنند.
اما اگه همون خانم تحصیلات براش مهم نبود، نه اینکه حذفش کنه، خیلی مهم نباشه، میتونست تا آخر عمرش با خوشبختی زندگی کنه. منظور بنده اینه
سطح تحصیلات با سطح شعور رابطه مستقیم نداره
برخی افراد این دو مورد رو با هم یکی میدونن و همین علت باعث میشه که تحصیلات طرف براشون به شکل زیاد اهمیت داشته باشه...
در اصل فکر میکنن کسی که تحصیلات بالا نداره صرفا کم شعور هستش!!
ای دوست تا هستم ندانی کیستم.آن دم که دیگر نیستم به مزارم خواهی آمدو دانی که کیستم
یار همیشگی
البته تو بحثهای قبلی راجع به این مسائل کمی صحبت شده بود
راجع به هوش هیجانی(عاطفیeq) گفته بودیم که این هوش اگر تقویت نشود و یا زمینه رشد نداشته باشد، در واقع شخص ممکن است از آی کیو بالایی برخوردار باشد(خانم یا آقا دکترا) ولی مهارت اجتماعی لازم را نداشته باشد، همراهی و همدلی با مردم ، یا در مدیریت عواطف و احساسات در رهبری دیگران ضعیف باشد.
بنابراین بدترین حالت تربیت که متاسفانه جامعه بدجور درگیر شده است، تک بعدی کردن فرزندان است،
یعنی فقط و فقط از این کلاس به اون کلاس، حتما دو زبان بلد بودن، کارهای نکرده والدین را فرزند به دوش بکشه،
نتیجه اش این میشه که فرزند در چارچوب درس و مدرسه و کتاب مانده و فقط افرادی مثل خودشو دیده و همونا رو می پسنده،
نتیجه اش هم میشه یه چیزی مثل بحث ما.
دوست آشنا
بعله مهدی جان میلنگه باهاتون موافقم
عزیز یه چیزی بین تمامی نظرات دوستان هست اما بهش اشاره دقیق نشده. مثلا تقریبا عزیزان معتقدند که وقتی مدرک و سواد بالا میره انتظارات و احتمالا درک هم بالا میره اما این مدرک و تحصیلات عالیه نیست که اثر مستقیمی روی درک و انتظارات داشته باشه. یه چیز دیگه هست که این بین اثر مستقیم داره اما به اسم مدرک و تحصیلات تموم میشه.
نظریه پردازان بهش میگن پیچیدگی شناختی اگه فردی دارای پیچیدگی شناختی پیچیده ای باشه درکش یقینن میره بالا و هیچ شکی تو این نیس. و دلیل اثبات این همون اثر نگذاشتن مدرک و تحصیلات روی همه هست و این ضد و نقیض بودن میگه که تحصیلات اثر حقیقی نداره.
حالا این پیچیدگی شناختی چی هست یه کم مفصله توضیحش. اما به طور خلاصه همون گزینه های شناختی هست که افراد طبق تجربیات و ... در مسیر زندگی کسب میکنن .
حالا اگه یکی دارای پیچیدگی شناختی ساده باشه و دیگری دارای پیچیدگی شناختی پیچیده ای باشه درکشون متفاوت خواهد بود. حالا اگه تحصیلات پیچیدگی شناختی فرد رو بالا ببره میشه گفت اثر داره و این مختص تحصیلات نیست هر چیزی که اثری روی این پیچیدگی داشته باشه تفاوت ایجاد خواهد کرد.
در فرق بین پیچیدگی شناختی اینو مطرح می کنند که اگه کسی دارای پیچیدگی شناختی ساده ای باشه بین چینی ها و ژاپنی ها تفاوتی رو احساس نمیکنه اما اون فردی که از پیچیدگی شناختی پیچیده ای برخوردار باشه تفاوت های فاحشی رو بین چینی ها و ژاپنی ها خواهد یافت.
فکر کنم این موضوع مربوط به پیچیدگی شناختی افراد باشه که هر کسی میتونه گسترشش بده بدون اینکه تحصیلات عالیه داشته باشه.
ویرایش توسط عبدالله91 : 31st December 2013 در ساعت 08:59 AM
الهی؛ تشنگی ام را در کسب علم و عملم را در آنچه رضایت توست قرار بده.
آمین
علم با تحصیلات یه کم فرق نداره؟ بشر آن چیزی را که می آموزد به کار میگیرد نه آن چیزی را که می خواند. تحصیلات لزوما دانش نظری افراد رو بالا میبره نه دانش عملی. طبق گفته رابینز یادگیری چیزی هست که در اعمال ظاهر شود و پایدار بماند. هر مطلبی را که میخوانیم لزوما به کار نمی بندیم بلکه آن چیزی را که یادگرفته ایم به کار می بندیم.
ادراک یه مساله بسیار پیچیده ای هست که افراد در ابتدا با گزینش های ادراکی شروع به درک اطراف و اطرافیان می کنند. حالا چرا یه نفر که دکترا داره بهتر از یه فرد تقریبا بیسواد(مثلا) در اجتماع ظاهر میشه؟
افرادی که سطح تحصیلات بالاتری دارند بخاطر حفظ وجهۀ اجتماعی سعی میکنن به شکل خاصی در اجتماع ظاهر بشوند اما در مسائل زندگی اون حقیقته خودشو نشون خواهد داد و این ظاهر و درک از بین خواهد رفت. پس بهتر است در انتخاب به شناخت واقعیات بپردازیم.
البته هر چقد پیچیدگی شناختی و علم (نه تحصیلات؛ علم به معنای یادگیری و آگاهی)افراد بالا میره از ادراک بالایی برخوردار میشه. این یه چیز اثبات شده هست و تفاوتهای برخوردی در افراد تحصیل کرده یکی از نشانه های رد نظر تاثیر تحصیلات در ادراک هست. تنها اون تحصیلاتی اثر داره که عامل یادگیری یا افزایش دهندۀ دامنۀ پیچیدگی شناختی هست.
الهی؛ تشنگی ام را در کسب علم و عملم را در آنچه رضایت توست قرار بده.
آمین
یار همیشگی
دوست آشنا
همکار تالار اخبار و کاربر فعال
همکار تالار سایر موضوعات پزشکی
حرفی را بزن که بتوانی بنويسی،چيزی را بنويس که بتوانی پای آنرا امضاء کنی و چيزی را امضاء کن که بتوانی پای آن بايستی!
"ناپلئون بناپارت"
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)