با سلام خدمت آقا پدرام
ممنونم که در بحث شرکت کردید..
ممنون از نکاتی که فرمودید بله دقیقا کسب مهارت و علم لازم در زمینه هر محصول تولیدی شرط اول هست
انتخاب فضای مستعد برای این قضیه بسیار مهم و حائز اهمیت هست و چون کشور ما از نعمت چهر فصل برخورداره انتخاب چنین مکانی زیاد سخت نیست
هم مهارت در دانش تولید و هم مهارت در جذب مشتری چه در داخل و چه خارج از کشور
روشهای کسب اطلاعات برای بازاریابی هم روش مناسبی هست که پیشنهاد دادید و با جمع آوری اطلاعات از محصول و شرایط تولید موثر هست
در خصوص نوع انتخاب محصول برای تولید فقط کافیه فرد تحقیقات کنه طبق گفته شما حالا میتونه پنیر نباشه ..
مهارت انتخاب یک محصول مناسب برای تولید خودش خیلی مهمه .....
برخی ها تصور میکنند راه های کسب درآمد دشواره در صورتیکه یکی از نیاز های اساسی در مسیر انتخاب یک کا تولیدی اینه با خلاقیت و دقت پیرامون نیازهای اطرافمون میتونه جرقه هایی رو دز ذهن ایجاد کنه
در تکمیل صحبتهای شما که فرمودید با توجه به شرایط و امکانات و موقعیت های بومی و شناخت شرایط هر منطقه و هر روستا میشه به راحتی نیازهایی رو شناسایی کرد کاملا درسته علاوه براون ما کاملا امکانات تحقیق و تفحص با توجه به رسانه ها و دنیای فضاهای مجازی میتونیم به روز ترین نیازها رو گلچین و شناسایی کنیم
فرضا برای مثال در تهران تب داغ مصرف ماست های طعم دار میوه ای که شامل انواع ماست ها با طعم انواع میوه بسیار متداول شد این ایده بر گرفته از تولیدات کشورهای اروپایی کلید خورد کم کم این محصول در ترکیه تولید و به داخل ایران وارد شد
این نوع خوراکی با تبلیغات گسترده در زمینه تامین کلسیم بدن و سیاستی مناسب برای تشویق کودکان و کهنسالان به مصرف پروتئین تونست بازارهای زیادی رو از آن خودش کنه
من تا مدتها در این فکر بودم همه شرکت های تولید لبنی چرا چنین محصولی رو تولید نمیکنند
اگر حمل بر تبلیغ نباشه منظورم فرآورده های لبنی danet بود که در کشور ترکیه و آلمان با نام donino در ابتدا توزیع و تبلیغ شد
این ماست ها با استفاده از خرده های بسیار ناچیزی از میوه ها در داخل ماست که عموما با انواع عصاره ها و طعم دهنده ها صورت میگرفت و شیرینی کمی هم بهش اضافه کرده بودند در مدت کوتاهی در سطح جهان توسعه و بازار مصرفش مشخص شد
و به راحتی میشد در ایران تولید بشه و با قیمت های خوبی هم به فروش بره و بازار خوبی رو بگیره
ولی چون ایرانی جماعت عادت داره لقمه حاضر و آماده رو نوش جون کنه راه های واردات این محصول به کشور باز شد و درآمد های هنگفتی از این محصول به جیب کشورهای دیگه رفت در حالیکه ایران میتونست با شناخت اون محصول گوی سبقت رو در دست بگیره
البته اخیرا یه یکی دو سالی هست متفکران ایرانی دارن با توجه به ذائقه ایرانی ماست های طعم دار مثل ماست بورانی ماست با طعم خیار ماست چیلی و.... به بازار عرضه کردند
پس نتیجه میگیریم برای کسب درآمد پر بازده اگر کمی هوشیاری به خرج بدیم میتونیم با سرمایه های کم هم تحولات بزرگ ایجاد کنیم تا زمانیکه جوان ایرانی حس کنه تنها راه پول در آوردن فقط و فقط سرمایه و توان مالی هست نمیشه موفق عمل کرد چون یکی از پیش نیازهای یک کار تولیدی و پربازده ممکنه پول و توان مالی باشه ولی فقط داشتن سرمایه کافی نیست فکر درست و هوشیاری برای انتخاب یک کار پر سود با توجه به توان مالی هم مهمه
و کاش ................... جوانهای ما با توجه به توان های مالی و پتانسیل های موجودشون در فکر تولید بیفتند فقط کافیه توجه شون رو به نیازهای دنیا و کشورهای پیشرفته بیشتر کنند و در ابتدا سعی نکنند لقمه های بزرگ بردارند هر لقمه بزرگی مشکلات بزرگ هم به دنبال داره ....
ممنون از مشارکت شما
علاقه مندی ها (Bookmarks)