تقریبا نیمی از هواپیما های مدل - قایق های قدیمی - موتورسیکلت های قدیمی
مشکلش مصرف سوخت بالا و روغن سوزی اجباری و دود زیاد و الودگی به همراه صدای زیاد و هدر رفتن نزدیک به 25 درصد از سوخت در هر سیکل کاری
و مزیتش هم قدرت بالا در حجم و جرم کم - سادگی ساخت و تولید و ماندگاری و اینکه در هر شرایط اب و هوایی میتونه کار کنه تقریبا
این نوع هواپیما که با هوای فشرده کار میکنه به جای استفاده از افزایش حجم در انفجار سوخت و هوا در موتور درونسوز-از افزایش حجم در انبساط هوای فشرده که در موتور ازاد میشه استفاده میکنه
در موتور درونسوز به دلیل گرمای زیاد - انفجار و فشار بالا و ضربه ای - باید دیوایه ی سیلندر و سر سیلندر از فلز خاص و بسیار مستحکم ساخته بشند که باعث سنگینی میشه
اما در موتور هوای فشرده فقط افزایش حجم هست و باید جذب گرما باشه فقط (به دلیل نیاز افزایش حجم به گرما)
و تنش بالایی وجود نداره
پس دیواره ها باید نازک و سبک الومینیومی باشند با هیت سینک برای جذب گرما(یا مس یا هر فلز رسانای دیگه با اصطکاک بسیار کم(با یک بار روغنکاری برای کل عمر موتور)
پس استفاده ی مستقیم از یه موترو درونسوز سنگین در موتور بادی(به علت نبود علم و تکنولوژی و صرفه ی اقتصادی)
باعثث میشه اینکه این هواپیما پرواز کنه رو کمی شانسی کنه!!
و یا از قابلیت هاش بسیار کم کنه مثل طول مدت پرواز و ارتفاع پروازی و سرعت و.....
اما خب باز کار ارزنده ای بوده و حائز اهمیت به عنوان استارت استفاده از ایده های جدید روز دنیا









پاسخ با نقل قول


علاقه مندی ها (Bookmarks)