دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13

موضوع: هواپیمایی که سوخت آن باد است!(دستاورد دانشجوهای ایرانی)

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #5
    استعدادهای برتر
    رشته تحصیلی
    تخصص=ایده پردازی +ارزیابی محصول
    نوشته ها
    2,940
    ارسال تشکر
    18,873
    دریافت تشکر: 9,270
    قدرت امتیاز دهی
    11672
    Array
    حسین متقی's: پر حرف

    پیش فرض پاسخ : هواپیمایی که سوخت آن باد است!(دستاورد دانشجوهای ایرانی)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Almas Parsi نمایش پست ها
    با سلام خدمت جناب آقای متقی عزیز

    ممنون از حضور شما در این تاپیک و نظراتتون که همیشه سازنده و کاربردیه

    بر اساس توضیحاتی که فرمودید اگر براتون مقدوره کمی پیرامون موتور یستونی درونسوز برامون بیشتر توضیح بفرمایید و اینکه

    علت سنگینی این موتور برای چیه؟؟

    و در چه نوع هواپیماهایی از این نوع موتور استفاده میشه و چرا ؟؟؟...



    پیشاپیش از توضیحات شما سپاسگذارم
    تقریبا نیمی از هواپیما های مدل - قایق های قدیمی - موتورسیکلت های قدیمی
    مشکلش مصرف سوخت بالا و روغن سوزی اجباری و دود زیاد و الودگی به همراه صدای زیاد و هدر رفتن نزدیک به 25 درصد از سوخت در هر سیکل کاری
    و مزیتش هم قدرت بالا در حجم و جرم کم - سادگی ساخت و تولید و ماندگاری و اینکه در هر شرایط اب و هوایی میتونه کار کنه تقریبا

    این نوع هواپیما که با هوای فشرده کار میکنه به جای استفاده از افزایش حجم در انفجار سوخت و هوا در موتور درونسوز-از افزایش حجم در انبساط هوای فشرده که در موتور ازاد میشه استفاده میکنه
    در موتور درونسوز به دلیل گرمای زیاد - انفجار و فشار بالا و ضربه ای - باید دیوایه ی سیلندر و سر سیلندر از فلز خاص و بسیار مستحکم ساخته بشند که باعث سنگینی میشه
    اما در موتور هوای فشرده فقط افزایش حجم هست و باید جذب گرما باشه فقط (به دلیل نیاز افزایش حجم به گرما)
    و تنش بالایی وجود نداره
    پس دیواره ها باید نازک و سبک الومینیومی باشند با هیت سینک برای جذب گرما(یا مس یا هر فلز رسانای دیگه با اصطکاک بسیار کم(با یک بار روغنکاری برای کل عمر موتور)
    پس استفاده ی مستقیم از یه موترو درونسوز سنگین در موتور بادی(به علت نبود علم و تکنولوژی و صرفه ی اقتصادی)
    باعثث میشه اینکه این هواپیما پرواز کنه رو کمی شانسی کنه!!
    و یا از قابلیت هاش بسیار کم کنه مثل طول مدت پرواز و ارتفاع پروازی و سرعت و.....
    اما خب باز کار ارزنده ای بوده و حائز اهمیت به عنوان استارت استفاده از ایده های جدید روز دنیا

    http://news.iranema.ir/ سامانه هوشمند جمع آوری و انتشار اخبار روز ایران

  2. 4 کاربر از پست مفید حسین متقی سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 24th October 2012, 09:16 AM
  2. روشهای شناسایی سود پیمانکاری_ (روش درصد پیشرفت کار)
    توسط h.jabbari در انجمن حسابداری پیمانکاری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 6th October 2012, 10:22 AM
  3. تصویر: مجموعه تصاویر مانور هوایی هواپیماهای سوخو
    توسط Arash_tanha در انجمن اخبار و گزارش تصویری نظامی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 12th December 2011, 10:13 PM
  4. پنتاگون و هواپیماهایی که سوختشان تمام نمی‌شود
    توسط moji5 در انجمن اخبار اکتشافات
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 10th June 2010, 05:44 PM
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 31st January 2009, 02:56 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •