دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13

موضوع: هواپیمایی که سوخت آن باد است!(دستاورد دانشجوهای ایرانی)

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #6
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    اقتصاد
    نوشته ها
    8,281
    ارسال تشکر
    21,844
    دریافت تشکر: 45,916
    قدرت امتیاز دهی
    82825
    Array
    Almas Parsi's: جدید94

    پیش فرض پاسخ : هواپیمایی که سوخت آن باد است!(دستاورد دانشجوهای ایرانی)

    نقل قول نوشته اصلی توسط حسین متقی نمایش پست ها
    تقریبا نیمی از هواپیما های مدل - قایق های قدیمی - موتورسیکلت های قدیمی
    مشکلش مصرف سوخت بالا و روغن سوزی اجباری و دود زیاد و الودگی به همراه صدای زیاد و هدر رفتن نزدیک به 25 درصد از سوخت در هر سیکل کاری
    و مزیتش هم قدرت بالا در حجم و جرم کم - سادگی ساخت و تولید و ماندگاری و اینکه در هر شرایط اب و هوایی میتونه کار کنه تقریبا

    این نوع هواپیما که با هوای فشرده کار میکنه به جای استفاده از افزایش حجم در انفجار سوخت و هوا در موتور درونسوز-از افزایش حجم در انبساط هوای فشرده که در موتور ازاد میشه استفاده میکنه
    در موتور درونسوز به دلیل گرمای زیاد - انفجار و فشار بالا و ضربه ای - باید دیوایه ی سیلندر و سر سیلندر از فلز خاص و بسیار مستحکم ساخته بشند که باعث سنگینی میشه
    اما در موتور هوای فشرده فقط افزایش حجم هست و باید جذب گرما باشه فقط (به دلیل نیاز افزایش حجم به گرما)
    و تنش بالایی وجود نداره
    پس دیواره ها باید نازک و سبک الومینیومی باشند با هیت سینک برای جذب گرما(یا مس یا هر فلز رسانای دیگه با اصطکاک بسیار کم(با یک بار روغنکاری برای کل عمر موتور)
    پس استفاده ی مستقیم از یه موترو درونسوز سنگین در موتور بادی(به علت نبود علم و تکنولوژی و صرفه ی اقتصادی)
    باعثث میشه اینکه این هواپیما پرواز کنه رو کمی شانسی کنه!!
    و یا از قابلیت هاش بسیار کم کنه مثل طول مدت پرواز و ارتفاع پروازی و سرعت و.....
    اما خب باز کار ارزنده ای بوده و حائز اهمیت به عنوان استارت استفاده از ایده های جدید روز دنیا

    سلام آقای متقی عزیز

    ممنونم از اینکه با حوصله و شکیبایی پاسخ دادید...


    فقط سوالاتی که برام پیش اومده اینه که میزان انژری آزاد شده در دو نمونه درونسوز و هوای فشرده قاعدتا باید متفاوت باشه درسته ؟؟؟؟

    آیا مقدار انرژی تولیدی و آزاد شده برای به حرکت در آوردن شفت و چرخش ملخ نیاز به محاسباتی داره؟؟ مثلا اندازه طول بال و بدنه و ملخ باید متناسب با نوع موتور مون باشه یا اینکه نه میشه در هر ابعادی قابل استفاده باشه ....

    اگر چنانچه میزان هوای خروجی متغییر باشه برای تنظیم دور موتور هماهنگی چطور ایجاد میشه ؟؟؟؟ یعنی چطور مقدار فشار رو به میزان مورد نیاز تنظیم میکنند ؟؟؟

    و آیا میشه گفت که این نوع موتور ها مناسبن برای مدلهایی که دور موتور آرومی دارن با نیروی رانش بالا و یا سرعت بالا با نیروی رانش کم؟؟؟؟


    باز هم ممنونم که پاسخ سوالاتم رو میدید...


  2. 2 کاربر از پست مفید Almas Parsi سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 24th October 2012, 09:16 AM
  2. روشهای شناسایی سود پیمانکاری_ (روش درصد پیشرفت کار)
    توسط h.jabbari در انجمن حسابداری پیمانکاری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 6th October 2012, 10:22 AM
  3. تصویر: مجموعه تصاویر مانور هوایی هواپیماهای سوخو
    توسط Arash_tanha در انجمن اخبار و گزارش تصویری نظامی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 12th December 2011, 10:13 PM
  4. پنتاگون و هواپیماهایی که سوختشان تمام نمی‌شود
    توسط moji5 در انجمن اخبار اکتشافات
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 10th June 2010, 05:44 PM
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 31st January 2009, 02:56 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •