خب دیگه فکر نکنم مفید باشه خیلی! چون ساخته شده!
ولی خب موتور الکتریک 2000 وات - پروانه پیچی ساده داخل لوله برای جت - بدنه کامپوزیت فضایی استیل فوم پلی اتیلن فیبر شیشه و رزین 6لایه نازک
باتری لیتیوم یونی 100 آمپر ساعت که نیم ساعتی بتونه پوشش بده کار رو
و یه بورد کنترل که همگی با اب خنک میشند و نیاز زیادی به خنک کاری ندارن
موتورش خیلی کمیابه با دور و گشتاور و مخصوصا وزن مورد نیاز
گیربکسش خیلی نایابه مخصوصا وزن و ابعاد مورد نیاز
پروانه ساختش سخته و آلیاژ مورد نیازش نیست و اگر باشه نایاب و گرون قیمت - کامپوزیتیش هم همینطور قالبش ساده نیست اجرایی کردنش
والا به دلیل اینکه بیشتر قطعات نیست! یعنی میشه ساخت ولی کلی سرمایه گذاری میخواد
از دست من که تنها بودم و 17 سال داشتم کاری برنمیومد
حتی سادش کردم و تغییراتی دادم که با ابعاد کوچکتر و قابلیت های کمتری بشه اجراش کرد ولی باز هم هزینه بالا بود و غیر اقتصادی
نمونه ی بنزینی و الکلی و حتی نیترو متان هم به دلیل وجود اب کار باهاشون سخت میشد و در ضمن تعمییرات و نگهداری پر هزینه ای داره با نمونه های داخل کشور!
مهمترین قسمت گیربکس هست که در ایران نیست و حتی نمیشه ساخت با نسبت مورد نظر - کار پیچیده ایه واقعا با اینکه ساده به نظر میاد
تو دور موتور 3000 تا 5000 دور ورودی بگیره و قدرت 10 اسب بخار رو منتقل کنه و همزمان با وزن بسیار کم
بتونه این نیرو رو بدون اتلاف انرژی قابل توجهی تبدیل به سرعت 300 دور بر دقیقه بکنه با گشتاور بالا !
خب این خیلی سخته چون نمونه موتور با گشتاور بالا و دور موتور هرچه پایینتری میخواد










پاسخ با نقل قول


علاقه مندی ها (Bookmarks)