دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8

موضوع: جت‌سرف، موج‌سواری با پیشرانه موتوری

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #4
    استعدادهای برتر
    رشته تحصیلی
    تخصص=ایده پردازی +ارزیابی محصول
    نوشته ها
    2,940
    ارسال تشکر
    18,873
    دریافت تشکر: 9,270
    قدرت امتیاز دهی
    11671
    Array
    حسین متقی's: پر حرف

    پیش فرض پاسخ : جت‌سرف، موج‌سواری با پیشرانه موتوری

    نقل قول نوشته اصلی توسط almas parsi نمایش پست ها
    سلام جناب متقی

    ممنونم از حضورتون و درج نظراتتون


    سوالاتی داشتم یکی علت اینکه در ساخت چنین محصولاتی چرا عموما از مواد فیبر کربنی استفاده میشه؟
    آیا بجز سبک تر شدن وزن خصوصیات دیگه ای هم دارن
    در متن اشاره شده به جذابیت و تنش ناشی از حرکت بر روی آب شده

    و در صورت امکان در خصوص اون ترمزی که مثل افسار عمل میکنه و منجر به خاموش شدن موتور میشه توضیحاتی بدید
    نمیدونم چرا با این توضیحی که در متن خوندم نا خداگاه عملکرد دستگاه تردمیل تو ذهنم نقش بست
    که با قطع اتصال مغناطیس از بدنه دستگاه منجر به توقف دستگاه میشه البته ممکنه چنین ذهنیتی هم درست نباشه


    پیشاپیش ممنونم از اینکه با شکیبایی به سوالاتم پاسخ میدید

    خب فیبرکربن یا در اینجا پلاستیک تقویت شده با الیاف کربن - یه ماده سخت و سبک هست که در برابر ضربات خرد شونده و شکننده هست
    ولی در برابر تنش - یعنی فشار دینامیکی و بار های لحظه ای مقاومتر از فولاد عمل میکنه در عین سبک بودن
    یعنی در کل به عنوان مثال 15 برابر عملکرد بهتری داره نسبت به فولاد ساده
    اینجا هم به دلیل وجود وسایلی داخل بدنه نمیشه از چوب یا پلاستیک معمولی استفاده کرد
    بالاخره 100 کیلو وزن استاندارد شخص به علاوه ی فشار دینامیکی حرکت ها و فشار جانبی و ضربات روی اب باعث میشه تولید کننده مجبور به استفاده از کامپوزیتهایی مثل فیبر کربن بشه که البته کمی هم لوکس گرایی مد نظر هست

    ترمز نداره این وسیله - فقط مثل همون تردمیل با جدا شدن شخص از بدنه(معروف به کلید مرگ( که این عبارت برای موتور سیکلت های مسابقه ای هست)) موتور خاموش میشه تا بدون کنترل حرکت نکنه و باعث صدمه رسوندن به فرد صاحب این وسیله یا افراد دیگه نشه

    اون سیمی که نوشته افسار!! فقط یه تشبیه سادس
    یه کلید فشاری با چند درجه فازی داخل یه دسته وجود داره که با سیم(داخلش باید کابل (برای عملگر مکانیکی کاربراتو موتور 100 سی سی یا یه سیم برق ساده باشه برای کنترل عملگر سروو موتور باز کننده ی سیم کاربراتور))
    به بدنه وصل شده تا در حالت ایستاده بشه سرعت این قایق کوچیک یا تخته ی موجسواری موتور دار رو کنترل کرد
    کلا تکنولوزی خاصی نیست جز اندازه کوچک جت ابی و رسوندن هوا با کمترین رطوبت به موتور به علاوه ی بدنه فیبر کربنی سبک و البته یه کنترل ترجیحا برقی که اینا فقط تو ایران خیلی پیشرفته به نظر میاد

    http://news.iranema.ir/ سامانه هوشمند جمع آوری و انتشار اخبار روز ایران

  2. 3 کاربر از پست مفید حسین متقی سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 24th May 2013, 03:04 PM
  2. موتورولا گوشی هوشمند با نمایشگری از جنس یاقوت می‌سازد
    توسط vahid5835 در انجمن اخبار تلفن همراه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 1st April 2013, 11:37 AM
  3. پاسخ ها: 22
    آخرين نوشته: 23rd October 2012, 10:32 PM
  4. رونمایی از نخستین هواپیمای تک‌سرنشین 2موتوره ایرانی
    توسط s@ba در انجمن تازه های تکنولوژی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 9th February 2010, 09:55 PM
  5. خبر: چاقوهاي مجهز به بلوتوث و ظرفيت ذخيره‌سازي داده در راهند
    توسط diamonds55 در انجمن اخبار تلفن همراه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 12th January 2009, 06:14 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •