سلام
به نظر من تشکیل چنین گروه هایی خیلی خوب هست و در موفقیت و رسیدن به اهداف کمک والایی می کنه.
تمام مواردی که دوستان بیان کرده بودن را خوندم نظر خودم را به صورت زیر بیان می کنم.
1-آموزش تیم برای همکاری کردن خیلی خوبه یا آموزش های خلاقیت و نوآوری در کارهایمان بزاریم در جهت رسیدن به هدف پس مهمترین کار مشخص شدن هدف کلی هست تا بتونیم برای آن برای چند سال بعد برنامه ریزی کنیم و برای رسیدن به اون نقطه اهداف کوتاه مدت استفاده کنیم.
2-برای اینکه اعضا بتونن کار را به درستی انجام بدن و یک فردی نیاد از اول کاری که انجام شده را بررسی کنه بهتر هست یک template آماده کنیم منظوزم مثل فرمت پایان نامه و مقالات هست چیدمان مشخص هست و هر فردی بخواد هر کدوم از آنها را تهیه کنه از عنوان ها استفاده می کنه و کار خودشو مطابق اون می بره جلو.. به عنوان مثال برای تعریف نیاز سنجی : 1-مقدمه 2- تعریف مسئله3-بیان مسئله4-راه حل-5-نتایج
این مورد در سطح یک هست هر چه ریز تر کنیم تصدیق اسناد راحت تر میشه و ساختار بهتری می تونیم به کارمون بدیم. مثل در بیان مسئله کی خواسته ، کجا استفاده میشه ، در چه شرایطی استفاده میشه ، آیا سیستم یا طرح مورد نظرم در شب و روز با هم اختلاف دارن و شرایط بارانی ، برفی و آفتابی روی آن تاثیر میزاره و ..........
3-در مورد کار تیمی در عصر جدید و هم اکنون بسیار شرکت های بزرگ را سرچ کنید کارشون را شکستن و به سراسر جهان دادن و هر کسی قسمتی از آن را انجام میدن. اگر کمی دقیق تر بشیم چی کار کردن می بینیم تا مرحله ای خودشون میان کار را انجام می دم مراحل طراحی مفهومی سپس درخت محصول اونو در میارن و بعد به شرکت ها و سازنده می دن تا براشون بسازن.
پس ما اگر بخواهیم الگو بگیریم باید یک رویکرد طراحی انتخاب کنیم
4- باید interfaces و interaction را را شناسایی کیم یعنی باید ارتباطات و تعاملات بین هر فرد و هر سندی که تهیه میشه تعیین گردد تا به مشکل دوری راه ، تهیه کنندگان، تصدیق کنندگان و تایید کنندگان نهایی به وجود نیاد.
5-برنامه ای برای مدیریت داشته باشیم که چطور از نفرات تیم استفاده بشه و مدیریت شود(تشکیل تیم مدیریتی)
در حال حاضر اینا به ذهن ام امد
علاقه مندی ها (Bookmarks)