کاربر اخراج شده
ببین دوست گرامی
ما و شما
برادریم
هم میهنیم
هم دینیم
شیعه ایم
فردا روز اگه جنگ بشه
سیل بشه
زلزله بشه
چه میدونم فضاییا حمله کنن
امریکایی ها و چه میدونم عربها و ... به داد من و تو میرسن؟؟ اونموقع فقط مائیم که باید هوای همو داشته باشیم
اما تفکراتمون فرق داره
قرار نیست که من ابلیس باشم در نظر شما
و شما شیطان باشید در نظر من
با احترام شدید و اکید به شخصیت شما برادر هم میهن گرامی و درود فراوان به شما
اما به هیچ عنوان حاضر به بحث با افراد تندرو و خشک نیستم
چون فایده نداره!
بنده گفتم من قانع شدم به حرف های آقای کمان ابرو
با این حال این بدان معنی نیست که تمام حرف عهای ایشون رو قبول میکنم گفتم که من معتقد به آزادی حجاب محدود هستم
ولی من مخالف باشم چه سودی داره!! کشور که مسیرش مشخصه!!!
ممنونم از همه دوستان و همکارانی که در بحث شرکت کردند
همه بچه های مذهبی سایت مخصوصا همکاران بخش مذهبی قلبا کاربران رو دوست دارند و اصلا اهل تعصب و .. نیستند
دغدغه شون واقعا پاک و صادقانه است و فعالیتشون خالصانه
و لطف می کنند به بنده و مجال پاسخگویی می دهند
و بنده ارداتمند همه این بزرگواران هستم
همکار بخش اختراعات و نوآوری
همكار تالار اخبار
حجاب رو خدا برامون خواسته شهدا یاداوری کردن
ایشالا که بتونیم عمل کنیم
دلی که در دو جهان جز تو هیچ یارش نیست
گرش تو یار نباشی جهان به کارش نیست
کاربر اخراج شده
وصیت نامه شهید سرلشکر خلعتبری: مرگ در راه وطن را افتخار خود می دانم
شهید حسین خلعتبری یکی از بهترین سرداران جنگ و نام آورتریم خلبانان ایرانی بود که در در چندین عملیات بزرگ و سرنوشت ساز مانند عملیات اچ-3، کمان 9، مروارید و... شرکت داشت و توانسته بود ضربات سهمگینی به دشمن وارد نماید.امیر سرلشگر حسین خلعتبری یا همان در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی این چنین میگوید:"با اینکه بیش از 70 بار به خاک عراق حمله کرده ام ولی به این قانع نیستم! من سربازم و باید بجنگم و مرگ برای من عین افتخار است در وصیت نامه ام ذکر کرده ام در ولایت خودمان شیرود کوهی هست که می گویند میرزا کوچک خان در آنجا علیه روسیه می جنگیده .اگر افتخار شهادت نصیب من شد ، آنچه از من باقی ماند ، حتی اگر ذره ای از گوشت بدن من باشد را در قله آن کوه دفن کنید تا روح من هم پاسدار این مرز و بوم باشد".مرور بخشی از وصیت نامه این شهید بزگوار که در راه میهن جانفشانی کرد برای کسانی که امروز صحبت از ایران دوستی را نشانه جاهلیت می دانند و ادعا می کنند شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از میهن و به انگیزه میهنی و ملی به جنگ نرفته اند، درس بزرگی است:«همسرم اگر شهيد شدم برايم گريه نكن،از تو ميخواهم مرا خوشحال كرده و در حفظ و نگهداري فرزندم بينهايت كوشا باشي و فرزندم را به تو و شما را به خداي عزوجل ميسپارم، تو ميداني من ذرهاي از خاك وطنم را با دنيايي آمال و آروز عوض نخواهم كرد. وجب به وجب از خاك وطنم را با خونم آبياري ميكنم.پدر،مادر و خواهرانم، به وجود شما افتخار ميكنم.پدر به تو افتخار ميكنم كه نمونهاي و به تو مادرم افتخار ميكنم كه در فداكاري در نظرم زنيب زماني، در مرگم گريه نكن بلكه خوشحال باش چون من نمردهام. اگر ذره ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد آن را با خون خود در خاک وطن خواهم شست و مرگ در این راه را افتخار می دانم اگر ارزشمند تر از جانم هدیه ای داشتم حتما به این مردم خوب هدیه می کردم»
دوست آشنا
سخن استاد
و سخن شما
سنخیت اش کدام است ؟ چه ربطی به هم دارند ؟نميشه كه يك سري مثل حيوانات و مردم عصرحجر برهنه در محيط عمومي بچرخند
احتراما من به شما توصیه کردم که کتاب تشیع صفوی و علوی را بخوانید ، نخواستم که آن را به شما به زور بقبولانم
در باقی مطالبی هم آوردم مطلبی از دکتر نبود
خیلی ممنون این کتاب را دیده اید ، اما حتما آن را هم بخوانید
این کتاب چیزی نیست که نماینگر تصورات باشد
آنقدر منبع تاریخی در مورد تاریخ صفویه در دست هست که اعتباری برای واژه ی ساخته ذهن و تخیل نمی گذارد
دکتر شریعتی تنها این موارد رو در کتاب جمع کرده است و قبل از ایشون هم کسروی و خیلی کسان دیگر جسته و گریخته اینها را اعلام کرده اند
در مورد اینکه جامعه شناس بوده یا دین شناس گفته ی مهندس بازرگان جالب است
مهندس بازرگان می گوید
"روحانیت در همهٔ ادیان و ادوار به دو دلیل با امثال دکتر شریعتیها ناسازگاری دارد. یکی اینکه تجدد و نوآوری را منافی با اصالت و استحکام دین دانسته، میترسند در مبانی و معتقدات مردم که تا حدود زیادی بر تشریفات و تحجر و سنتها و افکار کهن تکیه دارد، تزلزل حاصل شود و دلیل مهمترشان این است که اصلاً نمیخواهند هیچ فردی که خارج از صنف و کسوت مقدس است وارد قلمروی واسطگی بین خدا و خلق خدا شود."
"آخرین برگ این دفتر هم به پایان رسید"
دوست آشنا
ممنون از جواب های شما اقای کما ابرو
اما من فکر میکنم منظور و مفهوم مطالبی را که گذاشتم به سمت دیگری بردید
دو موضوع که با داشتن مفهوم یکسان تفاوت اساسی دارند
1- آیا حجاب برای یک زن مسلمان الزامی ست ؟
مطمئنا جواب است آری هست ، کدام مسلمان می تواند آن را انکار کند ؟!
مثلا دوستی میگوید
این مروبط به همین سوال و همین موضوع است
که کاملا بنده با شما موافق هستم
اما سوال دوم این هست
2- آیا حجاب برای کسانی که آیین متفاوتی دارند مثلا مسیحی یهودی ، یا حتی کافر در جامعه اسلامی اجباری ست ؟ الزامی ست ؟
در مدتی که حکومت اسلامی در زمان پیامبر و امام علی برقرار شد با توجه به تمام کتب تاریخی هیچ مجازات ، حد در مورد فردی که حجاب اسلامی را رعایت نمی کرد(یهودیان و...) انجام نگرفته است
در مورد روایات هم با استناد به حرف چند نفر از مطلع ان روایتی در مورد مجازات نسبت به فرد بد حجاب (بی حجاب) وجود ندارند --------> باز هم مفهوم این جمله را شرح می دهم
که منظور این است که جایی نگفته به زور یهود و کفار را با حجاب کنید ، هر کس از حجاب اسلامی تخطی کرد ، بگیرید و مجازاتش کنید این هم مطمئن باشید مستدل است و از ذهنیات خودم بیرون نیامده است !
انشاا... اگر شما روایتی مستدل در این باب !!! پیدا کردید بفرمایید بگویید که ما از جهالت خود رهایی پیدا کنیم
در مورد بقیه صحبت هاتون هم شرمنده نقل قول نمیکنم ، حرف هایتان محترم و قابل تامل اما جنس حرف های من از شدن است و جنس حرف های شما از بودن و، و نتیجه ای از آن راه کسب نخواهیم کرد ...
و قابل ذکر است منظور از مجازات چیست
مطمئنا پیامبر در هر موردی و عواقب هر کاری سخن گفته اند
اما وقتی مثلا می گوییم مجازات تعیین نشده است منظور احادیثی از این دست است
نه اینکه خدای نکرده بخواهیم بگوییم اصلا پیامبر در مورد حجاب و اثرات آن سخن نگفته استرسول خدا (ص) : هرکس یک قپه شراب خورد او را هشتاد ضربه شلاق بزنید. کنزالعمال جلد 5 حدیث 13186
ویرایش توسط Majid_GC : 16th August 2013 در ساعت 10:03 AM
"آخرین برگ این دفتر هم به پایان رسید"
سلام بر شما
اصلا دلم نمیخواد صحبت ها رو از زاویه دیگه بهش نگاه کنم چون موضوع تاپیک یه چیز دیگه است
... و شما اي خواهران متدين و متعهدم، خدا را به عفت زهراي اطهر(س) و شجاعت زينب(س) قسم مي دهم تا توفيق حفظ حجاب و عفيف بودن و استقامت به شما عنايت فرمايد و آن گونه كه زينب را قهرمان كربلاي تاريخ اسلام كرد، شما را قهرمان عفت و استقامت و صبوري گرداند. بر شما باد حفظ حجاب... «شهيد علي اسماعيلي رنجبر»
« ... خواهران ما در حالی که چادر خود را محکم برگرفته اند و خود راهم چون فاطمه و زینب حفظ می کنند... هدف دار در جامعه حاضرشده اند...» (رییس جمهور شهید محمد علی رجایی)
کفش بار است ، اما وظیفه اش محافظت است
پوشیدگی بار است ، اما نتیجه اش کرامت است
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
سلام.
منظور بنده این نبو که کتاب رو از دور دیده باشم. قسمتهایی از کتاب رو خونده ام. ما 22 ساله که جمع مجردی داریم و همیشه یه عده جمع میشیم و شبها بحث های متنوعی داریم ک از قضا یکی از بحث هایمان همین کتاب دکتر شریعتی بوده و در جمعمان از همه نوع اعتقادی بود. برا این گفتم دیدم چون تمامی کتاب رو نخوندم بلکه قسمتهایی رو خوندم. مثلا شریعتی اشاره به بدعتهایی میکنه که صفویان وارد مذهب تشیع کرده اند و...
مذهب تشیه قابل تفکیک نیست. یک مذهب یک پارچه هست.حالا یه آدمایی میخواستن منحرف کنن این فقط مختص یک دوران نبوده الانم هست؛ اما این دلیل نمیشه مذهب رو تکه تکه کرد و گفت تشیع علوی و تشیع صفوی و...
خب این باز جوابی نیست که بشه به حرفهای دکتر شریعتی استناد کرد چون دکتر شریعتی واقعا جامعه شناس هست و فقط از کنار دین حرکت کرده و عمقی دین را نمی شناسد چون تخصصش دین شناسی نبوده.
اگه بندهبنا به برخی نیازهای خودم با برخی مسائل پزشکی آشنا بشم و بعد یه کتابهایی درمورد پزشی بنویسم در بحثهای علمی هر کس به کتب نوشته شده بنده استناد کند ؛استنادش رو کسی قبول نمی کند چون بنده عمقی با مسائل پزشکی آشنا نیستم بنا به نیازم آشنایی پیدا کردم با مسائل
دکتر شریعتی واقعا جامعه شناس بوده و سررشته ای از دین ندارد. تمامی کتب دکتر شریعتی در ارتباط با رشته خودش بوده یعنی مسائل دین را هم از بُعد رشته اش تفسیر کرده.
ما دکتر شریعتی را رد نکردیم و وقتی جامعه شناسی پیش بیلید میگیم دکتر شریعتی اما وقتی حرف از دین شناسی و مسائل دینی است دیگه دکتر شریعتی دین شناس نیست چون در سطح ابتدایی دین است نه در سطح دکتری. ما میگیم در هر بحث علمی باید به این نکته توجه شود.
حالا اگه عده ای با شریعتی مخالف هستن این دلیل بر این نمیشه که میشه به حرفهای یک جامعه شناس در مسألۀ دین شناسی استناد کرد
دوست آشنا
ببینید مذهب یکسری معارف داره که شامل یه سریس اعمال ظاهری هست و شامل یه سری معارف درونی و باطنی
کسی نخواسته دین یا مذهب رو تکه تکه کنه
اما واقعیت که قابل انکار نیست این هست که افرادی همیشه به دلیل نیت های درست یا نادرست انحرافاتی را وارد کرده اند ، خواسته یا ناخواسته
تشیع علوی و تشیع صفوی اصولا دو بار معنایی هستند برای تفکیک معارف نه اینکه در واقعیت مکتبی به نام صفوی یا علوی جدا از هم وجود داشته باشه
خب مثال شما درست نیست
چرا که پزشکی یه علم تخصصی هست در صورتی که دین چیزی هست که تمام زندگی مون با آن ارتباط دارد و هرکس اجازه ی تفکر در این باب رو دارد
نظر شما محترم هست
دلیل مخالفت همانی است که مهندس بازرگان گفته اند
چرا که برای شناخت دین حتما نباید رفت در مکان به خصوصی ، مطمئنا اسلام شناس کسی هست که به معارف اصیل آگاهی پیدا کند چه با مکتب چه بی مکتب
اصولا این حرف شما و تفکیکی که انجام می دهید صحیح نیست
وقتی کسی حرفی می زند
باید با منطق و عقل مقایسه نه اینکه برویم بگردیم ببینیم درس و رشته ی تحصیلی اش چه بوده در صورتی که حوزه ی مطالعاتی هر فرد هست که باعث میشه به خودش اجازه بده اظهار نظر کنه
اگر بخواهیم اینگونه تفکیک ها رو انجام بدهیم باید بیاییم به جناب مطهری بگیم شما که درس حوزه خوانده اید
چرا میاید در مورد زبان فارسی و تاریخ نظر می دهید که در حوزه ی درس و تخصص تان نیست !!!
"آخرین برگ این دفتر هم به پایان رسید"
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)