همکار تالار مهندسی برق
از 3d Max توی بازی های دو بعدی هم میشه استفاده کرد (تو بخش طراحی صحنه) و خصوصا بازی های سبک adventure (طراحی صحنه و شخصیت ها).
به هر حال امیدوارم بتونیم باهم همکاری داشته باشیم. باید منتظر باشیم تا تعداد افراد کامل بشه. طبق صجبتهای این تاپیک، الان 2 نفر در بخش گرافیک و یک نفر در بخش برنامه نویسی علاقه به همکاری دارند. اگر در بخش برنامه نویسی ، طراح داستان و مراحل بازی 2-3 نقر دیگه اعلام همکاری کنند میشه بحث های اولیه رو شروع کرد. چون اکثر اعضای سایت دانشجو هستند تابستان زمان مناسبی برای شروع کار هست و به همین دلیل تا اون موقع منتظر افراد جدید هستیم ( البته امیدوارم افرادی که قبلا اعلام آمادگی کردن نظرشون عوض نشه).
سلام دوستان
زبان های برنامه نویسی ای رو که ذکر کردین(یعنی همون 3تا)دقیقا باید روی هر سه مسلط باشیم یا نه؟مثلا دو تاشونم مسلط باشیم کافیه؟؟؟
یه سوال دیگه،و اون هم اینه که شما توی این کار به زبانهای دیگه ای نیاز ندارین؟؟؟؟اگر جواب مثبت هستش قیدشون کنید
ممنون
یار همراه
سلام
من هم يه تجربه كوچيكي دارم با يونيتي و جاوا اسكريپت ...
يه تيم كوچيك هم تو دانشگاه داريم
اگه كمكي بود هستم
آهنگران سرشان شلوغ است ...
بايد نعل تازه بسازند براي اسب ها ...
همکار تالار مهندسی برق
مسلما زبان برنامه نویسی نهایی یک زبان مشخص (و شایدم استفاده از یک زبان کمکی برای بعضی از کتابخونه های خاص) هست. لزومی نداره که هر سه زبان رو مسلط باشید. پایتون استفاده کمتری داره ولی از C )C++) و جاوا حتما یکی استفاده میشه که البته با توجه به شباهتهای زیاد C++ و java معمولا کسی که یکی رو بلد باشه یا اونیکی رو هم بلده یا اینکه با یکم مطالعه اون یکی رو هم یاد می گیره. بنابرابن تسلط به java یا C++ الزامی هست.
تا اونجایی که من اطلاع دارم عموما از یکی از این سه زبان برای برنامه نویسی بازی استفاده میشه، اگر شما مورد پرکاربرد دیگه ای رو میشناسید بگید.
انتخاب زبان اصلی و بحث های دیگه وقتی انجام میشه که اعضای تیم نهایی بشن. اونوقت با توجه به توانایی اعضا ، سبک بازی، پلتفورم مورد نظر و امکانات موجود، زبان برنامه نویسی و موتور بازی و بقیه بحث ها انجام میشه.
همکار تالار مهندسی برق
همکار تالار بازی های کامپیوتری
OK
خيلي خوبه . . . فقط يه سوالي . . .
مگه قرار نبود شروع كار تو تابستون باشه . . .
(يه وقت فكر نكنين ميخوام كارتون رو كند كنم) ولي اگه قراره از الان كار شروع بشه
اسم من رو خط بزنيد چون من فقط تو تابستون وقت و زمان همكاري دارم
(گفته بودم كه دانشگام به تهران دوره ، تو زمان ترم تهران نيستم)
Damn it , I'm looking GOOD
همکار تالار مهندسی برق
شروع کار به معنای شروع طراحی و کد نویسی نیست. یکسری مقدمات نیاز داره و خصوصا تو این حالت که تیم تازه میخواد تشکیل بشه، زمان بر هست. کار اصلی همون تابستون شروع میشه.
به عنوان اولین قدم مقدماتی، یک معرفی مختصر از خودتون داشته باشد (لطفا اغراق نکنید، قراره روی این اطلاعات حساب باز بشه) تا هم تعداد و هم توانایی های اعضا مشخص بشه. در انتها هم نظرتون رو در مورد اینکه زمینه کاری آینده چطور باشه یگید.
لطفا تا 15 اسفند این موارد بالا رو طبق فرمت زیر بگید (به دوستانی که اینجا پست دادن یه پیام خصوصی میزنم):
وضعیت تحصیلی: دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد ( این مورد برای مشخص شدن حدود وقت آزاد عنوان میشه)
محل سکونت: تهران (غرب تهران)
سابقه فعالیت در زمینه ساخت بازی: ساخت 6-7 مورد بازی کوچک با نرم افزار Macromedia Flash MX و Visual Basicدر دوران دبیرستان (9-8 سال پیش)
مهارت در زمینه گرافیک: خیلی کم، آشنایی اولیه با نرم افزار های گرافیکی Fireworx,P.S,3Dmax
مهارت در زمینه برنامه نویسی: متوسط، تسلط بر زبان C/C++، آشنایی با زبان Java,Python
مهارت در زمینه موتور بازی: کم، آشنایی مختصر با موتورهای unity,UDK و box2D
مهارت در زمینه داستان نویسی و خلق شخصیت: متوسط، البته در این خصوص کار مشخصی نکردم که به اون استناد کنم ولی با توجه به تعداد زیاد فیلم هایی که دیدم و یازی هایی که انجام دادم میتونم بگم تجربه کافی در این زمینه دارم.
مهارت در رمین صدا گذاری و ساخت موسیقی: ---
پیشنهاد در مورد پروژه: همونطوری که قبلا عنوان کردم به نظر من بهتره بازی به صورت دوبعدی باشه چون بهتر میشه از پسش بر اومد. سبک بازی هم adventure یا Platformer (با موتور فیزیک) یاشه در مورد موضوع (ایده داستان) بازی فکر کنم بهتره گروهی تصمیم بگیریم (نظر خاصی ندارم).
لطفا طبق فرمت بالا توضیحات رو بدید و اگر چیزی رو نمی دونید جلوش خط تیره بگذارید. منتظر ارسال پست شما هستم.![]()
همکار تالار بازی های کامپیوتری
وضعیت تحصیلی: دانشجو مهندسی معماری ( حدودا 2 ترم ديگه مونده تا ليسانس)
محل سکونت: تهران (مركز تهران)
سابقه فعالیت در زمینه ساخت بازی: تاحالا بازی نساختم
مهارت در زمینه گرافیک: استعدادم تو كارای 3D خوبه ، يعنی تخيلم 3D رو ميكشهGraffitti زياد كار كردم . . .
با 3D-MAX هم كاملا آشنام (مدرك بينلمللي از مجتمع فني تهران هم دارم)
تو آلبومم تو پروفايلم . . . عكس كارهام هست !
مهارت در زمینه برنامه نویسی: -
مهارت در زمینه موتور بازی: -
مهارت در زمینه داستان نویسی و خلق شخصیت:
من هم مثل جناب farzadswبخاطر بازيهاي زيادي كه بازي كردم ، تقريبا ميدونم چجور شخصيت هايي تو چه بازي هايي جواب ميده
علاوه بر اون ، 1 شخصيت هم ساختم ولي با كمي كمك گرفتن از بازيه Machinarium
_____
http://uc-njavan.ir/images/7qbgron4p6hr46m6ea.jpg
http://uc-njavan.ir/images/zl2aptouejml3ctxz6s.jpg
http://uc-njavan.ir/images/yr9tyy1k71b51d3h19.jpg
http://uc-njavan.ir/images/k31tabat4gzed84jt2ap.jpg
http://uc-njavan.ir/images/fwrie4tdkexi52vpsr56.jpg
_____
مهارت در رمین صدا گذاری و ساخت موسیقی: -
پیشنهاد در مورد پروژه: من يه پيشنهاد كوچیك دارم كه يكم طولانيه . . . ببخشيد
كارتون هاي شركت هاي بزرگ خارجي و كارتون هاي ايراني رو با هم مقايسه كنيد
يه مشكل خيلي بزرگ تو كارتون هاي ايراني هست . . . اونم اينه كه صحنه هاي كارتون زياد تكرار ميشه يا خيلي كند پيش ميره (توضيح ميدم)
مثلا يه گرگي ميخواد به گوسفندا حمله كنه . . . اين صحنه تو يه كارتون خارجي خيلي سريع و جالب اتفاق ميوفته
ولي تو بيشتر كارتون هاي ايراني . . . صحنه ي دويدن گرگ رو نشون ميده ، بعد صحنه ي ترسيدن گوسفندا رو نشون ميده
دوباره دويدن گرگ رو نشون ميده و دوباري ترسيدن گوسفندا . . . هي اينو نشون ميده و اون رو نشون ميده . . .
خب اولش قشنگه ، ولي بعد كسل كننده ميشه . . .
(اميدوارم منظورم رو كامل متوجه شده باشين)
يه همچين كاري رو تو بازي انجام نديم!!!
مثلا شايد سر يه صحنه ي بازي ، حدود 1 هفته وقت گذاشته باشيم و يه صحنه ي خيلي قشنگ رو ساخته باشيم
ولي اگه اين صحنه رو زيادي تو بازي تكرار كنيم ، يه جورايي بيننده خسته ميشه !
(چون بيننده زحمت هاي ما رو نديده ، انتظار داره صحنه هاي بعدي رو ببينه و زيادي تكرار شدن يك صحنه كسل آور ميشه واسش!!!)
اين پيشنهاد من بود . . . باز نظر همه مهمه
با تشكر از farzadsw
ویرایش توسط SUB-Z3RO : 15th February 2013 در ساعت 02:58 AM
Damn it , I'm looking GOOD
یار همراه
شما از نرم افزار udk استفاده کردین تاحالا؟؟؟
کاش میشد یه تیم واقعا بزرگ ایجاد کنیم تا از ابزارهای فوق العاده ساده و کاربردی یو دی کی استفاده کنیم.
این نرم افزار به قدری جذابه که میشه به راحتی اجسام تآثیر پذیر ایجاد کرد. مثلا پارچه و یه توپ که با پا پرت میشه اینور و اونور و کلی متریال آماده داره و تمام تحرکات فیزیکی رو به صورت پیشفرض در اختیارت میذاره!!
واااقعا جذابه! من به صورت تستی یه خیابون اصلی با میوه فروشی و تعمیرگاه ماشین و کوچه و تیرهای چراغ برق ایجاد کردم با امکانات و متریال های آماده ایی که داره ( البته با فتوشاپ هم چندین متریال) ایجاد کردم که در نهایت کار کاملا با کیفیتی از آب در اومد.
اما خب طراحی بازی فقط به یه کوچه ختم نمیشه و واقعا باید سطح وسیعی رو به صورت لند اسکیپ طراحی کرد و این نیاز به یه گروه بزرگ داره که به صورت عرضی و با سرعت مناسبی پروژه جلو بره!
حیف که یه چنین بسترهایی پشتیبانی نمیشن وگرنه اصلا تجربه بالایی نمی خواد استفاده از این نرم افزارها!!
فقط و فقط نیروی انسانی متخصص این کار رو احتیاج داره.
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)