دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 17 , از مجموع 17

موضوع: مغالطه هاي رايج، معبري براي نفوذ دشمن

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #15
    دوست جدید
    رشته تحصیلی
    شیمی معدنی
    نوشته ها
    120
    ارسال تشکر
    422
    دریافت تشکر: 232
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array

    پیش فرض پاسخ : مغالطه هاي رايج، معبري براي نفوذ دشمن

    نقل قول نوشته اصلی توسط علي پارسا نمایش پست ها
    حتما" شما نيز اخيرا" مغلطه اي که راجع به اديسون شده را شنيده ايد!
    "مي گويند مگر مي شود اديسون که اين همه خدمت کرد صرفا" چون مسلمان نبود برود جهنم!"
    در اين مغلطه هر راحتي که براي انسانها فراهم شده را نعمت فرض کرده اند و فرد واسطه ايجاد آن را مستحق بهشت مي دانند!.
    انسان به جاي خداوند مرکز عالم فرض شده و هر چيزي انسان را خوشحال کند خوب و هر چيزي انسان را ناراحت کند بد فرض شده است!! و نتيجه مي گيرند که هر کس موجبات راحتي انسان را فراهم کرده بايد برود بهشت!
    در صورتي که در قرآن آيات بسيار است که راحتي اقوام را دليل بر لطفي که به آنها شده نمي داند!، بلکه خيلي اوقات صرفا" مهلتي قبل از عذاب و به قولي آرامش قبل از طوفان مي داند:

    1- فمهل الکافرین امهلهم رویدا - پس اندکي کافران را مهلت ده و آنها را فرو گذار (تا وقت کيفرشان فرا رسد) - طارق 17

    2- وَ لا يَحْسَبَنَّ الَّذينَ کَفَرُوا أَنَّما نُمْلي‏ لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلي‏ لَهُمْ لِيَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهينٌ - آنان که به راه کفر رفتند گمان نکنند که مهلتی که ما به آنها می دهیم به حال آنان بهتر خواهد بود ، بلکه آنها را ( برای امتحان ) مهلت می دهیم تا بر گناه و سرکشی خود بیفزایند ، و آنان را عذابی خوارکننده است. - آل عمران 178

    3- الله يستهزء بهم و يمدهم في طغيانهم يعمهون - خدا به ایشان استهزا کند و در سرکشی مهلتشان دهد که حیران بمانند – بقره 15

    نعمت ها و سختي ها گاهي به منزله پاداش و کيفر هستند و در مواقعي ديگر هم صرفا" وسيله آزمايش بشر هستند. و در مواقعي هم منظور از ايجاد آنها شکوفايي استعدادهاي نهاني بشري است که در مواقع سخت بروز مي کند.
    مولوي هم در رابطه با اين مغلطه که چرا بعضي مواقع کافراني در نعمت هستند و مؤمناني در سختي مثال فوق العاده اي دارد:
    مي گويد مومنان مانند کبک مي مانند که از هيبت "باز" (خداوند) ترسانند و سعي مي کنند نفس خويش را از بدي ها پاک کرده و در راه راست قدم بردارند، يعني به واسطه ايمان آن قابليت را يافته اند که از ياد خدا ترسان شوند.
    ولي کافران مانند مگس هستند و به واسطه کفر خود به رتبه اي تنزل يافته اند که ديگر خداوند آنها را به حال خود واگذاشته تا روز حساب فرا رسد، ايشان مانند مگس آنقدر حقيرند که "باز" محلي به آنها نميگذارد. در نتيجه ايشان از باز ترسي ندارند بلکه از عنکبوت مي ترسند (گرسنگي، فقر و از دست دادن لذات دنيوي به عنکبوت تعبير شده که ايشان از آن مي ترسند). بشن
    سلام جناب پارسا
    فک کنم اشتباه کردین تو برداشت اون ادما .
    ایاتی که گفتین مربوط میشه به موقعی که عده ای در نعمتن(حالا در ظاهر) ولی منظور اون ادما کسیه که باعث میشه یک باری از رو دوش دیگران برداشته بشه ویک لبخند روی لب دیگری بشینه
    (همه هم میدونیم که تو اسلام کلی اجر واسش هست )
    البته به نظرم یه همچین شخصی خدا خیلی دوسشم داشته که همچین توفیقی بهش داده -ادیسون هم من بدون تحقیق مطمعنم کافر نبوده _
    گر فاش شود عیوب پنهانی ما

    ای وای به خجلت و پریشانی ما

    ما غره به دین‌داری و شاد از اسلام

    گبران متنفر از مسلمانی ما(خیام)

    چه زيبا كفته است ابو سعيد ابوالخير:
    جمعيت كفر از پريشاني ماست


    آبادي بتخانه زويراني ماست


    سلام به ذات خود ندارد عيبي


    هرعيب كه هست از مسلماني ماست


    نظرم بودا
    میتونین نقضش کنین
    نظر شمام محترمه



  2. کاربرانی که از پست مفید parsa_1988 سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •