در اینکه دوستان باید سعی کنند احادیث و داستانهای معنوی رو با دقت و سند نقل کنند ، حرفی نیست که ان شاالله از این به بعد بیشتر مراعات می کنند.
البته صرف سند نداشتن نمیشه گفت هست یا نیست بلکه باید سندش هم گذاشته بشود توسط کاربری که مطلب رو ارسال می کنه.
بگذریم.
دوست عزیز جناب نو آور گرامی
ببینید شفا گرفتن انسان ها از طرف اهل بیت علیهم السلام بر مومنین و مسلمینی که این اتفاق ها رو از نزدیک دیده اند ، مسلم است. بله ما شیعیان هم اعتقاد داریم خداوند می تواند غیر از مسیر و راه طبیعی و عرفی ، شخصی را درمان و شفا دهد. این بخاطر زیاد بودنش در بین مردم دیگر اثبات کردنی نیست.
اما اینکه آیا معنایش این است که ما بیمارستان ها رو جمع کنیم؟ یا اصلا به امور پزشکی نپردازیم و ..؟
مسلما این نیست. شما که تحصیل کرده هستید و در عین حال اعتقاد مذهبی هم دارید همچنین مطلبی رو نمی پذیرید و دین هم در صدد بیان چنین مطلبی نیست. حتی امثال این داستان هم در صدد بیان چنین مطلبی نیستند. علمای ما که الگوی رفتار دینی برای ما هستند هم در امراض و دردها ابتدا از راه طبیعی و معمول خودش اقدام می کنند البته در کنارش توسل و توکل هم دارند.
بله وقتی به قول دوستمان شخصی مریضی اش از راه طبیعی درمان نشود و امیدی به درمانش نباشد و اصطلاحا دکتر ها جوابش کرده باشند، او تمام امیدش را به اهل بیت علیهم السلام می بندد و از آنها درخواست می کند چون آنان واسطه های رحمت الهی هستند و ما از ایشان میخواهیم که در صورت صلاح مریضی که دکتر جوابش کرده را شفا دهند.. . خوب این امر زیاد اتفاق افتاده. و خود این شفا یافتن هم نیاز به واسطه دارد. مثلا وقتی خداوند آنقدر به امام حسین علیه السلام کرامت بخشیده است که دعا زیر گنبد و بارگاهش مستجاب است یعنی چه؟
یعنی خداوند اینجا دارد به بندگانش لطف می کند و میان بر های معنوی گذاشته.. البته برای کسانی که تلاش می کنند در از راه اسباب طبیعی اقدام می کنند خداوند هم برکت و توفیق دستیابی به نتیجه را می دهد. و یا مثلا خداوند بخاطر اجر و قرب حضرت امام حسین علیه السلام تربت ایشان را مایه شفا قرار داده (همچنانکه آب زمزم هم در آن شفا قرارداده شده است اما نه از همه امراض.. و به معنای تعطیلی همه چیز). خوب این هم در روایات صحیح از امامان ماست و هم عملا اثبات شده است. اما آیا معنایش این است که دیگر نیازی به بیمارستان و علم پزشکی نیست؟! مسلما این طور نیست.
بلکه این یک لطفی است که شامل مضطرین می شود. یعنی کسانی که راه چاره ای ندارند...
امیدوارم که این بیان توانسته باشد این امر رو بر شما واضح و روشن کرده باشد.
علاقه مندی ها (Bookmarks)