سلام حسین آقای عزیز،
به نظر میرسه که کار این بوستر مثل موتورهای توربو جت هواپیماها باشه،با دقت به تصویر یک موتور توربوجت
میتونیم به کارکرد این بوسترهم برسیم.
در موتور توربو جت هوا از سمت ورودی موتور (inlet ramp) وارد موتور و ایتدا به قسمت کمپرسور شده و هوا -مثلا در موتورهای J79-GE-17که بر روی هواپیماهای سری F-4 نصب هست -به نسبت 13.5 به 1 COMPRESS شده و از آنجا وارد محفظه احتراق Combustion chamber شده و پس از ترکیب و احتراق با سوخت تولید گاز با فشار و درجه حرارت بسیار بالا کرده و برای خروج وارد توربین برای مکش و به بیرون فرستادن با فشار زیاد شده و سپس از طریق Nozzleاز موتور خارج می شود که این وارد شدن هوا به درون و نسبت کمپرس شدن آن و سپس احتراق و خروج گازهای حاصل تولید نیروی کشش(Thrust) برای هواپیما به مقدار 11870 پوند در حالت حداکثر موتور و مقدار 17900پوند در حالت پس سوز می کند.
در بوستر فوق هم تقریبا میتوان با استدلال فوق به نتیجه رسید.باز اگر سوالی بود درخدمت دوستان هستم.
علاقه مندی ها (Bookmarks)