ایده ی شما در سال های دهه ی 60 و 70 میلادی مورد توجه قرار گرفت اما به دلیل مقاومت چرخشی بالا و سنگین شدن بیش از حد محور و کاهش قدرت کنترل اتوبوس در موارد غیر اضطراری(کل زمان استفاده از اتوبوس) و کاهش سرعت عکس العمل راننده تو بایگانی یه شرکت کوچک موند
ولی بعد ها تکامل یافته و این 2چرخ در هم ادغام شدند!
یعنی لاستیک های تیوپلس جدید که در خودروهای اروپایی و امریکایی استفاده میشوند(تقریبا داره میره به سمنت همه گیر شدن)
از 2چرخ داخل هم استفاده میکنند!
نه اینکه واقعا 2تا چرخ داخل هم باشند ولی یک لایه ی کامپوزیتی یا در دیواره های لاستیک از داخل وجود داره که بعد از ترکیدگی میتونه چند 100 کیلومتری لاستیک رو سر پا نگه داره
یا یه لایه ی کامپوزیتی مثل یه چرخ کوچکتر داخل لاستیک هست و بعد از ترکیدگی نمیزاره اصلا لاستیک بیش از 2-3 سانت کاهش ارتفاع داشته باشه
این دو راه به همراه چند روش دیگه وجود داره که حتی رکوردهای چند هزارکیلومتر مسافت طی شده بعد از ترکیدگی رو هم ثبت کرده! البته برای خوردو هایی مثل خوردوی لیموزین ریاست جمهوری امریکاست که بیش از 500 کیلومتر میتونه با لاستیک پنچر حرکت کنه!
راه ها زیاده - ایده ها و اختراعاتی که در ایران ثبت شده هم همه در حد محصولاتی معمولی هستند (به غیر از یک در 1000 تاشون که به درد بخوره)
که روی هیچکدوم سرمایه گذاری نمیصرفه
صرفه ی اقتصادی رو در همه ی کشور ها دولتها با قدرتی که در قیمت گذاری و استاندارها و ارائه ی مجوز ها دارند و مالیاتی که میگیرند برای اینجور اختراعات و کلا علم و استفاده از تکنولوژی ایجاد میکنند یعنی کاری میکنند که اگر هیچکس هم نخواد مجبور باشند برای درامد و راحتی بیشتر از این محصولات استفاده کنند تا مثلا مالیات کمتری بپردازند!
ولی خب در ایران ما خیلی بحث های به ظاهر مهمی مثل بحث های سیاسی و کارای تظاهری رو بیشتر بهش میپردازیم و وقت میزاریم و وقتی برای کار کردن روی این قضایا باقی نمیمونه که!!!
علاقه مندی ها (Bookmarks)