دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
صفحه 4 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 46

موضوع: طرح انتقال آب

  1. #31
    کاربر اخراج شده
    رشته تحصیلی
    مدیریت دفاعی
    نوشته ها
    4,430
    ارسال تشکر
    5,018
    دریافت تشکر: 13,826
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array
    Capitan Totti's: جدید40

    پیش فرض پاسخ : طرح انتقال آب

    نقل قول نوشته اصلی توسط حسین متقی نمایش پست ها
    میدونین تو کویر و مناطق مرکزی ایران کمترین تراکم جمعیتی وجود داره

    میدونین اصلا نیازی به آب نیست اونجا به این مقدار!
    درست و علمی اینکار اینه که اول به اولویتها رسیدگی بشه در بخش اب
    مثلا در بخش کشاورزی که 60 درصد اب شیرین رو مصرف میکنه(حداقل(تا80 درصد میشه))
    اگر اصلاح مصرف و نوع آبیاری با هزینه های پایین صورت بگیره تا سالهای سال کمبود آب برطرف میشه
    درضمن کمبود آب به اون صورت هم نداریم
    ما سرانه ی آبمون خیلی پایین داره میاد هرسال درست
    ولی مصرف ابمون خییلی بالاتر از کشورهای پیشرفتس که به فرهنگ و دینمون هم مربوطه اما خیلیاش به اصرافمون مربوط میشه
    کلی راه ارزانتر و عقلانی تر هست و این انتقال اب پیچوندن لقمه دور سر محسوب میشه!
    درود
    بله حق با شماست
    این طرح ها و ایده ها برای ایجاد روحیه ی خودباوری کاذب بیش تر نیست
    خب به قول شما ما اگه در مصرف آب که فکر میکنم 5-6برابر میانگین جهانیه صرفه جویی کنیم
    نیازی به این همه طرح های عجیب و نا شدنی نیست
    البته باید بگم که ازین دست طرح ها اگه قابلیت اجرایی و به صرفه بودن اقتصادی داشت
    خب ایالت متحده مریکا با این ابهت بیابون های کالیفرنیا و... رو با اب های اقیانوس آرام و اطلس و خلیج مکزیک و... رو پر اب میکرد!!

  2. 2 کاربر از پست مفید Capitan Totti سپاس کرده اند .


  3. #32
    استعدادهای برتر
    رشته تحصیلی
    تخصص=ایده پردازی +ارزیابی محصول
    نوشته ها
    2,940
    ارسال تشکر
    18,873
    دریافت تشکر: 9,270
    قدرت امتیاز دهی
    11671
    Array
    حسین متقی's: پر حرف

    پیش فرض پاسخ : طرح انتقال آب

    نقل قول نوشته اصلی توسط Team Sar Dadbin نمایش پست ها
    درود
    بله حق با شماست
    این طرح ها و ایده ها برای ایجاد روحیه ی خودباوری کاذب بیش تر نیست
    خب به قول شما ما اگه در مصرف آب که فکر میکنم 5-6برابر میانگین جهانیه صرفه جویی کنیم
    نیازی به این همه طرح های عجیب و نا شدنی نیست
    البته باید بگم که ازین دست طرح ها اگه قابلیت اجرایی و به صرفه بودن اقتصادی داشت
    خب ایالت متحده مریکا با این ابهت بیابون های کالیفرنیا و... رو با اب های اقیانوس آرام و اطلس و خلیج مکزیک و... رو پر اب میکرد!!
    دقیقا
    شما اونارو الگو میگیری و میگی
    من خودم دارم نتیجه میگیرم که چنین کارایی واقعا چقدر احمقانس
    مثل اینکه الان ایران خودرو جای بهبود کیفی و کم کم راه رو درست کردن یکهو کارشو تعطیل کنه
    زرتی بگه میخوام بنز بسازم - نه بنز - طرح کانسپت آینده ی بنز که خود بنز هم حاضر نیست همین الان اونو بسازه
    اولا نمیتونه
    دوما میتونه اما یه چیزی تو مایه های ژیان خوشکل از اب درمیاد که 100 برابر بدتر از همون پراید و پژوست
    درسته که خوبه از اونا هم درس بگیریم - اما ما یه راه 100 ساله داریم تا به اون ظرفیت و نیاز ها برسیم
    نیاز ما چیز دیگس
    ظرفیت ما چیز دیگس
    خدایی یارو طرح داده لامپ خورشیدی با مایع سفید کننده و اب و بطری نوشابه تو جایی که لامپ ندارن
    درسته شبا که تاریک میشه کار نمیکنه دیگه
    ولی نیازش اون بوده - ظرفیتش هم اون بوده
    اول اونو میسازه - بعد کمکم برق میکشه و لامپ هم میسازه بعد کم کم ال ای دی میزاره
    ولی ما همون ظرفیت رو مشابه داریم میخوایم مستقیم بریم ال ای دی بسازیم
    در صورتی که انقدر گرون میشه که کسی نمیخره - بخره هم برق ندارن که استفادش کنن!
    درسته برق کمی میخواد ولی اون بدون برقه الان بیشتر به درد میخوره - وقتی کارای اولیه رو انجام ندادیم - چطوری میخوایم یه کار توهمی انجام بدیم
    البته من قصد جسارت به نظرات دیگران ندارم

    http://news.iranema.ir/ سامانه هوشمند جمع آوری و انتشار اخبار روز ایران

  4. 2 کاربر از پست مفید حسین متقی سپاس کرده اند .


  5. #33
    استعدادهای برتر
    رشته تحصیلی
    تخصص=ایده پردازی +ارزیابی محصول
    نوشته ها
    2,940
    ارسال تشکر
    18,873
    دریافت تشکر: 9,270
    قدرت امتیاز دهی
    11671
    Array
    حسین متقی's: پر حرف

    پیش فرض پاسخ : طرح انتقال آب

    نقل قول نوشته اصلی توسط ریپورتر نمایش پست ها
    درست نیست ببین ما کمبود اب داریم خیلی هم داریم .یک سر بری وزارت نیرو بهت میگن وضعمون چقدر فجیع هست.ما اگر الان شروع نکنیم به انتقال اب به مرکز کشور چند سال دیگه که خیلی نزدیکم هست بشدت دچار مشکلی میشیم بیشتر شدن بیابان به کنار.مشکلات زیستی و تامین اب و مواد غذایی برامون بوجود میاد و کوچهای اجباری اونوقت یک مشکل بزرگ میشه.ما از انتقال اب و تاسیسات جنبی اش بسیار میتونیم هم نفع داخلی ببریم هم ارز اوری داشته باشیم.
    من بیشت را این توضیح نمیدم و بحث نمیکنم
    به نظر من صادارت کود انسانی و حیوانی خیلی ارز اور تر از این طرحه
    بازم عذر میخوام اخه دیگه کم کم داره اعصابم خورد میشه!

    من میگم از 1000 تا راه بهتر میشه اب رو تامیین کرد شما باز میگی....
    من میگم نره شما میگی بدوش

    http://news.iranema.ir/ سامانه هوشمند جمع آوری و انتشار اخبار روز ایران

  6. کاربرانی که از پست مفید حسین متقی سپاس کرده اند.


  7. #34
    استعدادهای برتر
    رشته تحصیلی
    تخصص=ایده پردازی +ارزیابی محصول
    نوشته ها
    2,940
    ارسال تشکر
    18,873
    دریافت تشکر: 9,270
    قدرت امتیاز دهی
    11671
    Array
    حسین متقی's: پر حرف

    پیش فرض پاسخ : طرح انتقال آب

    ما اول باید جلوی ضرر هارو بگیریم بعد به فکر سود باشیم
    وقتی تشت سوراخه - هرچی هم اب بریزی باز میره
    وقتی سد سوراخه هرچی بارون بیاد باز هم تا تابستون نمیمونه

    http://news.iranema.ir/ سامانه هوشمند جمع آوری و انتشار اخبار روز ایران

  8. کاربرانی که از پست مفید حسین متقی سپاس کرده اند.


  9. #35
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    اقتصاد
    نوشته ها
    8,281
    ارسال تشکر
    21,844
    دریافت تشکر: 45,916
    قدرت امتیاز دهی
    82824
    Array
    Almas Parsi's: جدید94

    پیش فرض پاسخ : طرح انتقال آب

    با سلام به همه دوستان
    و تشکر از بانی این تاپیک که ایده جالبشون رو ارائه دادند
    و ممنون از دوستانی که با نظراتشون این بحث رو دنبال کردند و ما از نظراتشون بهره مند شدیم
    خوب دوستان چند وقت پیش فیلمی رو دیدم در خصوص ماشین آلات حفاری که نیاز های حفاری با صرفه اقتصادی این کار بسیار حائز اهمیته این سیستم های حفاری به گونه ای ساخته شدند که با حفاری تونل در مسیر از طریق شیارهای جانبی سنگ رو به وسیله صفحه های نقاله در یک قسمت برای تبدیل به مصالح مورد نیاز تونل دپو و تبدیل میکنند و در اصل هم هزینه جابجایی نخاله در این طرح نیست و هم از مواد استخراجی مصالح کوتینگ و ساخت تونل تهیه میشه
    لطفا به توضیحات این وسیله توجه کنید چون من جزئیاتش رو بصورت مختصر براتون ذکر کردم و در پست های بعدی هم جزئیات و هم تصاویر رو ارائه میدم

    حال از نخبه های خوب و با درایت سایتمون میخوام بدون در نظر گرفتن محدودیت ها ی اجتماع ایده هاشون رو ارائه بدن چرا که این تاپیک در بخش ایده های نخبه های ایرانی ایجاد شده و انتظار میره عزیزان بهترین ایده هاشو نو ارائه بده همه اینجا دور هم جمع شدید ثابت کنید قادر به تغییر و تبدیل بهترینها در ایده هستید

    توجه شما رو به مطالب در پست های بعدی جلب میکنم


    موفق باشید

  10. کاربرانی که از پست مفید Almas Parsi سپاس کرده اند.


  11. #36
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    اقتصاد
    نوشته ها
    8,281
    ارسال تشکر
    21,844
    دریافت تشکر: 45,916
    قدرت امتیاز دهی
    82824
    Array
    Almas Parsi's: جدید94

    پیش فرض پاسخ : طرح انتقال آب

    آشنایی با دستگاه حفاری تونل (تی بی ام)


    دستگاه حفاری تونل (Tunnel boring machine) که به TBM نیز شهرت دارد نوعی ماشین غول پیکر است که تقریبا در همه حفاری‌های تونل از آن استفاده می‌شود.

    دستگاه حفاری تونل که با نام مول (Mole)‏ نیز شناخته می‌شود، با مته‌هایش و حرکت چرخشی که دارد با حفر تونل پیش می‌رود.

    از این دستگاه غول پیکر برای حفر تونل‌هایی با مقطع دایره‌ای که قطری بیش از ۱ متر دارند استفاده می‌شود.

    در روش‌های قدیمی که با استفاده از انفجار و مته زنی تونل زده می‌شد باعث مشکلاتی در محیط‌های اطراف و همچنین باعث نامنظم بودن تونل کنده شده می‌شد اما با استفاده از این دستگاه علاوه بر اینکه هیچ یک از دو مشکل ذکر شده وجود ندارد، باعث کم شدن هزینه ساخت می‌شود.
    البته ساخت دستگاه‌های TBM بسیار گران است و همچنین امکان جابجایی زیادی ندارند به همین دلیل شاید برای پروژه‌های کوچک استفاده از این دستگاه‌ها گرانتر از روش سنتی باشد، اما برای پروژه‌های بزرگ و تونل‌های طولانی‌تر به دلیل دقت در انجام پروژه و کاهش زمان پروژه این اختلاف قیمت جبران می‌شود.
    بیشترین قطر دستگاه تی بی ام 15.43 متر است که برای پروژه‌ای در شانگهای چین ساخته شده است. البته در این پروژه خاک و سنگهای محل نرم بوده اما برای سنگهای سخت بیشترین قطر 14.4 متر بوده است.
    به طور معمول سرعت چرخش این نوع دستگاه‌ها بین ۱ تا ۱۰ دور در دقیقه است که بستگی به نوع خاک دارد.
    یکی از ویژگی‌های خوب دستگاه های TBM این است که خرده سنگ و خاک حفر شده بصورت اتوماتیک روی ریل‌های موجود در آن خارج می‌شوند.

    در بیشتر مواقع این خاک و سنگ خارج شده در ساخت بتن برای خود پروژه استفاده می‌شود.

    دستگاه‌های تی بی ام یکی از مهمترین ماشین آلات حفر تونل می باشند که قادرند تونل را به صورت تمام مقطع حفر کنند.
    تکامل و گسترش این دستگاه ها سبب شده است که آهنگ پیشروی تونل ها در حد قابل توجهی افزایش یابد. امروزه در سنگ‌های نسبتا سخت نیز برای حفر تونل از این ماشین‌ها استفاده می‌کنند.

    بعد از سال‌ها تلاش و ساخت انواعی از این نوع ماشین ها کوشش های بعدی به منظور ساخت ماشین های تمام مقطعی بود که شرایط سخت زمین شناختی قادر به حفر تونل باشد که آهنگ پیشرفت و تکامل در این زمینه در مقایسه با پیشرفت های اولیه این ماشین ها محدود تر است.
    در واقع شروع این تحقیقات کوشش های رابینز در سال 1957 میلادی برای ساخت ماشین‌هایی بود که بتواند در سنگ های خیلی سخت نیز با راندمان معقول تونل حفر کند.
    در آن زمان به تدریج این دستگاه ها سنگین‌تر و محکم‌تر شدند و توان آنها نیز افزایش یافت اما پیشرفت آنها در زمینه حفر سنگ‌های محکم کند است.
    به عنوان مثال عملکرد نوعی از این دستگاه ها که مجهز به هر دو سیستم برش ناخنی و دیسکی بود برای حفر در سنگهای آهکی سیلیتی که در بین آنها لایه‌هایی با مقاومت140mpa وجود داشت راضی کننده نبود. سر انجام ناخن‌ها به طور کلی حذف شد و حفر تونل تنها با استفاده از دیسک های حفار ادامه یافت.
    تقسیم بندی ماشین‌های تی بی ام:

    • open t.b.m


    • single t.b.m


    • d.s t.b.m

    قسمت های اصلی ماشین‌های تی بی ام:

    • بد نه
    • صفحه حفار
    • ابزار برش
    • چنگ زنها
    • جک های رانش صفحه حفار

    نحوه تخلیه مواد حفر شده توسط ماشین‌های تی بی ام:مواد حفر شده به وسیله سیستم ویزه ای که معمولا مرکب از سطل های تعبیه شده پیرامون صفحه حفار است از جلوی جبهه کار جمع آوری شده و به داخل نوار نقاله ای که از داخل دستگاه می گذرد به پشت ماشین هدایت می شود گرچه معمولا محدودیتی برای ابعاد مواد حفر شده و انتقال آنها وجود ندارد اما اگر ابعاد حفر شده خیلی زیاد باشد ممکن است گیر کنند وعمل اتقال را متوقف سازند.
    از طرفی مواد خیلی نرم نیز علاوه بر مشکل تهویه ممکن است مخلوتی را تولید کنند که به شدت ساینده باشند. در بعضی از این نوع ماشین ها در مجاورت صفحه حفار پرده هائی تعبیه می شود که گرد و غبار را می گیرند این ذرات در اثر اسپری آب جدا می شوند.
    قیمت این ماشین‌ها:
    قیمت tbm گران است و بیشتر به نوع سفارش داده شده به کارخانه سازنده و نوع سنگ های حفر شونده بستگی دارد. ولی در کل قیمت آنها را می توان در حدود 7 یا 8 میلیارد تومان در نظر گرفت.
    البته بسته به شرایط قیمت آنها ممکن است کمتر یا بیشتر باشد. از مهم ترین سازندگان این نوع ماشین‌ها می‌توان از شرکت ویرث نام برد.
    نحوه عملکرد دستگاه حفاری تمام مقطع به روش مکانیزه TBM
    حفاری این دستگاه در اصول حفاری مکانیزه شامل مراحل خاص و با برنامه‌ریزی دقیق زمانی و تجهیزاتی فراوان است.
    انجام پروسه حفاری، تأیید جهت و مسیر صحیح، انجام پروسه تقویت دیواره، پروسه تخلیه مصالح، سیستم پایش هوا، نگهداری و تعمیرات.

    پس از مونتاژ کامل دستگاه و تست نهایی دستگاه آماده شروع حفاری خواهد بود. اما در ابتدا باید بستر حفاری آماده شود.
    یک کوه را در نظر بگیرید، برای اینکه دستگاه بتواند عملیات حفاری را شروع کند ابتدا می بایست دهانه ای با قطر متناسب با قطر دستگاه حفاری در کوه ایجاد شود تا سر برنده دستگاه (Cutter Head) بتواند روی متریال قرار گیرد و در انجام عملیات حفاری وقفه ایجاد نشود.
    به بستر حفاری اصطلاحاً "ترانشه" گفته می‌شود. ترانشه شامل خاک برداری از سطح رویی زمین تا رسیدن به بستر سخت و سنگی، ایجاد یک تونل با قطر متناسب با قطر دستگاه حفاری، انجام عملیات سخت سازی( انجام مش و شات کریت) در اطراف دهانه و عملیات تقویت دیواره(لاینینگ) داخلی دهانه می باشد.
    پس از انجام عملیات آماده سازی سایت و پورتال اختصاصی، ریل گذاری در دهانه انجام می‌شود تا دستگاه روی ریل قرار گرفته و دستگاه آماده شروع عملیات حفاری شود.
    پروسه حفاری دستگاه حفاری تمام مقطع به روش مکانیزه
    آماده سازی دستگاه از نظر الکتریکی و مکانیکی و تأمین نیروی هیدرولیکی دستگاه در بخش پشتیبان (BU) انجام می‌گیرد.

    سپس مسیر با لیزر مشخص شده و اپراتور دستگاه تنظیمات لازم جهت انجام حفاری را انجام می‌دهد. سیستم‌های تهویه هوا و تخلیه مصالح روشن شده و سیستم های کنترلی فعال می شوند. حالا وقت شروع است.

    سر برش بوسیله الکتروموتورها و جعبه دنده‌های قوی به چرخش درمیآید و جک‌ها سر برش را به جلو هل می‌دهند تا دیسک‌ها با سطح سنگ برخورد کرده ، آنها را خرد کند و به سیستم تخلیه مصالح انتقال دهد. کاتر به اندازه مشخصی به جلو پیش می رود.

    پس از آن متوقف شده و انجام عملیات تکمیلی تخلیه انجام میگیرد.

    به این عملیات اصطلاحاً یک کورس حفاری گفته می شود.

    پس از انجام حفاری عملیات لاینینگ انجام شده و دستگاه توسط جک‌های قدرتمند، خود را به جلو هل می‌دهد.

    به این پروسه تریلینگ (Traling) گفته می‌شود.

    سپس دستگاه دوباره تنظیم شده و این سیکل تکرار می‌شود.

    در برخی از موارد که مصالح سخت تر بوده و امکان ریزش در حداقل است میتوان Telescop Shield را فعال کرد.

    این امر به شما این امکان را میدهد تا در هنگام انجام عملیات حفاری به صورت همزمان به انجام عملیات لاینیگ بپردازید و درمواقع لزوم به راحتی تلسکوپ شیلد را به عقب کشیده (Retract) و عملیات تعمیر یا بازدید دیسک‌ها را انجام دهید یا حتی سطح حفاری را بررسی نمایید.

    این تکنیک تنها در سیستم های Duble Shield امکان پذیر است و نحوه عملکرد آن مختصراً به این گونه است که شیلد عقبی یا Gripper Shield توسط جکهای گریپر در جایش فیکس می شود و شیلد جلویی یا Front Shield و کاتر هد به وسیله جکهای Advance به جلو هل داده می‌شوند، در همین زمان شما می‌توانید جکهای Auxilary Thrust را جمع کنید و عملیات لاینینگ را همزمان با انجام عملیات حفاری انجام دهید.
    در اصطلاح به عملیات بازشدن جک ها Extend و به عملیات جمع کردن آنها Retract می گویند.
    در تمام مراحل انجام عملیات حفاری سنسورها و دستگاه های مختلف فرایند انجام عملیات، فشار وارده بر کاتر، جک ها و بدنه ؛ جهت مسیر، احتمال وجود گاز و یا کم شدن اکسیژن، تعادل در جریان های الکتریکی و هیدرولیکی وارده به دستگاه و بسیاری از مسائل حیاتی و ضروری دیگر دائم در حال کنترل هستند.
    تاریخچه دستگاه‌های حفاری تونل
    نخستین سپر محافظ تونل، توسط سر مارک ایزامبارد برونل در سال ۱۸۲۵ و برای حفاری تونل تِیمز ساخته شد. اگرچه این ابتکار تنها به منظور ساخت یک سپر بوده و شامل ساختن یک دستگاه حفاری تونل کامل نبود؛ اما عملیات حفر تونل‌ها نیاز داشت که با استفاده از روش‌های استاندارد حفاری به سرانجام برسد.
    مشهور است که نخستین دستگاه حفاری ساخته شده، هنری جوزف ماوس یک دستگاه برش کوه بوده‌است.
    این دستگاه در سال ۱۸۴۵ به سفارش پادشاه ساردینیا و به منظور حفر تونل ریلی فرجوس از میان رشته‌کوه‌های آلپ، بین دو کشور فرانسه و ایتالیا ساخته شده بود.

    عملیات ساخت این دستگاه در یک کارخانه اسلحه‌سازی در نزدیکی تورین و در سال ۱۸۴۶ به پایان رسید. این دستگاه عبارت بوده‌است از بیش از ۱۰۰ مته کوبه‌ای که در قسمت جلویی دستگاهی به اندازه لوکوموتیو نصب شده بود که نیروی رانشی آن از ورودی تونل به صورت مکانیکی اعمال می‌شد.
    بودجه این پروژه تحت تاثیر انقلاب سال ۱۸۴۸ قرار گرفته و تونل هنوز کامل نشده بود؛ تا اینکه با استفاده از روش‌های مبتکرانه و کم‌هزینه‌ای همچون استفاده از مته پنوماتیک، پس از ۱۰ سال به بهره‌برداری رسید.

    نخستین ماشین حفر تونل ساخته شده در ایالات متحده برای ساختن تونل هوساک در سال ۱۸۵۳ مورد استفاده قرار گرفت.
    این دستگاه، با چدن ساخته شده و به نام ماشین برش سنگ انحصاری ویلسون و به نام مخترعی به اسم ویلسون نام گذاری شد.


    این ماشین، قبل از شکستن زمین سنگی، ۱۰ فوت را درون سنگ حفاری کرد.

    تونل مذکور سرانجام بعد از بیش از ۲۰ سال به پایان رسید.

    در ساخت آن همانند تونل ریلی فرجوس از روش‌های جاه‌طلبانه، کمتر استفاده شد.

    در اوایل دهه ۱۹۵۰، ف. ک. مایتری برنده مناقصه احداث سد انحرافی اوه واقع در پییر در ایالت داکوتای جنوبی شد که با مشاوره جیمز س.

    رابینز (بنیان‌گذار شرکت رابینز) حفاری زمین‌های سنگ رسی پییر شیل را که مشکل‌ترین عملیات حفاری زمین‌های سنگ رسی در آن زمان بود شروع کرد.

    شرکت رابینز دستگاهی درست کرد که قادر بود ۱۶۰ فوت از زمین‌های سنگ رسی را در بیست و چهار ساعت حفر کند که نسبت به روش‌های رایج در آن هنگام ۱۰ برابر سریع‌تر بود.
    چیزی که باعث شد ماشین‌های حفر تونل، کارآمد و مطمئن شوند، اختراع سر گردان آن‌ها بود که به صفحه برش نصب می‌شد.
    در ابتدا، در دستگاه تی‌بی‌ام رابینز از چکش‌های فولادی چرخشی استفاده کردند که با حرکت دایره‌ای خود زمین پیش‌روی‌اش را حفر می‌کرد؛ اما او سریعاً متوجه این شد که این چکش‌ها، علیرغم محکم بودنشان کارآیی زیادی ندارند؛ زیرا به محض شکستن و کند شدن، باید مکرراً با چکش‌های جدید تعویض می‌شدند.

    این مشکل با جایگزین کردن صفحات برش بادوام‌تر به جای چکش، به طور قابل ملاحظه‌ای برطرف شد. در سال ۱۹۵۶ این طرح، برای اولین بار در تونل فاضلاب و رودخانه هامبر با موفقیت مورد استفاده قرار گرفت (فولی، ۲۰۰۹).
    از آن زمان تاکنون، در تمام حفاری‌هایی که در زمین‌های سخت، با توفیق همراه بوده‌است، از تی‌بی‌ام‌هایی با چرخ‌های برش گردان و صفحات برش مدور استفاده گردیده‌است.

    همشهری
    ویرایش توسط Almas Parsi : 24th August 2013 در ساعت 02:50 AM

  12. 2 کاربر از پست مفید Almas Parsi سپاس کرده اند .


  13. #37
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    اقتصاد
    نوشته ها
    8,281
    ارسال تشکر
    21,844
    دریافت تشکر: 45,916
    قدرت امتیاز دهی
    82824
    Array
    Almas Parsi's: جدید94

    پیش فرض پاسخ : طرح انتقال آب















    ویرایش توسط Almas Parsi : 24th August 2013 در ساعت 02:34 AM

  14. کاربرانی که از پست مفید Almas Parsi سپاس کرده اند.


  15. #38
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    اقتصاد
    نوشته ها
    8,281
    ارسال تشکر
    21,844
    دریافت تشکر: 45,916
    قدرت امتیاز دهی
    82824
    Array
    Almas Parsi's: جدید94

    پیش فرض پاسخ : طرح انتقال آب



















  16. کاربرانی که از پست مفید Almas Parsi سپاس کرده اند.


  17. #39
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    اقتصاد
    نوشته ها
    8,281
    ارسال تشکر
    21,844
    دریافت تشکر: 45,916
    قدرت امتیاز دهی
    82824
    Array
    Almas Parsi's: جدید94

    پیش فرض پاسخ : طرح انتقال آب

    سلام دوستان
    با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شده و تصاویر اگر قرارباشه چنین وسیله ای به منظور استفاده ایده دوستمون بخواد استفاده بشه :


    1- چه طور میشه رو نمونه کوچیک این وسیله فکر کرد که مناسب حفاری برای تونل آب باشه ؟؟؟
    2- با توجه به اقلیم خاک کشورمون اگر بخواهیم از این طرح استفاده کنیم دچار چه مشکلاتی میشیم؟؟؟؟
    3- آیا راهی داره بتونیم ناهمواریهای مسیر رو به صورتیکه آسیب کمتری به طبیعت بزنیم طراحی کنیم ؟؟؟



    منتظر پاسخ هاتون هستیم

  18. 2 کاربر از پست مفید Almas Parsi سپاس کرده اند .


  19. #40
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    مکانیک سیالات
    نوشته ها
    11,179
    ارسال تشکر
    13,156
    دریافت تشکر: 21,945
    قدرت امتیاز دهی
    56321
    Array
    ریپورتر's: خوشحال2

    پیش فرض پاسخ : طرح انتقال آب

    نقل قول نوشته اصلی توسط حسین متقی نمایش پست ها
    من بیشت را این توضیح نمیدم و بحث نمیکنم
    به نظر من صادارت کود انسانی و حیوانی خیلی ارز اور تر از این طرحه
    بازم عذر میخوام اخه دیگه کم کم داره اعصابم خورد میشه!

    من میگم از 1000 تا راه بهتر میشه اب رو تامیین کرد شما باز میگی....
    من میگم نره شما میگی بدوش
    بحث کردن و نظر دادن باید با آرامش باشه با عصبانیت و تند رفتن بحث جلو نمیره.کسی وارد بحث بشه که کنترل خودش رو داشته باشه.
    شما نظرت برای خودت محترم هست بقیه هم همینجور.پس دلیلی نداره تند روی و این سبکی صحبت بشه

    نا له پنداشت که در سینه ی ما جا تنگ است

    رفت و برگشت سراسیمه که دنیا
    تنگ است

  20. کاربرانی که از پست مفید ریپورتر سپاس کرده اند.


صفحه 4 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •