اما عملکرد روحانیت با این ادعا زمین تا آسمان تفاوت دارد.
تمام سیستم مدیریت کشور متشکل از حوزه و دانشگاه است
و این تهمتی بیش نیست.
و اینکه روحانیت نخواهند کسی غیر از خودشان وارد واسطگی... این هم کذب محض است.
باز هم بین تاریخ دانان و اهل مذهب و پیش کسوتان عرفان و ادب و دین ، اگر تاملی کنیم می بینیم اینطور نبوده و رفتار علمای اعلام و مراجع هیچ سنخیتی با این ادعای گزاف ندارد.
بسیار موارد کثیری هست از دین شناسانی که روحانی نیستند و مورد تایید روحانیت هستند و در عصر پیشرفت اطلاعات و ارتباطات این حرفها خنده دار است.
آفتاب آمد دلیل آفتاب/ آنچیز که عیان است چه حاجت به بیان است.
خواهش میکنم
در مورد اینکه می فرمایید موضوع به سمت و سویی دیگر برده شد، بنده از شما خواستم که برای ادعاها دلیل بیاورید. بعد بنده برای حرف خودم دلیل می آورم که شما میفرمایید بحث از شدن و بودن و اینهاست و ..
اما در مورد سوال دوم:
مفهوم سوال شما این است که بحث روی مسلمانان نیست. یعنی واجب بودن حجاب و پوشش اسلامی بر مسلمانان در جامعه ربطی به مسلمانان و حاکمیت ندارد بلکه دستوری است از طرف خداوند.
در مورد غیرمسلمانانی که در بین مسلمانان زندگی می کنند:
شرط زندگی اهل کتاب و .. در بین مسلمانان در صدر اسلام جزیه دادن و رعایت شئونات مسلمانان بوده.
یعنی رسم بوده که سران قبائل با هم به توافق می رسیدند و به مردم قبیله دستور العمل ابلاغ می شده و همه رعایت می کردند. چون اگر رعایت نمی کردند از قبیله طرد می شدند و مجازات قبیله ای داشتند.
بگذریم
اهالی کتاب در بین مسلمانان موظف به رعایت حقوق و شئون مسلمانان هستند. بله دین اسلام آداب اجتماعی اهل کتاب رو تاوقتی به شئونات جامعه اسلامی ضرر وارد نکند می پذیرد.
------------------------------------------------------
اما در مورد اینکه آیا اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نسبت به رفتارهای ناهنجار اجتماعی از نوع مورد بحث عکس العملی داشته اند یا نه:
من به عنوان نمونه این چند مورد رو بیان می کنم:
با این توضیح که این رفتار ها نشان دهنده اهمیت و بینش و نگاه ائمه بوده و در صورت ادامه این روند از طرف مسلمانان با مواخذه اهل بیت ع (معصومین) مواجه می شدند.
امّ سلمه نقل مي کند:در محضر پيامبر صلي الله عليه و آله بودم . يکي از همسرانش به نام ميمونه نيز آنجا بود. در اين هنگام ، ابن امّ مکتوم که نابينا بود به حضور رسول خدا صلي الله عليه و آله آمد. پيامبر صلي الله عليه و آله به من و ميمونه فرمود:- حجاب خود را در برابر ابن مکتوم رعايت کنيد!پرسيدم :- اي رسول خدا! آيا او نابينا نيست ؟ بنابراين حجاب ما چه معني دارد؟پيامبر صلي الله عليه و آله فرمود:- آيا شما نابينا هستيد؟ آيا شما او را نمي بينيد؟زنان نيز بايد چشمانشان را از نامحرم ببندند.(5)
ابوبصير رحمة الله مي گويد:در کوفه بودم ، به يکي از بانوان درس قرائت قرآن مي آموختم . روزي در يک موردي با او شوخي کردم !مدت ها گذشت تا اينکه در مدينه به حضور امام باقر عليه السلام رسيدم . آن حضرت مرا مورد سرزنش قرار داد و فرمود:- کسي که در حال خلوت گناه کند، خداوند نظر لطفش را از او برمي گرداند، اين چه سخني بود که به آن زن گفتي ؟از شدت شرم ، سرم را پايين انداخته و توبه نمودم . امام باقر عليه السلام فرمود:- مراقب باش که تکرار نکني .(48)
شخصي به پيغمبر صلي الله عليه و آله عرض کرد:
فلاني به ناموس همسايه (خائنانه ) نگاه مي کند و اگر امکان آن را داشته باشد از اعمال خلاف عفت نيز پروا ندارد.
رسول خدا صلي الله عليه و آله از اين قضيه سخت بر آشفت و فرمود:
- او را نزد من بياوريد!
شخص ديگري گفت :
او از پيروان شما مي باشد و از کساني است که به ولايت شما و ولايت علي عليه السلام معتقد است و نيز از دشمنان شما بيزار است .
پيغمبر گرامي صلي الله عليه و آله فرمود:
نگو او از پيروان شما است ، زيرا که اين سخن دروغ است . چون پيروان ما کساني هستند که پيرو ما بوده و عملشان همانند عمل ما مي باشد.
ولي آنچه درباره اين مرد گفتي از اعمال و کردار ما نيست .(3)
3- ب : ج 21، ص 193.
5- ب : ج 15، ص 392.
48- ب : ج 6، ص 223.






پاسخ با نقل قول



علاقه مندی ها (Bookmarks)