این بحثی نیست به راحتی آسیب شناسی بشه و سریع هم راه حل ارائه بشه.
خودم چند سال تو کارخونه وسایل خودرو سازی کار میکردم.مواردی رو که میدیدم رو نمی گم که بیشتر از این باعث از دست دادن آرامش بشه،ولی همین قدر بدونیم که متاسفانه رقابت کارخونه ها به این منظوری که ما میگیم نیست،اونا رقابتشون تو تعداد قراردادی که مثلا از شرکت ایران خودرو بگیرن نه تو ارائه کیفیت محصول.
اونا مثل همه تولیدی های دیگه فقط به وام یا پیش پرداخت سفارش دهنده فکر میکنن و بکار گیری این پولها رو مهم نیست کجا خرج میکنن.
قرارداد بسته میشه،پیش هم پرداخت میشه وتاریخ تحویل هم مشخص. ولی باور کنین یک هفته به تاریخ سفارش مونده بود شب و روز پرسنل اضافه کار میدادن تازه به موقع هم آماده نمیشد فقط به خاطر اینکه یک روز خط تولید ایران خودرو معطل نشه یه چیزی می فرستادن. معمولا هم چند وقت دیگه هم برگشت میخورد.
اینجا چه اتفاقی میافتاد؟ مدیران کارخونه یه وقت نکنه قرارداد لغو بشه و با یکی دیگه بسته بشه تلاش میکردن خرج اضافه می کردن و دوباره پروسه از اول تکرار میشد.
قطعات مختلف یه خودرو تو کارخونه های مختلف ساخته میشه بعد تو کارخونه ای مثلا ایران خودرو یا سایپا مونتاژ میشه. بنابراین خیلی هم دولتی نیست.





پاسخ با نقل قول


علاقه مندی ها (Bookmarks)