در بیان مسائل دین وقتی می توان فقط وفقط بر عقل تکیه کرد که هیچ وجه و حجت شرعی وجود نداشته باشد اما وقتی در امری ،وجه و دلیل شرعی وجود دارد جای استدلال عقلی صرف را می گیرد.
در مسئله فوق سعی شده است با استدلال به ایات و .. (البته مبتنی بر روش عقلی) لعن و نفرین های زیارت عاشورا را به گونه ای زیر سوال ببرد در صورتی که زیارت عاشورا
حدیث قدسی است ! یعنی کلام الهی است! و با توجه به سند متقن و محکم و مستدل جای استدلال عقلی و یا هر استدلال دیگری حتی از مبانی دینی بر ضد آن نیست!
مسئله دیگر اینکه:
نیکی در برابر بدی از دستورات اسلام است که در قران هم بدان اشاره شده است.
اما مسئله دیگری که دین اسلام خیلی نسبت به آن تاکید دارد تبری(بیزاری حستن) از دشمنان اسلام و اهل بیت علیهم السلام است. تا جایی که تبرا جستن از دشمنان و معاندان جزء فروع دین ماست.
در دین اسلام هر چیزی در جای خود قرار داد ... دوستی کردن... بیزاری جستن و.. حتی یکی از سوره های قرآن به نام برائت می باشد که در شان نزول آن و شیوه بیان آن برای مردم داستان شگرف خود را دارد.
که پیامبر اسلام (ص) چقدر تاکید داشتند که با تمام صلابت این سوره ابلاغ شود!!!
وجای تعجب است که جناب آقای دکتر قمشه ای که از قرآن یاد می کنند ، از این سوره یادی نمی کنند که یکی از اجزای دین ما تبری و بیزاری جستن از دشمنان و مشرکان و منافقین است.
و در آخر زیارت عاشورا حدیث قدسی است که از جانب خداوند و به لفظ معصوم علیه السلام به ما رسیده است و استدلالهایی مثل استدلال فوق و امثال آن در خدشه وارد کردن به مفاد آن جایگاهی ندارند.
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :
سؤال : آیا به نظر حضرتعالی زیارت عاشورا معتبر بوده و سند و متن آن صحیح میباشد؟
پاسخ آیت الله وحید خراسانی :
زیارت عاشورا نزد فقهاء (اعلی الله مقامهم) از مسلّمات است و لذا معتبر بوده و احتیاج به سند ندارد. استفتاء کتبی از معظم له
بررسي اسناد زيارت عاشورا (اثبات صحت اسناد زیارت عاشورا)
پاسخ صوتی استاد محمدی به پرسشهای اعتقادی پیرامون این مطلب که « زيارت عاشورا حديث قدسی است يا روایتی از امام باقر (ع)؟» (تبیان)
- - - به روز رسانی شده - - -






پاسخ با نقل قول



علاقه مندی ها (Bookmarks)