نقل قول نوشته اصلی توسط reza_phoenix نمایش پست ها
شما از نرم افزار udk استفاده کردین تاحالا؟؟؟
کاش میشد یه تیم واقعا بزرگ ایجاد کنیم تا از ابزارهای فوق العاده ساده و کاربردی یو دی کی استفاده کنیم.
این نرم افزار به قدری جذابه که میشه به راحتی اجسام تآثیر پذیر ایجاد کرد. مثلا پارچه و یه توپ که با پا پرت میشه اینور و اونور و کلی متریال آماده داره و تمام تحرکات فیزیکی رو به صورت پیشفرض در اختیارت میذاره!!
واااقعا جذابه! من به صورت تستی یه خیابون اصلی با میوه فروشی و تعمیرگاه ماشین و کوچه و تیرهای چراغ برق ایجاد کردم با امکانات و متریال های آماده ایی که داره ( البته با فتوشاپ هم چندین متریال) ایجاد کردم که در نهایت کار کاملا با کیفیتی از آب در اومد.
اما خب طراحی بازی فقط به یه کوچه ختم نمیشه و واقعا باید سطح وسیعی رو به صورت لند اسکیپ طراحی کرد و این نیاز به یه گروه بزرگ داره که به صورت عرضی و با سرعت مناسبی پروژه جلو بره!

حیف که یه چنین بسترهایی پشتیبانی نمیشن وگرنه اصلا تجربه بالایی نمی خواد استفاده از این نرم افزارها!!

فقط و فقط نیروی انسانی متخصص این کار رو احتیاج داره.
همونطور که عرض کردم، بله آشنایی مختصری با UDK دارم، ولی استفاده صحیح از این ابزارها به این سادگی ها نیست.
اول اینکه Asset های مورد استفاده باید جدید و اورجینال باشن و اینکه چندتا مدل از اینور اونور پیدا و استفاده کنیم ارزش کار رو پایین میاره.
یه مورد مهم دیگه سخت تر بودن مدیریت پروژه یک بازی سه بعدی هست. مثلا تو بخش برنامه نویسی باگهای خیلی زیادی میتونه ایجاد بشه ( مثل خطا در کالیژن و هوش مصنوعی ) و البته یک مورد مهم optimize بودن بازی هست که الکی توان پردازشی بالایی لازم نداشته باشه (یه بازی با گرافیک در حد HL2 ولی سیستم مورد نیاز در حد crysis2). نکات ریز و درشت اینقدر زیاد هست که قطعا باید تعداد زیادی عضو با تجربه تو تیم حضور داشته باشند.
قدمهای اول رو باید کوچیک برداشت . نمیشه یکدفعه و از صفر یه پروژه بزرگ رو به خوبی انجام داد. تاکید من بیشتر روی کیفیت هست تا کمیت. الان پروژه های نسبتا موقق تو بازی های 3 بعدی، یک تیم حداقل 40 نفره از آدمهای با تجربه دارند و مدت زمانی بین 1 الی 3 سال روی پروژه به صورت تمام وقت کار می کنن. ولی از اونطرف بازی های 2 بعدی زیادی بودند که توسط تیم های 6-7 نفره تو مدت حدود 1 ساله انجام شدن.
یک سری واقعیت هم هست که باید اینها رو در نظر بگیرید: تو ابران قانون کپی رایت وجود نداره! بنابراین کار روی پروژه های بزرگ (صرف نظر از نیاز به تعداد و تجربه افراد) هزینه زیادی خواهد داشت که به احتمال بسیار زیاد هزینه ها هم برگشت نداره! این باعث میشه سرمایه گذار برای این کارها پیدا نشه. از دولت هم نمیشه انتظار کمک مالی داشت (نباید هم داشت). بنابراین بهترین کار ایجاد اسم و رسم و یک سرمایه کوچیک برای تیم و توسط خود تیم هست. روی همین حساب بازم نظر من روی یک پروژه کوچیک . جمع و جور برای شروع هست(چه سه بعدی و چه 2 بعدی)

لطفا مشخصاتتون رو طبق فرمت گفته شده عنوان کنید.

- - - به روز رسانی شده - - -

نقل قول نوشته اصلی توسط reza_phoenix نمایش پست ها
شما از نرم افزار udk استفاده کردین تاحالا؟؟؟
کاش میشد یه تیم واقعا بزرگ ایجاد کنیم تا از ابزارهای فوق العاده ساده و کاربردی یو دی کی استفاده کنیم.
این نرم افزار به قدری جذابه که میشه به راحتی اجسام تآثیر پذیر ایجاد کرد. مثلا پارچه و یه توپ که با پا پرت میشه اینور و اونور و کلی متریال آماده داره و تمام تحرکات فیزیکی رو به صورت پیشفرض در اختیارت میذاره!!
واااقعا جذابه! من به صورت تستی یه خیابون اصلی با میوه فروشی و تعمیرگاه ماشین و کوچه و تیرهای چراغ برق ایجاد کردم با امکانات و متریال های آماده ایی که داره ( البته با فتوشاپ هم چندین متریال) ایجاد کردم که در نهایت کار کاملا با کیفیتی از آب در اومد.
اما خب طراحی بازی فقط به یه کوچه ختم نمیشه و واقعا باید سطح وسیعی رو به صورت لند اسکیپ طراحی کرد و این نیاز به یه گروه بزرگ داره که به صورت عرضی و با سرعت مناسبی پروژه جلو بره!

حیف که یه چنین بسترهایی پشتیبانی نمیشن وگرنه اصلا تجربه بالایی نمی خواد استفاده از این نرم افزارها!!

فقط و فقط نیروی انسانی متخصص این کار رو احتیاج داره.
همونطور که عرض کردم، بله آشنایی مختصری با UDK دارم، ولی استفاده صحیح از این ابزارها به این سادگی ها نیست.
اول اینکه Asset های مورد استفاده باید جدید و اورجینال باشن و اینکه چندتا مدل از اینور اونور پیدا و استفاده کنیم ارزش کار رو پایین میاره.
یه مورد مهم دیگه سخت تر بودن مدیریت پروژه یک بازی سه بعدی هست. مثلا تو بخش برنامه نویسی باگهای خیلی زیادی میتونه ایجاد بشه ( مثل خطا در کالیژن و هوش مصنوعی ) و البته یک مورد مهم optimize بودن بازی هست که الکی توان پردازشی بالایی لازم نداشته باشه (یه بازی با گرافیک در حد HL2 ولی سیستم مورد نیاز در حد crysis2). نکات ریز و درشت اینقدر زیاد هست که قطعا باید تعداد زیادی عضو با تجربه تو تیم حضور داشته باشند.
قدمهای اول رو باید کوچیک برداشت . نمیشه یکدفعه و از صفر یه پروژه بزرگ رو به خوبی انجام داد. تاکید من بیشتر روی کیفیت هست تا کمیت. الان پروژه های نسبتا موقق تو بازی های 3 بعدی، یک تیم حداقل 40 نفره از آدمهای با تجربه دارند و مدت زمانی بین 1 الی 3 سال روی پروژه به صورت تمام وقت کار می کنن. ولی از اونطرف بازی های 2 بعدی زیادی بودند که توسط تیم های 6-7 نفره تو مدت حدود 1 ساله انجام شدن.
یک سری واقعیت هم هست که باید اینها رو در نظر بگیرید: تو ابران قانون کپی رایت وجود نداره! بنابراین کار روی پروژه های بزرگ (صرف نظر از نیاز به تعداد و تجربه افراد) هزینه زیادی خواهد داشت که به احتمال بسیار زیاد هزینه ها هم برگشت نداره! این باعث میشه سرمایه گذار برای این کارها پیدا نشه. از دولت هم نمیشه انتظار کمک مالی داشت (نباید هم داشت). بنابراین بهترین کار ایجاد اسم و رسم و یک سرمایه کوچیک برای تیم و توسط خود تیم هست. روی همین حساب بازم نظر من روی یک پروژه کوچیک . جمع و جور برای شروع هست(چه سه بعدی و چه 2 بعدی)

لطفا مشخصاتتون رو طبق فرمت گفته شده عنوان کنید.