بله حمیرا به حجاب باطن اشاره کردن که میشه به مجموعه ی اینها گفت صفات پسندیده.و بیان کردن برای خواست خدا.سلام...
اینکه کسی بتونه به یکی نیش و کنایه بزنه و قدرتشو داره ولی اینکارو بخاطر خدا نمیکنه، اینکه بتونه چشماشو از روی چیزهایی که خدا منع کرده،ببنده...اینکه بتونه براحتی درمورد یکی حرف بزنه و اونو جلوی چشم همه بی ارزش کنه ولی اینکارو نکنه....
اینکه به بعضی حرفا گوش نده... و درکل اینکه بتونه لذت ببره ولی بخاطر خدا، بخاطر حرف خدا، اینکارو نکنه....
اینا همه میشه حجاب...حجاب باطن...
هروقت که تونستم همۀ اون کارایی که خدا منع کرده رو، ازشون چشم پوشی کنم...اونوقت خداهم درمورد حجاب ظاهر هم بهم کمک میکنه و روحم انقدر بزرگ میشه که دیگه احتیاج نداشته باشم به جلب توجه...
اما فک نکنم بشه بطور قطع گفت که هرکی خیلی باحجابه پس حجاب باطن رو هم حتما داره....من دربین دوستانم دارم میبینم....
پس یعنی اطاعت امر خدا رو اشاره کردن.اما آیا خداوند گفته اول صفات پسندیده رو درون خودتون شکل بدید بعد حجاب ظاهر رو ایجاد کنید؟
مگه حفظ حجاب ظاهر رو نمیشه به مجموعه ی صفات پسندیده اضافه کرد؟یا چیزی کمتر از اونهاست؟
«وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَـتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَـرِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لاَ یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبِهِنَّ وَ لاَ یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ءَابَآئِهِنَّ ...; (نور، 31) و به زنان با ایمان بگو: چشم های خود را ]از نگاه هوس آلود[ فرو گیرند و دامان خویش را حفظ كنند و زینت خود را جز آن مقدار كه ظاهر است، آشكار ننمایند و ]اطراف [روسری های خود را بر سینه خود افكنند ]تا گردن و سینه با آن پوشانده شود[ و زینت خود را آشكار نسازند، مگر برای شوهرانشان یا پدرانشان و ...».
این هم امر خدا.
توجه به حجاب ظاهری اشتباه محض هست؟بهتره به این نکته هم توجه کنید که با حفظ حجاب ظاهر دارید چه چیزی رو از دید نا محرمان مخفی میکنید.حجاب داریم تاحجاب.حجابی که باپوشش خالی که ارزش نداره اما براماظاهری مهم تره که اشتباه محض
به نظرمن.حجاب اصلی تووجودادماست زنومردم نداره
هیچکس نمیگه فقط ظاهر رو بچسبید بقیه رو بیخیال.کسی که از روی شناخت و آگاهی حجاب ظاهر خودش رو حفظ کنه و برای خدا و به امر خدا این کار رو بکنه قطعا به سمت صفات پسندیده ی دیگر هم کشیده میشه که شما بهش میگید حجاب باطن.این دو موضوع جدای از هم نیستند.و نوبتی هم در اجراش وجود نداره.
هر کسی میتونه مقداری نقص داشته باشه.چه در ظاهر چه در باطن.
اگر کسی حجاب ظاهری خوبی ندارد بدین معنی نیست که برراحتی دروغ بگه,غیبت کنه,دیگرانو مسخره کنه و ...نه.
و همین طور اگر کسی حجاب ظاهری داره بدین معنی نیست که دروغ نمیگه و غیبت نمیکنه و .... بلکه همه ی ما نقص هایی در وجودمون داریم.هیچ کدوم هم بر دیگری اولویت نداره.







پاسخ با نقل قول


علاقه مندی ها (Bookmarks)