دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 15

موضوع: موتور هایی با قابلیت انتخاب تعداد پیستونهای درحال کار

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #10
    استعداد برتر سایت
    رشته تحصیلی
    الکترونیک و فیزیک هسته ای
    نوشته ها
    3,290
    ارسال تشکر
    4,930
    دریافت تشکر: 13,220
    قدرت امتیاز دهی
    12297
    Array
    عرفان سلیم زاده's: خجالت

    پیش فرض پاسخ : موتور هایی با قابلیت انتخاب تعداد پیستونهای درحال کار

    نقل قول نوشته اصلی توسط armin_gera نمایش پست ها
    تقريبا باهات موافقم ولي يه مقدار شايد اهميت ندن
    1 استارت با توجه به ساختارش جرياناي مختلف تا 600 امپر برساعت ميشكه ولي وقتي موتور روشن شد دينام 33 امپر به باطري ميده
    استارت نبايد بيشتر از 3 ثانيه طول بكشه حالا حساب كنيم 600 تقسيم بر 3600 ضرب در 3 ميشه 0.5 امپر يعني موقع استارت نيم امپر از باطري كم ميشه از طرفي دينام ساعتي 33 امپر ميده 6 (بسته به نوعش متغيره 60 امپر و بالا هم داريم) تاش ميره واسه جرقه زني يه 10 تا هم متفرقه ميمونه 7 امپر كه ميره تو باطريمون
    نميخوام محاسباتو اينجا بنويسم ولي اين 7 امپر بعد از 4.295 دقيقه 0.5امپر انر‍ي كه از باطري گرفته بوديمو به باطري بر ميگردونه

    2 من خودم هميشه پشت چراغ و... خاموش ميكنم و الان نزديكه 3 ساله ماشينم هنوز مشكلي نداده

    3 دقيق متوجه منظورت از راندمان نشدم, راندمان موتور؟يه كم بيشتر توضيح بده

    4 موقع استارت زدن كه همه چي خاموش ميشه به خاطر اتصال كوتاه نيست! سويچ چهار تا حالت داره
    اولي خاموشه كه با حرف o نشون ميدن دومي حالته باطريه كه باطري رو وصل ميكنه به ضبط و... كه با حرف bat ياII نشون ميدن سومي سيستم جرقه زنيه كه باطري رو علاوه بر ضبط و ... به سيستم جرقه زني هم وصل ميكنه حالت چهارم حالت استارت زدنه, در اين حالت چون قراره از باطري جريان بالايي بكشيم تمام دستگاه هاي اضافي مثل ضبط و... رو از مدار خارج ميكنه و فقط سيستم جرقه زني و استارتو وصل نگه ميداره, استارت كه زدي و روشن شد سويچ بر ميگرده به حالت سوم كه همه چي تو مداره و ضبط و... وصلن
    سويچ يه كليده و هنگام استارت خودش همه چي رو خاموش ميكنه كه جريان اضافي از باطري كشيده نشه


    5 با اين موافقم ولي بازم مونده به ظريب تراكم و حجم موتور مثلا باطريه ماتيز خيلي گوچيكه نصف باطريه پرشا چون موتورش كوچيكه


    6 موافقم ولي ايا ادماي ديگه داورا و... اين اهميت رو ميدن؟اگه بدن اره ترح خوبيه
    1- یعنی اگر ولتاژ 12 ولت را به موتور استارت وصل کنیم 600 امپر میکشه.و باتری هایی رو با ظرفیت 600 امپرساعت رو در یک ساعت خالی می کنه.
    باتری ماشین اگر 60 امپر باشه تو 6 دقیقه استارت مداوم خالی میشه.گفتند 3 ثانیه کافیه و برای باتری مشکلی پیش نمیاد ولی این برای 1000 بار استارت زدن در روز صدق نمی کنه.
    2- فرض کنیم ما از خاصیت استارت سریع موتور بنزینی استفاده می کنیم و موتور رو در هر سرعتی که مایل بودیم خاموش می کنیم.40 کیلومتر در ساعت یا 80 یا 120 کیلومتر درساعت.مزیت استارت بنزینی یا گازی همینه. هروقت پاتون رو از رو گاز برداشتین موتور خاموش میشه و دیگه سوختی مصرف نمی کنیم.
    ماشین هم بسته به این که تو کدوم دنده باشه اروم خواهد ایستاد.چیزی تغییر نخواهد کرد.
    3- ببینید ما در سیستم کنونی استارت بنزین رو به اتش و اتش را به نیروی مکانیکی و نیروی مکانیکی رو به نیروی الکتریکی تبدیل می کنیم و این نیرو رو صرف شارژ باتری ماشین می کنیم تا در مواقع مورد نیاز ازش استفاده کنیم.
    اگر از موتور استارت بنزینی استفاده کنیم بنزین رو به اتش و اتش را به نیروی مکانیکی مورد نیاز جهت استارت زدن ماشین می کنیم.(بگذریم از سیستم صدور فرمان ها که الکتریکی هستند چون مصرف بالایی ندارد در حد چند وات).
    همانطور که میدونین راندمان هیچ قطعه ای 100 درصد نیست.هر مبدلی بخشی از نیرو رو صرف غلبه بر اصتحکاک میکنه. هر چقدر تعداد مبدل های واسطه بیشتر بشه انرژی مفید خروجی کاهش پیدا می کنه.
    4- به هر حال این تنها راه چاره است که به سیستم های الکتریکی ماشین اسیبی نرسه در غیر این صورت ولتاژ برگشتی از سلف ها که به غیر معکوس بودن در حد هزاران ولت هستند تمام سیستم الکتریکی ماشین رو نابود خواهد کرد.

    5- از این هم میتونه کوچیک تر بشه.استارت برقی یه اشتباه محضه که باید اصلاح بشه.
    6- بستگی به ادعای ما داره. اگر ادعا کنیم هدف افزایش کیفیته حتما قبول می کنند.

  2. کاربرانی که از پست مفید عرفان سلیم زاده سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ایا تابه حال موتور الکتریکی پیستونی وجود داشته است
    توسط حسین متقی در انجمن سوالات تالار اختراعات و نو آوری
    پاسخ ها: 28
    آخرين نوشته: 6th June 2015, 08:19 AM
  2. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 25th March 2012, 06:52 PM
  3. احتراق در موتورهای اشتعال جرقه ای با مخلوط پیش امیخته
    توسط Asghar2000 در انجمن مجموعه تولید قدرت خودرو
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 26th May 2010, 10:43 PM
  4. رژيم‌هاي كاري خود ارتعاشي موتور
    توسط ریپورتر در انجمن مجموعه تولید قدرت خودرو
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 2nd July 2009, 09:50 AM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •