دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 14

موضوع: خنک نگه داشتن موتور در گرمای شدید وسربالایی هنگام کار کولر اتومبیل

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #3
    کاربر جدید
    رشته تحصیلی
    علوم تجربی
    نوشته ها
    93
    ارسال تشکر
    148
    دریافت تشکر: 336
    قدرت امتیاز دهی
    31
    Array

    پیش فرض پاسخ : خنک نگه داشتن موتور در گرمای شدید وسربالایی هنگام کار کولر اتومبیل

    دوست عزیزم فرض رو بر این میگزاریم که شما و دیگرانی که مطلب رو میخونید اطلاعات چندانی از سیستم های خنک کننده با گاز فریون ندارید مجبورم ابتدا توضیحاتی بدم اگه حوصله ات سر رفت وخسته شدی ببخش. موتور بیشتر سیستم های خنک کننده از همون سیلندر و پیستون استفاده میکنند که گردش روتور وبه تبع اون حرکت پیستون با قدرت برق وسیم پیچ دو قطبی ایجاد میشه ودر کولر اتومبیل با چرخش تسمه .درحرکت بالا امدن پیستون گاز فریون با فشار وارد یک لوله میشه ودر برگشت پیستون سوپاپ لوله فشار بسته شده وسوپاپ مکش باز میشه که دوباره گاز فریون وارد فضای سیلندر میشه. به دلیل فشار پیستون گاز فریون داغ میشه که باید خنکش کرد. کارلوله های سیاه رنگ پشت یخچال همینه که بهش کندانسور میگن . بعداز خنک شدن گاز از یک فیلتر (درایر) عبور میکنه وبرای مایع شدن به داخل لوله مویی (کپی لاری) فرستاده میشه . لوله مویی گاز رو به سرد خانه (اواپراتور) میرسونه فریون مایع دو باره به گاز تبدیل میشه و تولید سرما میکنه . حالا این گاز دوباره در اثر قدرت مکش که ازحرکت پیستون داخل موتور یخچال ایجاد میشه مجددا به سمت موتور از طریق لوله برگشت برمیگرده واین سیکل تکرار میشه تا سرمای لازم که تحت کنترل ترموستات (گردونه تعیین درجه داخل یخچال)هستش ایجاد بشه . در اتومبیل ها هم باجزیی اختلاف همین اتفاقات میفته .حالا بحث اصلی شروع میشه لوله برگشت گاز به موتور هرسیستم خنک کننده ای به شکل قابل توجهی سرده وبا وارد کردن (تزریق) گاز بیشتر به سیستم این لوله سرد تر هم میشه .اگر این لوله سرد رو قبل از رسیدن به کمپرسور از کنار رادیاتور اب اتومبیل عبور بدیم (مماس کنیم) سرمای خودش رو به اب رادیاتور منتقل میکنه واین سرما به هدر نمیره ولی باید تا رسیدن به رادیاتور اب اتومبیل . این لوله رو کاملا عایق کرد .ببخشید اگه خسته شدید این طرح رو به ایران خودرو هم ارایه دادم ولی ............. یعنی هیچی

  2. 5 کاربر از پست مفید انوبانی نی سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تولید موتورهای توربینی با کاربرد در صنایع هوایی و انرژی توسط محققان کشور
    توسط * Robo milad * در انجمن جدیدترین دستاوردهای نخبگان ایرانی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 5th November 2011, 12:30 AM
  2. بلوتوث ایمن ترین را انتقال فایل بین وسایل الکترونیکی
    توسط S.A.H.A.N.D در انجمن مباحث عمومی کامپیوتر
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 19th May 2011, 12:17 AM
  3. ساخت یک ربات فضانورد و خودروساز توسط ناسا و جنرال موتورز
    توسط moji5 در انجمن تازه های رباتیک و مکاترونیک
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 7th March 2010, 02:55 PM
  4. ساخت یک ربات فضانورد و خودروساز توسط ناسا و جنرال موتورز
    توسط moji5 در انجمن رباتیک ، مکاترونیک
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 7th March 2010, 02:55 PM
  5. خبر: بینگ:موتور جستجوگر جدید مایکروسافت
    توسط moji5 در انجمن اخبار وب و اینترنت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 2nd November 2009, 02:45 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •