دوست عزیزم فرض رو بر این میگزاریم که شما و دیگرانی که مطلب رو میخونید اطلاعات چندانی از سیستم های خنک کننده با گاز فریون ندارید مجبورم ابتدا توضیحاتی بدم اگه حوصله ات سر رفت وخسته شدی ببخش. موتور بیشتر سیستم های خنک کننده از همون سیلندر و پیستون استفاده میکنند که گردش روتور وبه تبع اون حرکت پیستون با قدرت برق وسیم پیچ دو قطبی ایجاد میشه ودر کولر اتومبیل با چرخش تسمه .درحرکت بالا امدن پیستون گاز فریون با فشار وارد یک لوله میشه ودر برگشت پیستون سوپاپ لوله فشار بسته شده وسوپاپ مکش باز میشه که دوباره گاز فریون وارد فضای سیلندر میشه. به دلیل فشار پیستون گاز فریون داغ میشه که باید خنکش کرد. کارلوله های سیاه رنگ پشت یخچال همینه که بهش کندانسور میگن . بعداز خنک شدن گاز از یک فیلتر (درایر) عبور میکنه وبرای مایع شدن به داخل لوله مویی (کپی لاری) فرستاده میشه . لوله مویی گاز رو به سرد خانه (اواپراتور) میرسونه فریون مایع دو باره به گاز تبدیل میشه و تولید سرما میکنه . حالا این گاز دوباره در اثر قدرت مکش که ازحرکت پیستون داخل موتور یخچال ایجاد میشه مجددا به سمت موتور از طریق لوله برگشت برمیگرده واین سیکل تکرار میشه تا سرمای لازم که تحت کنترل ترموستات (گردونه تعیین درجه داخل یخچال)هستش ایجاد بشه . در اتومبیل ها هم باجزیی اختلاف همین اتفاقات میفته .حالا بحث اصلی شروع میشه لوله برگشت گاز به موتور هرسیستم خنک کننده ای به شکل قابل توجهی سرده وبا وارد کردن (تزریق) گاز بیشتر به سیستم این لوله سرد تر هم میشه .اگر این لوله سرد رو قبل از رسیدن به کمپرسور از کنار رادیاتور اب اتومبیل عبور بدیم (مماس کنیم) سرمای خودش رو به اب رادیاتور منتقل میکنه واین سرما به هدر نمیره ولی باید تا رسیدن به رادیاتور اب اتومبیل . این لوله رو کاملا عایق کرد .ببخشید اگه خسته شدید این طرح رو به ایران خودرو هم ارایه دادم ولی ............. یعنی هیچی
علاقه مندی ها (Bookmarks)