mach level :
در تعریف این واژه می توان گفت که به سرعتی از جنگنده گفته می شود که سرعت متغیری از زیر صوت تا ورای صوت دارد . البته تا ورای صوت هم بستگی دارد که تا چند ماخ برسد .
معمولا برخی از جنگنده تا سرعت نزدیک به 3 ماخ رو می تونند داشته باشند که در ارتفاع های مختلف تغییر می کند . مثلا جنگنده Mig-31 فاکس بت سرعتی در حدود 2.83 ماخ دارد که بیشینه سرعت دارد در ارتفاع بالا ، اما کمینه این سرعت در ارتفاع پایین تا 2.1 ماخ کاهش پیدا می کند . که این کاهش ارتفاع به دلیل متغیر بودن سطح ارتفاع پروازی هواپیماست .
و یا مثلا میگ -25 در ارتفاع بالا 3.2 و در ارتفاع پایین به 1200 کیلومتر بر ساعت دارد .
در کل میشه این گونه گفت که سرعت ماخ جنگنده در ارتفاع های گوناگون یکی از تعریف این واژه است ، چون به هر حال هر جنگنده ای یه سرعت کمینه و یه سرعت بیشینه در ارتفاع های نختلف دارد و یا یه سرعت خاصی برای استال کردن و یه سرعتی هم برای نرخ اوج گیری .
همکار تالار نیروی نظامی وهوانوردی
تو روحتو به من فروختی، لازمه بهت یادآوری کنم؟ یادته اون شبی رو که به خدا گفتی حاضری هر کاری بکنی تا یه قرار داد ضبط بگیری؟ تو نمی تونی یه روحو بکشی حتی اگه بخوای
ژنرال جون!جواب بده دیگه!تو این سایت اگه کسی هم بتونه از پس این جور سوالا بر بیاد شمایی داداششششششششش!![]()
در موردHot refueling
refueling به معنای سوخت گیری هوایی است که امکان داره از یک هواپیمای تانکر سوخت رسان مثل KC-135 به یک فایتر انجام بشه و یا ممکن هست از یک فایتر به فایتر دیگه انجام بشه . که این کار به افزایش برد هواپیمای مقصد -- هواپیمایی که مورد سوخت گیری انجام گرفته -- بیانجامد . اما روش سوخت گیری هم فرق می کند مثلا روش سوخت گیری در هواپیمای KC-135 به صورت سوخت گیری از ناحیه دم هست اما بویینگ -707 سوخت رسان ایران به صورت قیفی از نوک دو سر بال انجام می گیرد و همزمان به دو فایتر و یا هواپیمای مقصد سوخت می رساند ، اما در KC-135 به علت سوخت رسانی از ناحیه دم هواپیما به صورت تک فروندی است .
اما در مورد HOT بودنش در حال جمع اوری اطلاعات هستم .
هواپیمای سوخت رسان KC-135
بویینگ -707 سوخت رسان ایران
همکار تالار نیروی نظامی وهوانوردی
غلطه......
ویرایش توسط "مهدی" : 31st May 2012 در ساعت 11:27 PM
تو روحتو به من فروختی، لازمه بهت یادآوری کنم؟ یادته اون شبی رو که به خدا گفتی حاضری هر کاری بکنی تا یه قرار داد ضبط بگیری؟ تو نمی تونی یه روحو بکشی حتی اگه بخوای
همکار تالار نیروی نظامی وهوانوردی
پاسخ به سوالات:
Diching یعنی نشستن روی سطح آب دریا توسط هواپیماها و یا بالگرد، همانطور که میدانید خیلی از هواپیماها و بالگردها قابلیت نشستن بر روی سطح آب را دارا هستند.
Hot refueling یعنی سوختگیری بر روی سطح زمین با موتور روشن، شاید خیلی ها سوال کنند که این چه طور ممکن است؟ ولی باید بدانید که این فرآیند با خاموش کردن یک موتور از موتورهای جنگنده انجام می شود و سوختگیری انجام می شود و سپس ادامه ماجرا و خلبانان ما در دفاع مقدس از این روش به طور مکرر استفاده کردند.
vertigo به اصطلاح حالتی است که به خلبان در سرعت های فراصوت و یا در مانورهای سنگین دست میدهد که برای مثال خلبان نمیتواند زاویه ها را به طور صحیح تشخیص دهد و همراه با سرگیجه و تهوع است.
flactution در هواپیماهای جنگنده به معنای نوسان نشان دهنده فشار هیدرولیک است.
mach lever دوست خوبمون اشاراتی بهش داشتند ولی در اصل سیستمی است که از خفگی کمپرسور (موتور) و حالت استال با تنظیم سرعت جلوگیری می کند.
موفق باشید،
تو روحتو به من فروختی، لازمه بهت یادآوری کنم؟ یادته اون شبی رو که به خدا گفتی حاضری هر کاری بکنی تا یه قرار داد ضبط بگیری؟ تو نمی تونی یه روحو بکشی حتی اگه بخوای
یار همیشگی
همکار تالار نیروی نظامی وهوانوردی
یار همیشگی
همکار تالار نیروی نظامی وهوانوردی
خواهش میکنم،
ممکن است بنده اشتباه کنم ولی تا جایی که بنده میدانم diching است.
منبع بنده: کتاب نبرد در آسمان نوشته خلبان فضل الله جاویدنیا صفحه 250
به هر حال ممنون از نظرات سازندتون
تو روحتو به من فروختی، لازمه بهت یادآوری کنم؟ یادته اون شبی رو که به خدا گفتی حاضری هر کاری بکنی تا یه قرار داد ضبط بگیری؟ تو نمی تونی یه روحو بکشی حتی اگه بخوای
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)