درسته نگاهتون و درسته طرز فکرتون
اما روش حل مسئله ای که در پیش گرفتین اشتباهه
خودروها توی خیابون حرکت میکنند درسته
و چه الکتریسیته تولید کنیم از حرکتشون و چه نکنیم باید اونا حرکت خودشونو بکنن
ولی چه فرقی میکنه نیرو رو ازشون بگیریم برای تولید برق یا نه؟؟
اینکه اگه بخوایم از حرکتشون برق تولید کنیم مصرف سوختشون افزایش پیدا میکنه
و چون مستقیما برق تولید نمیشه و نیرو چند بار تبدیل میشه تا از سوخت به برق تبدیل بشه پس بازده پایین خواهد بود
پس این روش نه اقتصادیه و نه از لحاظ فنی قابل قبول
منظور کتابتون نیروگاههای بزرگتریه که به دلیل تمرکز سرمایه در 1 منطقه میشه بازدهی های بالا براشون در نظر گرفت
اما این مال زمانیه که الودگی هوا-پایان منابع تجدید ناپذیر
گرم کردن هوای کره ی زمین
الودگیه ابها و خیلی تاثییرات مخرب بر محیط زیست کشور و منطقه
مد نظر نبودند
ولی حالا که همه ی این محدودیتها و قوانین و.... وارد شدند
منابع منطقه ای و پراکنده ی تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر راهکار بهتری هستند
درضمن به نظر بنده توی اون کتابی که شما خوندین یا اشتباه نوشته یا مورد خاصی مدنظرش بوده
اتلاف انرژی از طریق حرکت انرژی در سیمها و کابلهای طولانی بازده کل تولید رو به شدت کاهش میده
حتی چند سال قبل فقط با تعویض تمام کابلهای فشار قوی فرسوده کشور با نمونه های نو شاهد حدود 10 درصد افزایش راندمان بودیم
که نشون دهنده ی تاثیر این اتلاف انرزی بر راندمان کل هست
نظرم اینه توی کشور ما فعلا باید دنبال استفاده از تکنولوژیهای حال حاظر باشیم
هر وقت تونستیم اتلاف انرزی رو به تراز قابل قبولی برسونیم اونوقت دنبال استفاده از روشهای جدید باشیم
جای فرت و فرت افتتاح نیروگاههای سیکل ترکیبی
روی انرژی خورشیدی سرمایه گذاری کنیم که 5 سال دیگه بتونیم به جای مصرف گاز و گازوئیل و نفت کوره و.... تنها مصرفمون شنهای کویر باشه
برای تولید سلول خورشیدی








پاسخ با نقل قول


علاقه مندی ها (Bookmarks)