دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
صفحه 5 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 50 , از مجموع 110

موضوع: پیشنهاد تشکیل گروه انرژی های نو سایت

  1. #41
    یار همراه
    رشته تحصیلی
    برق صنعتی
    نوشته ها
    1,869
    ارسال تشکر
    13,909
    دریافت تشکر: 12,140
    قدرت امتیاز دهی
    32626
    Array
    mamadshumakher's: جدید136

    پیش فرض پاسخ : پیشنهاد تشکیل گروه انرژی های نو سایت

    يه وقت فكر نكني ما آدماي گيري هستيم و يا مشكي با ايده هاي ديگران داريم...<BR><BR>من به شخصه در حد توانايي و تجربه ام سعي ميكنم راهنماي و كمكه دوستان باشم...
    <BR>این حرفا چیه داداش.من که خیلی قبولت دارم.منم که اینجا اومدم از تجربه های شما استفاده کنم.اگه یوقت روی یه چیزی پا فشاری میکنم ببخشید.مدلمه.تا بهم ثابت نشه روش گیر میکنم.ممنون ازین که با حوصله جواب سوالامو میدید.<BR>
    خب چون تمام انرژی بادی که دارین میگیرین ماشین داره تامیین میکنه چون میانگینا هوا در کل حرکت خودرو ثابته و انرژی نداره و شما در واقع دراین انرژی رو دارین از خود ماشین میگیرین و با تبدیلش به برق دوباره به خودرو برمیگردونین
    <BR>
    دستتون رو از شيشه مياريد بيرون و ميبينيد باد با سرعت زياد در حال وزيدنه و دست شما رو به عقب ميبره...<BR><BR>نيروي قابل قبولي به نظر مياد كه ايده هاي زيادي رو به همراه داره...<BR><BR>ولي در حقيقت سيال هواي اطراف شما ثابت هست و شما در اون با سرعت حركت ميكنيد...
    <BR>خب من میگم چه فرقی داره که یه سنگ بخوره تو سرم یا با همون شدت سرمو بزنم به سنگ.<BR>منظورم اینه که ما که داریم انرژی برای حرکت خودرو استفاده میکنیم و درون مولکولهای هوا به جلو میریم&nbsp; خب مگه چرخش مثلا یه مولد میخواد چقد از نیروی ماشین رو بگیره؟<BR>من منظورم برای خودروهای الکتریکی هست که با سرعت بالا حرکت نمیکنند.درسته پره های توربین مقاومت ایجاد میکنند در برابر هوا اما برق قابلتوجهی باید در باطری ها ذخیره کنند.<BR>اینطور که شما میگیذ با قرار دادن توربین انرژی از خودرو میگیری و بهش پس میدی پس خودروهای هیبریدی هم نباید تولید میشدند دیگه؟چون در اونها هم یه ژنراتور توسط موتور بنزینی میچرخه و در باطری ذخیره میکنه پس سوخت بیشتری از خودرو گرفته میشه تا به خودرو تحویل داده بشه.<BR>حالا این طرح تاحالا امتحان شده؟<BR>من اگه بخوام یه جور عکس از طرز قرار گرفتن توربین بر روی خودرو طراحی کنم باید با چه نرم افزاری این کار رو بکنم؟

  2. 2 کاربر از پست مفید mamadshumakher سپاس کرده اند .


  3. #42
    استعدادهای برتر
    رشته تحصیلی
    تخصص=ایده پردازی +ارزیابی محصول
    نوشته ها
    2,940
    ارسال تشکر
    18,873
    دریافت تشکر: 9,270
    قدرت امتیاز دهی
    11671
    Array
    حسین متقی's: پر حرف

    پیش فرض پاسخ : پیشنهاد تشکیل گروه انرژی های نو سایت

    نقل قول نوشته اصلی توسط mamadshumakher نمایش پست ها
    <BR>این حرفا چیه داداش.من که خیلی قبولت دارم.منم که اینجا اومدم از تجربه های شما استفاده کنم.اگه یوقت روی یه چیزی پا فشاری میکنم ببخشید.مدلمه.تا بهم ثابت نشه روش گیر میکنم.ممنون ازین که با حوصله جواب سوالامو میدید.<BR><BR><BR>خب من میگم چه فرقی داره که یه سنگ بخوره تو سرم یا با همون شدت سرمو بزنم به سنگ.<BR>منظورم اینه که ما که داریم انرژی برای حرکت خودرو استفاده میکنیم و درون مولکولهای هوا به جلو میریم&nbsp; خب مگه چرخش مثلا یه مولد میخواد چقد از نیروی ماشین رو بگیره؟<BR>من منظورم برای خودروهای الکتریکی هست که با سرعت بالا حرکت نمیکنند.درسته پره های توربین مقاومت ایجاد میکنند در برابر هوا اما برق قابلتوجهی باید در باطری ها ذخیره کنند.<BR>اینطور که شما میگیذ با قرار دادن توربین انرژی از خودرو میگیری و بهش پس میدی پس خودروهای هیبریدی هم نباید تولید میشدند دیگه؟چون در اونها هم یه ژنراتور توسط موتور بنزینی میچرخه و در باطری ذخیره میکنه پس سوخت بیشتری از خودرو گرفته میشه تا به خودرو تحویل داده بشه.<BR>حالا این طرح تاحالا امتحان شده؟<BR>من اگه بخوام یه جور عکس از طرز قرار گرفتن توربین بر روی خودرو طراحی کنم باید با چه نرم افزاری این کار رو بکنم؟
    خودروهای هیبریدی همشون اینجوری نیستن
    خودروهای الکتریکی ای اینطور هستند که میخوان برای اطمینان و البته افزایش برد اتوموبیل با 1 بار پر شدن باک و باتری از این روش استفاده کنند
    خوب مزایای خودروی الکتریکی از بی صدا بودن تا گشتاور بالا در دورهای اغازین و شتاب عالی
    و البته بازده بیشتر (تا98درصد بازده برای موتور الکتریکی) دلیل استفاده از این مجموعس
    چون موتور بنزینی خودرو در بهترین مدل و بهترین حالت 37درصد بازده داره و تازه کلی الاینده داره
    ولی برقی که در نیروگاه تولید میشه با بازده 75 درصد به دست میاد و البته نیروگاه های تجدید پذیر هم که هستند
    تازه الودگی ای که در نیروگاه تولید میشه کمتره و راحت تر قابل فیلتر و تصویه شدنه و......
    توربینی که شما میگین انرژی ناچیزی میگیره درسته انرژی ناچیزی داره از خودرو میگیره
    ولی انرژی ناچیزتری داره به خودرو پس میده ینی در مجموع کاهش سرعت و شتاب و افزایش مصرف رو به دنبال داره
    راستی سنگ رو بکوبونی توی سر من سر من ینی سنگ انرزیشو داره از دست میده در برخورد ولی اگه من کلمو بکوبم به سنگ در اینجا سر بندس که دارهع انرژی از دست میده و تلف میکنه!!!
    ویرایش توسط حسین متقی : 14th May 2012 در ساعت 12:26 AM

    http://news.iranema.ir/ سامانه هوشمند جمع آوری و انتشار اخبار روز ایران

  4. کاربرانی که از پست مفید حسین متقی سپاس کرده اند.


  5. #43
    یار همراه
    رشته تحصیلی
    برق صنعتی
    نوشته ها
    1,869
    ارسال تشکر
    13,909
    دریافت تشکر: 12,140
    قدرت امتیاز دهی
    32626
    Array
    mamadshumakher's: جدید136

    پیش فرض پاسخ : پیشنهاد تشکیل گروه انرژی های نو سایت

    خودروهای هیبریدی همشون اینجوری نیستن
    خودروهای الکتریکی ای اینطور هستند که میخوان برای اطمینان و البته افزایش برد اتوموبیل با 1 بار پر شدن باک و باتری از این روش استفاده کنند
    شاید اطلاعات من ناقص باشه اگه اشتباه میگم تصحیح کنید.در خودروهای هیبریدی یک موتور الکتریکی به صورت سری یا موازی یا سری موازی قرار میگیره.ژنراتوری توسط موتور بنزینی میچرخه نیرو را در باطری ذخیره میکنه و موتور الکتریکی در مواقع نیاز این انرژی رو استفاده میکنه.مثل لکسوس ls 600 hl که از نوع سری موازی هست. حالا اصلا اینا بحثش جداست.در هر صورت از موتور بنزینی انرژی میگیرن تبدیل به الکتریکی میکنند و باز در خودرو مصرف میکنند.اگه قرار بود مصرف موتور بنزینی خیلی بره بالا که این کارو نمیکردن.همون بنزینو میسوزوندن.
    حالا ما میگیم این انرژی رو از حرکت خودرو بگیریم.مثل وقتی که یه پنکه میگیریم دستمون و ترک موتور دوستمون میشینیم.دیدی پنکه چجوری میچرخه؟ایا اون پنکه خیلی به مصرف موتور اضافه کرده؟
    توربینی که شما میگین انرژی ناچیزی میگیره درسته انرژی ناچیزی داره از خودرو میگیره
    ولی انرژی ناچیزتری داره به خودرو پس میده ینی در مجموع کاهش سرعت و شتاب و افزایش مصرف رو به دنبال داره
    شما مطمئنی؟چجوری؟من دقیقا مشکلم با همین قضیه هست.کسی امتحان کرده؟

  6. 2 کاربر از پست مفید mamadshumakher سپاس کرده اند .


  7. #44
    استعدادهای برتر
    رشته تحصیلی
    تخصص=ایده پردازی +ارزیابی محصول
    نوشته ها
    2,940
    ارسال تشکر
    18,873
    دریافت تشکر: 9,270
    قدرت امتیاز دهی
    11671
    Array
    حسین متقی's: پر حرف

    پیش فرض پاسخ : پیشنهاد تشکیل گروه انرژی های نو سایت

    نقل قول نوشته اصلی توسط mamadshumakher نمایش پست ها
    شاید اطلاعات من ناقص باشه اگه اشتباه میگم تصحیح کنید.در خودروهای هیبریدی یک موتور الکتریکی به صورت سری یا موازی یا سری موازی قرار میگیره.ژنراتوری توسط موتور بنزینی میچرخه نیرو را در باطری ذخیره میکنه و موتور الکتریکی در مواقع نیاز این انرژی رو استفاده میکنه.مثل لکسوس ls 600 hl که از نوع سری موازی هست. حالا اصلا اینا بحثش جداست.در هر صورت از موتور بنزینی انرژی میگیرن تبدیل به الکتریکی میکنند و باز در خودرو مصرف میکنند.اگه قرار بود مصرف موتور بنزینی خیلی بره بالا که این کارو نمیکردن.همون بنزینو میسوزوندن.
    حالا ما میگیم این انرژی رو از حرکت خودرو بگیریم.مثل وقتی که یه پنکه میگیریم دستمون و ترک موتور دوستمون میشینیم.دیدی پنکه چجوری میچرخه؟ایا اون پنکه خیلی به مصرف موتور اضافه کرده؟

    شما مطمئنی؟چجوری؟من دقیقا مشکلم با همین قضیه هست.کسی امتحان کرده؟
    هیبریدی یعنی ترکیبی
    هر خودرویی که 2نوع موتور رو استفاده کنه میشه هیبریدی
    حالا میتونهن 1موتور بنزینی و 1 الکتریکی باشه
    میتونه بنزین و دیزل باشه که ندیدم من
    میتونه هر چی باشه
    حتما اینطور نیست که یکی سوخت بسوزونه وبرق تولید کنه که اونیکی این برقو استفاده کنه
    بلکه بعضی مواقع 1 ماشین که 1 نوع موتوری داره رو با 1 موتور از نوع دیگه تقویت میکنند به صورتی که هردو باهم کار کنند یا جداگانه
    که ترتیب چینشش سری یا موازی بودنشه
    راستی مطمئن هستیم همه اینجا
    امتحان کردن نمیخواد منطق هست
    موتور نیروی aرو تولید میکنه در کل و داره a+b سوخت رو هم مصرف میکنه در کل
    شما با اضافه کردن توربین مقدار d انرژی تولید میکنی ولی بازده اگه 100 درصد باشه همین مقدار d به نیروی تولیدی اضافه میشه
    و اینکه برای تولید d مقدار انرژی از توربین باید d+cمقدار انرژی از هوای درحال حرکت بگیری که این هوای در حال حرکت انرزیشو از خودرو گرفته پس به همون مقدار(d+c+(مقداری به دلیل بازده موتور)) داری سوخت مصرف میکنی اضافی که d مقدار برق تولید و به موتور بدی که موتور هم مقدار(d-(مقداری به دلیل بازده پایین)) داره تولید میکنه
    پس بازده نداره دیگه داری از سرعت ماشین کم میکنی و به مصرف سوخت اضافه میکنی تازه وزنی که بابت این دم و دستگاهها هم اضافه میشه به مصرف سوخت اضافه میکنه!!!
    اینجوری ببخشید غیر استاندارد و خیلی نامنظمه ولی خب بهتر نتونستم
    ویرایش توسط حسین متقی : 14th May 2012 در ساعت 01:38 AM

    http://news.iranema.ir/ سامانه هوشمند جمع آوری و انتشار اخبار روز ایران

  8. 2 کاربر از پست مفید حسین متقی سپاس کرده اند .


  9. #45
    استعداد برتر سایت
    رشته تحصیلی
    معماری
    نوشته ها
    2,014
    ارسال تشکر
    10,146
    دریافت تشکر: 10,426
    قدرت امتیاز دهی
    25393
    Array
    SaSaMc2's: جدید25

    پیش فرض پاسخ : پیشنهاد تشکیل گروه انرژی های نو سایت

    سلام...

    دوست عزيز من پيشنهاد ميكنم قوانين ترموديناميك رو مطاله كني...

    خيلي كمك ميكنه به حل ماجرا...

    حسين مت عزيز درست ميفرماييند...

    شما به اون پنكه روي موتور دينام وصل نميكني...

    اگه وصل بشه ديگه با اون سرعت نميچرخه...

    اگر از توربين سينوسي كامل و دينام قوي استفاره كني موتور سيكلت شما به سختي حركت ميكنه...

    درسته كه يه توربين كوچيك درگ زيادي ايجاد نميكنه ولي انرژي كه توليد ميكنه هميشه كمتر از انرژي هست كه مصرف ميكنه...


  10. 2 کاربر از پست مفید SaSaMc2 سپاس کرده اند .


  11. #46
    یار همراه
    رشته تحصیلی
    برق صنعتی
    نوشته ها
    1,869
    ارسال تشکر
    13,909
    دریافت تشکر: 12,140
    قدرت امتیاز دهی
    32626
    Array
    mamadshumakher's: جدید136

    پیش فرض پاسخ : پیشنهاد تشکیل گروه انرژی های نو سایت

    هیبریدی یعنی ترکیبی
    هر خودرویی که 2نوع موتور رو استفاده کنه میشه هیبریدی
    اینو که میدونم.من منظورم فقط برقی بنزینی بود.تو ایران هم با cng خودروی هیبریدی دارن D:
    ممنون بابت توضیح قشنگتون.گرفتم چی شد.
    یعنی هیچوقت امکان نداره که یه چیزی در قبال دریافت مقدار a انرژی مقدار b انرژی تولید کنه که b>a باشه؟(خب معلومه نه)اخه گاهی جنس انرژی تولید شده با گرفته شده فرق داره و اون انرژی b شاید بیشتر بکار بیاد تا a که استفاده نمیشه.
    خب اگه بجای توربین یک موتور الکتریکی قرار بدیم چی؟منظورم اینه که در خودروهای هیبریدی برقی بنزینی,یک موتور بنزینی بزرگ کار اصلی رو انجام میده و یه موتور الکتریکی کوچیک به اون کمک میکنه.اما همین موتور الکتریکی کوچیک باز انرژیشو از موتور بنزینی میگیره.موتور بنزینی هم که باید قدرتشو به چرخها هم منتقل کنه کلی هم تلفات ...
    خب بجاش از یه موتور الکتریکی مثلا 50kw برای حرکت خودرو استفاده کنند و از یه موتور بنزینیه کوچیک فقط و فقط برای تولید برق استفاده کنندا.اینجوری اولا که اصل خودرو برقیه.دوما چون فقط موتور بنزینی برق تولید میکنه راندمانش خیلی بیشتر از زمانیه که به چرخها هم وصل باشه.و از همه بهتر اینکه به مسافت قابل پیمایش خودروی برقی خیلی اضافه میکنه و مقدار کی بنزین یا گازوییل استفاده میشه که در کل مصرف سوخت خودرو فقط همون مقدار کم بنزین یا گازوییل میشه.

  12. 2 کاربر از پست مفید mamadshumakher سپاس کرده اند .


  13. #47
    کاربر جدید
    رشته تحصیلی
    مهندسی هوافضا
    نوشته ها
    43
    ارسال تشکر
    92
    دریافت تشکر: 130
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array
    maryam16's: جدید103

    پیش فرض پاسخ : پیشنهاد تشکیل گروه انرژی های نو سایت

    این فقط در حد حرفه فکر نکنم بشه عملیش کرد
    کسی ندانست که کوه چون سنگ بود تنها شد یا چون تنها بود سنگ شد

  14. کاربرانی که از پست مفید maryam16 سپاس کرده اند.


  15. #48
    استعداد برتر سایت
    رشته تحصیلی
    معماری
    نوشته ها
    2,014
    ارسال تشکر
    10,146
    دریافت تشکر: 10,426
    قدرت امتیاز دهی
    25393
    Array
    SaSaMc2's: جدید25

    پیش فرض پاسخ : پیشنهاد تشکیل گروه انرژی های نو سایت

    نقل قول نوشته اصلی توسط mamadshumakher نمایش پست ها
    اینو که میدونم.من منظورم فقط برقی بنزینی بود.تو ایران هم با cng خودروی هیبریدی دارن D:
    ممنون بابت توضیح قشنگتون.گرفتم چی شد.
    یعنی هیچوقت امکان نداره که یه چیزی در قبال دریافت مقدار a انرژی مقدار b انرژی تولید کنه که b>a باشه؟(خب معلومه نه)اخه گاهی جنس انرژی تولید شده با گرفته شده فرق داره و اون انرژی b شاید بیشتر بکار بیاد تا a که استفاده نمیشه.
    خب اگه بجای توربین یک موتور الکتریکی قرار بدیم چی؟منظورم اینه که در خودروهای هیبریدی برقی بنزینی,یک موتور بنزینی بزرگ کار اصلی رو انجام میده و یه موتور الکتریکی کوچیک به اون کمک میکنه.اما همین موتور الکتریکی کوچیک باز انرژیشو از موتور بنزینی میگیره.موتور بنزینی هم که باید قدرتشو به چرخها هم منتقل کنه کلی هم تلفات ...
    خب بجاش از یه موتور الکتریکی مثلا 50kw برای حرکت خودرو استفاده کنند و از یه موتور بنزینیه کوچیک فقط و فقط برای تولید برق استفاده کنندا.اینجوری اولا که اصل خودرو برقیه.دوما چون فقط موتور بنزینی برق تولید میکنه راندمانش خیلی بیشتر از زمانیه که به چرخها هم وصل باشه.و از همه بهتر اینکه به مسافت قابل پیمایش خودروی برقی خیلی اضافه میکنه و مقدار کی بنزین یا گازوییل استفاده میشه که در کل مصرف سوخت خودرو فقط همون مقدار کم بنزین یا گازوییل میشه.
    سلام...

    يه دينام كوچيك توي ماشين واسه شارژ باتري و توليد برق هست...

    چون نميشه با انرژي چرخشي موتور بنزيني چراغها يا سر شمعها رو روشن كرد...

    شما 1000 واحد بنزين ميسوزوني و 350 واحد انرژي جنبش توليد ميكني...

    350 واحد رو ميدي به دينام و 300 واحد برق توليد ميكني...

    300 واحد برق رواگه بدي به باتري 250 تا ذخيره ميكني...

    250 واحد رو اگه بدي به موتور الكتريكي 200 واحد انرژي جنبشي توليد ميكني و حركت ميكني...

    با اين تبديل با باتري 200 تا داري بي باتري 250 تا...

    خوب از همون اول 350 تا رو ميدي به چرخها...

    مگر اينكه در زمان توقف با موتور روشن صرف شارژ باتري كني واسه شرايطي كه خودرو الكتريكي دسترسي به شارژر اصلي نداره...


  16. کاربرانی که از پست مفید SaSaMc2 سپاس کرده اند.


  17. #49
    استعداد برتر سایت
    رشته تحصیلی
    الکترونیک و فیزیک هسته ای
    نوشته ها
    3,290
    ارسال تشکر
    4,930
    دریافت تشکر: 13,220
    قدرت امتیاز دهی
    12298
    Array
    عرفان سلیم زاده's: خجالت

    پیش فرض پاسخ : پیشنهاد تشکیل گروه انرژی های نو سایت

    سلام
    بهتره بحث رو به سمت انرژی های تجدید پذیر تغییر بدین
    سوخت های فسیلی رو بی خیالش..
    میخوام سعی کنین در مورد طراحی راکتور های هسته ای هم ایده هایی بدین
    موفق باشین

  18. 2 کاربر از پست مفید عرفان سلیم زاده سپاس کرده اند .


  19. #50
    استعدادهای برتر
    رشته تحصیلی
    تخصص=ایده پردازی +ارزیابی محصول
    نوشته ها
    2,940
    ارسال تشکر
    18,873
    دریافت تشکر: 9,270
    قدرت امتیاز دهی
    11671
    Array
    حسین متقی's: پر حرف

    پیش فرض پاسخ : پیشنهاد تشکیل گروه انرژی های نو سایت

    نقل قول نوشته اصلی توسط mamadshumakher نمایش پست ها
    اینو که میدونم.من منظورم فقط برقی بنزینی بود.تو ایران هم با cng خودروی هیبریدی دارن D:
    ممنون بابت توضیح قشنگتون.گرفتم چی شد.
    یعنی هیچوقت امکان نداره که یه چیزی در قبال دریافت مقدار a انرژی مقدار b انرژی تولید کنه که b>a باشه؟(خب معلومه نه)اخه گاهی جنس انرژی تولید شده با گرفته شده فرق داره و اون انرژی b شاید بیشتر بکار بیاد تا a که استفاده نمیشه.
    خب اگه بجای توربین یک موتور الکتریکی قرار بدیم چی؟منظورم اینه که در خودروهای هیبریدی برقی بنزینی,یک موتور بنزینی بزرگ کار اصلی رو انجام میده و یه موتور الکتریکی کوچیک به اون کمک میکنه.اما همین موتور الکتریکی کوچیک باز انرژیشو از موتور بنزینی میگیره.موتور بنزینی هم که باید قدرتشو به چرخها هم منتقل کنه کلی هم تلفات ...
    خب بجاش از یه موتور الکتریکی مثلا 50kw برای حرکت خودرو استفاده کنند و از یه موتور بنزینیه کوچیک فقط و فقط برای تولید برق استفاده کنندا.اینجوری اولا که اصل خودرو برقیه.دوما چون فقط موتور بنزینی برق تولید میکنه راندمانش خیلی بیشتر از زمانیه که به چرخها هم وصل باشه.و از همه بهتر اینکه به مسافت قابل پیمایش خودروی برقی خیلی اضافه میکنه و مقدار کی بنزین یا گازوییل استفاده میشه که در کل مصرف سوخت خودرو فقط همون مقدار کم بنزین یا گازوییل میشه.
    موتورهایی که هم سی ان جی و هم بنزین مصرف میکنند که هیبریدی نیستند(البته منو به شک انداختی))
    بله بعضی وقتا انرژی که میخوایم بگیریم به درد نمیخوره ولی در این مورد خیلی هم به درد میخوره
    میدونین اولید خودرویی که با کیت ایرودینامیک ساخته شده تمام مسابقات زمان خودشو حتی اونایی که در کلاس خودش نبودند رو برده؟؟
    ایرودینامیک خیییییییلللللللللیییییی موثره
    من شرط میبندم اگه مثلا پراید با ایرودینامیک با ضریب پسار 26صدم ساخته میشد (بقیش همینی که هست)
    حداکثر سرعتش به 200 هم میرسید
    جنس انرژی هم خیلی مهم نیست!!! مقدارش مهمه و مقداری که قابل برداشته!!
    نه دیگه اطلاعاتتون اشتباهه
    توی موتورای هیبریدیه برقی بنزینی موازی یا سری 1باتری فقط برق موتور الکتریکی رو تامین میکنه
    و موتور بنزینی دیگه ژنراتور نداره
    و هر کدوم سوخت خودشونو مصرف میکنن!!
    و در بعضی خودروهای الکتریکی جدید هم که کاملا الکتریکی هستند 1 موتور بنزینی کوچیک میزارند مثلا با باک 10-15 لیتری که فقط برای موارد اضطرار و نداشتن برق مورد نیاز تا شارژره
    پس چیزی که گفتین الان هم هست!!
    منم 1 زمانی کلی از این طرحا داشتم ولی خب میبینیم که همشون قبلا به کار برده شدن!!

    http://news.iranema.ir/ سامانه هوشمند جمع آوری و انتشار اخبار روز ایران

  20. کاربرانی که از پست مفید حسین متقی سپاس کرده اند.


صفحه 5 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 17th March 2013, 09:32 PM
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 22nd August 2011, 08:11 PM
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 15th October 2010, 06:09 PM
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 24th December 2009, 11:24 AM
  5. مقاله: پیشتازی گیگابایت با p55 - گیگابایت کامل تر و نوآورانه تر
    توسط Admin در انجمن بخش مقالات سخت افزار
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 18th August 2009, 08:47 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •