درودنخست که خب اگه بحث سر اینه که از لحاظ اقتصادی به صرفه است که قطعا نیست
اما اگه بحث سر تغییر اکوسیستم و این حرفاست خب
به نظرم از دریاچه خزر باید بگذریم فعلا1- چه طور میشه رو نمونه کوچیک این وسیله فکر کرد که مناسب حفاری برای تونل آب باشه ؟؟؟
چون کوه و جنگل ...
اما نمونه ی کوچیکش از دریای عمان(پارس) و خلیج پارس خب مبشه انتقالاتی داد (هرچند سطح آب نسبت به زمین...
حالا با در نظر گرفتن خفر کانال های هم سطح به سمت شهر های جنوبی
و اینکه شب ها اب دریا میاد بالا و اینطور یه ذره سطح آب میاد بالاتر و خب انتقال آب به برخی شهرهای جنوبی
اگه به نفع کشاورزی و گردشگری(که قطعا به نفع گردشگری هست) بود خب اونو میشه روی دریای شمال هم اجرا کرد
همین دیگه دریای شمال رو با توجه به کوههای البرز و جنگل ها و... باید بیخیال شد فعلا2- با توجه به اقلیم خاک کشورمون اگر بخواهیم از این طرح استفاده کنیم دچار چه مشکلاتی میشیم؟؟؟؟
ما تو همین آزادراه تهران - شمال سالهاست نتونستیم نصفشو درست کنیم!!!!!!!! دیگه تو اون قضیه نوه نتیجه های ما هم نمیتونن نصف پیشرفت پروژه رو ببینن
اما از دریای جنوب با استفاده از مد و بالا اومدن دریا میشه...
3- آیا راهی داره بتونیم ناهمواریهای مسیر رو به صورتیکه آسیب کمتری به طبیعت بزنیم طراحی کنیم ؟؟؟
البته خب نه که راهی نباشه ها
مثلا برخی رودخونه ها خشک شدند
خب اون گودال ها و ویژگی های رودخونه هست!
میشه آب دریا رو به اونجا ریخت!! (ستاد مشترک ایده های بکر!!!)
علاقه مندی ها (Bookmarks)