فرقش اینجاست که یه آدم گنهکار شرمندگی باخودش داره.همین حرفارو باید بشنوه؛ گزینه های انتخاب خیلی محدود میشن
از طرف دیگه این فرد یک مزیتی هم داره اونم اینکه از راه دیگه ای برگشته؛ لذت را چشیده و برگشته برا انتخاب راه جدید الان آگاهی داره و اگه برگشته میشه عزیز خدا.
اما فردی که به فکر این کار باشه عاقبتش مشخص نمیشه و افراد بسیار کمی میتونن جبران بکنن و در راه خود ثابت قدم باشند.
این در ارتباط با خدا مصداق پیدا نمیکنه. عدالت خداوند حکم میکنه تا به آورده های عمل فرد نگاه بکنه«جاء» در مورد موجود زنده هست اما خداوند این فعل رو در ارتباط با عمل به کار برده. هرچیزی که با خودمون ببریم مهم هست نه لحظات کنونی.
توبه کننده و کسی که برگشته هیچ فرقی با بقیه نداره. اما از لحاظ روح و روان شکنجه شده،گزینه هاش محدود شده، از اجتماع رانده شده و... اینا چیز کمی نیستن.ماها توان یه بی توجهی کوچیک رو نداریم چه برسه به رانده شدن و حرفهای زیادی شنیدن.
این ماجرا اصلا قابل قیاس با اشتباه این فرد نیست. مولاامام صادق علیه السلام مارو از قیاس در دین خدا به شدت نهی فرموده است.
برخی اعمال در ارتباط با یک ملت و یک دنیا هست.برخی راه خدارو نشونه میرن. برخی بخاطر لجبازی با خدا اعمال رو انجام میدهند و... مهم تر اینکه فردی که در چنین واقعه ای شرکت میکنه ممکن نیست از عملش پشیمون بشه یعنی هر فردی پاشو به کربلا در نقش ریختن خون ؛ خون خدا نمیکنه.
اعما «مت تقدم»و«ما تاخر» را به این قضیه اضافه بکنین قضیه روشن میشه.
اگه واقعا پشیمون بشه احتمالش هست. نه تنها با عدالت خداوند ناسازگار نیست بلکه خیلی هم سازگاری داره.
در ارتباط با افراد مکتب دو شیوۀ برخورد داره:
1. افرادی که هنوز مرتکب عمل نشده اند: به شدت نهی میکند و عواقب را متذکر می شود و اینکه معلوم نیست کسی که به این راه افتاد جان سالم به در ببرد
2-در ارتباط با افرادی که عمل را مرتکب شده اند:تشویق به توبه می کند و اگر فرد برگشت مزایای فراوانی را برایش در نظر میگیرد.
چون فرد باید جبران کنه. یک نفس گرفته باید یک نفس بدهد.
بعد اینکه اگه فردی یه نفر رو فقط بخاطر ایمانش به قتل برسونه برای چنین فردی توبه وجود نداره چون با خدا مشکل داره و چنین فردی محال ممکنه برگرده.(در ارتباط با قضیۀ بالا هم هست که بهش اشاره کردین)
خب اینکه نباید اشتباه کرد یه قضیه ای هست که بسیار روش تاکید شده. نباید گول خورد. اما عده ای هستن که گول میخورن و احتمالا برگردند. برای این افراد هم باید راهکار باشد.دین کامل باید بتواند جوابگوی همه در هر شرایطی باشد.
الهی؛ تشنگی ام را در کسب علم و عملم را در آنچه رضایت توست قرار بده.
آمین
زبیر بکار نویسد: ابو حنیفه را با امام صادق ملاقاتها دست داده است.
او در دادن فتوا بیشتر به رای و قیاس عمل می کرد و کمتر به روایت. و از عبد الله بن شبرمه که در سال 120 هجری قضاوت کوفه داشت روایت کند:
من و ابو حنیفه بر جعفر بن محمد (ع) در آمدیم. بر او سلام کردم و گفتم این مردی از عراق است و او را فقه و علمی است.
جعفر فرمود: گویا اوست که دین را به رای خود قیاس می کند. سپس رو به من کرد و فرمود:
او نعمان پسر ثابت است و من تا آن روز نام او را نمی دانستم.
ابو حنیفه گفت: آری.
جعفر بدو گفت: از خدا بترس و در دین قیاس مکن که نخست کس که قیاس کرد شیطان بود. خدا او را فرمود آدم را سجده کن گفت من از او بهترم. مرا از آتش و او را از خاک آفریده ای.
سپس پرسید: قتل نفس مهمتر است یا زنا؟
-قتل نفس!
-چرا قتل نفس با دو گواه ثابت می شود، زنا با چهار گواه؟ با قیاس چه می کنی؟ روزه نزد خدا بزرگتر است یا نماز؟
-نماز!
-چرا زن چون عادت می بیند روزه را باید قضا کند و نماز را نه؟ ...
بنده خدا از خدا بترس و قیاس مکن.
برگرفته از: کتاب زندگانی امام جعفرصادق(ع) ص 62، اثر سیّد جعفر شهیدی ؛{الاخبار الموفقیات، ص 77-76، حلیة الاولیاء، ج 3، ص 197}
الهی؛ تشنگی ام را در کسب علم و عملم را در آنچه رضایت توست قرار بده.
آمین
همکار تالار سایر موضوعات پزشکی
همکار تالار بیماریها
ببینید خانومم این هم مثل خیلی از جراحی های دیگه جای ترمیمش مشخصه...
اتفاقا اساتید ما که از همون متخصصین زنان هستند اونیو میگن که من خدمت شما عرض کردم... (که بصورت طولانی ماندگار نیس و قابل تشخیصه)
و هرفرد عادی که تا حد بسیار کمی با این مسائل آشنا باشه ترمیمو تشخیص میده...
والا من این پرده جنینی رو باهاش زیاد آشنایی ندارم!
ولی درمورد ترمیم، این حرفو از من که تجربه ی بالینی شو در مراجعین دارم قبول کنید...![]()
ویرایش توسط masoume.a.92 : 31st January 2014 در ساعت 04:03 PM دلیل: دستور از بالا! گفتن یکی از جملات دوپهلوئه! خخخخ
بااجازه یه چیزی رو هم عرض کنم:
فرض کنین شما سالها از یه چشمۀ پاک و زلال رفع تشنگی میکنین اما یه نفری هم هست که از یه چشمۀ گل آلود و زیانبار رفع تشنگی میکنه
خب اون فردی که از یه چشمۀ زیانبار رفع تشنگی میکنه به خودش ضرر زده و شما که از یه چشمۀ پاک و زلال استفاده میکردین به نفع خودتون کار کردین. اون فردی که بعد متوجه میشه چشمۀ پاکی هست که روح و روانش رو آروم کنه و زلال هست و رفع تشنگی میکنه برمیگرده به سمت چشمۀ زلال. تا زمانی که برنگشته ضررش به خودش بوده اما شما از منافع چشمۀ زلال از اول بهره مند بودید و اون فرد خودشو دیر به چشمه رسونده. اما رسونده و از منافع چشمه بهره مند خواهد شد.و بعد از رسیدن به چشمۀ زلال اگه اونم از چشمه استفاده بکنه نشونۀ این نیست که داره به شما ظلم میشه. تازه شما از اول بهره مند بودید و در ادامه هم اانشاالله بهره مند خواهید شد.
از این بُعد هم نگاه بکنین خوبه.
الهی؛ تشنگی ام را در کسب علم و عملم را در آنچه رضایت توست قرار بده.
آمین
کاربر اخراج شده
بزرگوار بودنش که تا این حد ما نیستیم. اما بنده خودم اگه فرد واقعا توبه کرده باشه قبول میکنم. توی یه سایت دیگه کامل توضیح دادم.
مهم حال فرد و هدف فرد هست. البته برخی چیزا برا انتخاب دخیل هستند که اگه در اون چیزا هم باهم کنار بیاییم به هیچ عنوان چنین چیزی رو ملاک قرار نمیدم چون توبه کرده.
در آخر هم خدا از حال بنده اش خبر داره که شعار میده یا حقیقت را میگه.انشاالله جزو عاملین باشیم.
الهی؛ تشنگی ام را در کسب علم و عملم را در آنچه رضایت توست قرار بده.
آمین
کاربر اخراج شده
ببخشید دوباره مزاحمت شدم
نکته اول. نفع ما این وسط چیه؟ همه چیو واگذار کنیم به آخرت؟باید فرق باشه . ونبودن فرق بین عمل خوب وعمل ناپسند(که این امر ناپسند ترین کاری هست که در همه ادیان اشاره شده ) میتونه خطرناک باشه
نکته دوم هم اینکه اتفاقا این امر دقیقا ظلم به نفس خودمون حساب میشه عبدلله جان. کار خوب نباید بی مزد بمونه. حق یک انسان درست داشتن یک پشتوانه سالم ودرسته
در متون قبلی که مطالعه کردم پستتون رو راجب ترویج این امر گفتین. باید بگم اتفاقا این ازدواج عین ترویج فحشا هست. همه امیدوار میشن که اگر هر کاری که نفسشون خواست انجام دادن , خب توبه میکنن و .....
پاینده باشی برادر خوبم![]()
![]()
ویرایش توسط M@hdi42 : 31st January 2014 در ساعت 03:32 PM
کاربر اخراج شده
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)