دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 31

موضوع: حمایت از تولید ملی یا نیاز به خودروی ایمن و جدید؟

  1. #21
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    اقتصاد
    نوشته ها
    8,281
    ارسال تشکر
    21,844
    دریافت تشکر: 45,916
    قدرت امتیاز دهی
    82824
    Array
    Almas Parsi's: جدید94

    پیش فرض پاسخ : حمایت از تولید ملی یا نیاز به خودروی ایمن و جدید؟

    باسلام خدمت همه دوستان
    و با تشکر از دوست خوبمون از طرح این موضوع
    قبل از هر چیز تبریکات بنده رو در موفقیتتون در مسابقات شعبانیه پذیرا باشید و مدالتون مبارک باشه
    دوستان من همه نوشته هاتون رو مطالعه کردم تا حدی با برخی نظرات موافقم و به نظرم میرسه برخی راهکارها ممکنه وضع رو بهتر نکنه در مجموع به نظر من اشکال بزرگ واحد های صنعتی تولید ماشین در کشورمون بایستی به بخش خصوصی واگذار بشه همونطور که جناب ریپورتر عزیزهم اشاره فرمودند بخش دولتی به دلیل مشکلاتی که همه در جریانش هستیم مناسب مدیریت این صنعت نیست
    من اعتقادم اینه اگر ما فقط یک کارخانه تولیدی خصوصی در کشور داشتیم که طبق فرموده دوستمون emre تجهیزات و امکانات کمی نداریم و با بکارگیری حداکثر امکانات و تجهیزات رباتیک و با بهره گیری از توانمندیهای نخبگان کشورمون میتونیم خودرویی رو تولید کنیم که همه استاندارد های جهانی رو داشته باشه
    و اینکه چرا واگذاری به بخش خصوصی بهتره اینکه بخش خصوصی مثل بخش دولتی عمل نمیکنه یک واحد تولیدی خصوصی با استفاده از بهترین تکنیک های روز دنیا و با صرف هزینه های مناسب میتونه علم روز رو در کشور وارد و با استفاده از توان نخبگان و طراحان موفق کشور بهترینها رو عرضه کنه ...
    چرا ما ایرانیها عادت داریم به این فکر کنیم که ماشین ارزون بخریم دوستان هر چی پول بدیم آش میخوریم.....................
    اگر کشور آلمان در تولید محصول خودش به یک برند تبدیل شده آیا از خصوصی بودن این بخش از محصول نبوده ؟
    تا مادامیکه این بخش خصوصی سازی نشه طبق ضوابط واحد های تولیدی حتی اگر کلیه مدیران رو به قول دوستمون از زیر تیغ هم بگذرونند فایده ای نداره چون مدیران بعدی که نمیتونند قوانین دولت رو زیر پا بزارند.....
    همون آشه و همون کاسه.............
    البته در این مسیر در جهت خصوصی سازی بایستی ازواحدها و اشخاص سرمایگذار از طرف دولت و مسئولین حمایت لازم صورت بگیره نه اینکه چوب لای چرخ واحدهای خصوصی تولیدی بزارند
    بله قوانین کشور ما ایراد داره اگر یک سرمایه گذار خصوصی با سرمایه خودش و با همکاری دولت میتونست هر نوع امکاناتش رو بدون محدودیتها ی سیاسی و... وارد کنه ما محصولی بهتر از برندهای خارجی داشتیم تا زمانیکه بحث تحریم از یک طرف و عدم ارتباط با برخی کشورها از معضلات اساسی یک واحد تولیدی خصوصی باشه نمیشه کاری کرد
    در ضمن در واحد های دولتی وقتی حقوق پرسنل هم به تعویق می افته یک مدیر با توجه به محدودیت های خودش و مشکلات اینچنینی میتونه با جبر و زور یا به قولی چوب بالای سرش چیزی رو حل کنه
    چرا نبایستی خودروهای ما مجهز به سیستم ایر بک باشند؟؟؟
    وقتی محدودیت قوانین رو داریم یک واحد دولتی سعی میکنه با امکانات موجودش تولید کنه ...
    وقتی صنایع وابسته مثل برف پاک کن که در یک کارخانه تولید میشه با مشکل واردات قطعه مواجه میشه و از کشورهایی که استاندارد قطعاتشون تایید شدست بدلایل مختلف سیاسی و تحریمها محروم میشه از واردات خوب، برای اینکه بتونه چراغ واحد تولیدیش رو که عده ای هم از اون بخش تامین روزی میشن روشن نگه داره مجبور به تامین قطعه است ولی از کدام کشور تنها از کشورهای حاشیه ای که هیچ گونه استانداردی هم ندارند قطعه رو تهیه میکنه که نتیجتا منجر به طی زمان هست و کارخانه تولید ماشین در بخش دولتی هم با توجه به تقاضای مصرف کننده تحت فشار این میشه که تولید زمان زیادی رو متحمل میشه
    در کل اگر بخواهیم به ریشه این عوامل و بررسی اونها بپر دازیم همه نظرات دوستان هم بی تاثیر نیست
    و یکی از بزرگترین اشکالات تولید بی رویه و غیر استاندارد خودرو ترافیک و آلودگی کشنده اکوسیستم هم به دنبال داره....
    ببخشید دوستان اگر پر گویی کردم من در تکمیل فرمایشات دوستان نخواستم تک تک پاسخ بدم ولی کل عرایضم در تصدیق و تکمیل فرمایشات دوستان بود
    براتون آرزوی موفقیت دارم
    ویرایش توسط Almas Parsi : 2nd July 2013 در ساعت 06:57 PM

  2. 7 کاربر از پست مفید Almas Parsi سپاس کرده اند .


  3. #22
    یار همراه
    رشته تحصیلی
    برق صنعتی
    نوشته ها
    1,869
    ارسال تشکر
    13,909
    دریافت تشکر: 12,140
    قدرت امتیاز دهی
    32626
    Array
    mamadshumakher's: جدید136

    پیش فرض پاسخ : حمایت از تولید ملی یا نیاز به خودروی ایمن و جدید؟

    ممنون از حضورتون

    ولی من فکر میکنم ما شرکت های خصوصی هم داشتیم.اما طبق معمول باز هم مونتاژ میکردیم.

    خودروهای داخل کشور هم که به اسم ملی بیان میشند چیزی جز یک ماسکی بر روی چهره خودروهای قدیمی نیستند.

    چرا کم کاری؟ در صورتی که طبق فرمایش دوستمون emer امکاناتش هست.
    و اینکه چرا در وجود کم کاری از فروش خوب بهره میبردن؟

    همه اینها به نظر من به خاطر وجود میزان گمرکی خودرو هست به بهانه حمایت از تولید(مونتاژ)داخل.

    فکر میکنید اگر این میزان گمرکی نبود خودروهای داخلی فروش میرفت؟

    و یک موضوع دیگر که کسی جواب نداد اصلا نیاز هست که خودمان خودرو ساز باشیم؟

    چرا سعی نکنیم که یکی از شرکت های بزرگ خودرو سازی در ایران یک سایت تولید داشته باشه؟

  4. 5 کاربر از پست مفید mamadshumakher سپاس کرده اند .


  5. #23
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    مدیریت بحران - پدافند غیرعامل
    نوشته ها
    1,192
    ارسال تشکر
    3,360
    دریافت تشکر: 4,666
    قدرت امتیاز دهی
    10720
    Array

    پیش فرض پاسخ : حمایت از تولید ملی یا نیاز به خودروی ایمن و جدید؟

    بحث دوجنبه داره 1- عاطفی 2- منطقی
    قسمت عاطفی مربوط به نظرات سرتیپ دادبینه
    قسمت منطقی قابل تامل و بحثه : ایران خودرو در ایران و هیوندای در کره جنوبی با هم شروع به کارکردن اما این کجا و آن کجا؟؟؟؟؟!!!!
    1- زمام کار دست کاردان داده نشده چه در پهلوی و چه در نظام فعلی .بلکه کارشناسان و خریداران تکنولوژی با گرفتن رشوه به مملکت خیانت کردن
    2- به نظر میرسه دستانی در کار هست که به عمد فرهنگ مردم پایین نگه داشته بشه که بخشی از این فرهنگ سازی مربوط به ارایه اطلاعات شفاف به مردم هست و رسانه ملی ضعیف عمل کرده و میکنه . چرا؟؟؟ چون بازهم منافع شخصی و دستهای پشت پرده قوی تر هستن
    3- عده ای که دستی در امور دارن متاسفانه دارای خلاء های شخصیتی وروانی بزرگی هستن که نه به پول قانعند و نه به قدرت بلکه گره های روانی و شخصیتی خودشونو با انتقام گیری از مردم و بی ارزش دونستن حقوقشون ، باز میکنن و خودشونو تخلیه میکنن و مردم رو لایق خیانت میدونن
    4-با تحقیق و دقیق بیان میکنم که ما در ایران توانایی طراحی و تولید خودروهای روز دنیا رو به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری داریم و فقط به عمد توسط عده ای وتو میشه که منافعشون از بین نره
    چه حس قشنگیه در تاریکی های خطرناک این دنیا...با اطمینان خاطر و آرامش ،دستت در دستان خدا باشه...(محسن مهابادی زاده)




  6. 6 کاربر از پست مفید محسن مهابادی زاده سپاس کرده اند .


  7. #24
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    اقتصاد
    نوشته ها
    8,281
    ارسال تشکر
    21,844
    دریافت تشکر: 45,916
    قدرت امتیاز دهی
    82824
    Array
    Almas Parsi's: جدید94

    پیش فرض پاسخ : حمایت از تولید ملی یا نیاز به خودروی ایمن و جدید؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط mamadshumakher نمایش پست ها
    ممنون از حضورتون

    ولی من فکر میکنم ما شرکت های خصوصی هم داشتیم.اما طبق معمول باز هم مونتاژ میکردیم.

    خودروهای داخل کشور هم که به اسم ملی بیان میشند چیزی جز یک ماسکی بر روی چهره خودروهای قدیمی نیستند.

    چرا کم کاری؟ در صورتی که طبق فرمایش دوستمون emer امکاناتش هست.
    و اینکه چرا در وجود کم کاری از فروش خوب بهره میبردن؟

    همه اینها به نظر من به خاطر وجود میزان گمرکی خودرو هست به بهانه حمایت از تولید(مونتاژ)داخل.

    فکر میکنید اگر این میزان گمرکی نبود خودروهای داخلی فروش میرفت؟

    و یک موضوع دیگر که کسی جواب نداد اصلا نیاز هست که خودمان خودرو ساز باشیم؟

    چرا سعی نکنیم که یکی از شرکت های بزرگ خودرو سازی در ایران یک سایت تولید داشته باشه؟

    ما شرکت های خصوصی داشتیم ولی قوانین متناسب با تولید نداشتیم
    دقیقا مثالتون درسته ماسکی که فقط ظاهر رو حفظ میکنه ......
    اون هم تازه رضایتی از ظاهر اون هم نمیشه داشت...
    بله مقوله گمرک برمیگرده به همون قوانین ناقص کشورمون که گمرکات از اشکالات بزرگشه
    خوب در پاسخ به این سوالتون چرا نباید خودمون خودرو ساز باشیم تا کی با حسرت برندها رو ببینیم وحسرت بخوریم ممکنه نتونیم مرسدس بنز تولید کنیم یعنی به اندازه کارخانجات دیگه نمیتونیم تولید استانداردی داشته باشیم ؟؟؟؟
    مگه ادعا نداریم ما ایرانی هستیم ؟؟؟؟؟
    نمیگم همه ماشینها رو کنار بگذاریم و بچسبیم به تولید ملی نه تولید ملی رو برای گردش چرخه تولیدی البته با معیار های استاندارد داشته باشیم
    اگر قوانین و نظرات برخی مسئولین مبنی بر عدم واردات ماشین نباشه چرا ما نباید لوکس ترین ها ماشینها رو ببینیم ؟؟؟
    چرا اختلاف قیمت ماشینها وارداتی در کیش با تهران اینقدر متفاوته ؟؟؟؟؟
    بله همه و همه بر میگرده به تعرفه های بی سر و ته گمرکی که بازخوردش پر شدن جیب یه عده که.......بماند

    با تشکر

  8. 4 کاربر از پست مفید Almas Parsi سپاس کرده اند .


  9. #25
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    مکانیک سیالات
    نوشته ها
    11,179
    ارسال تشکر
    13,156
    دریافت تشکر: 21,945
    قدرت امتیاز دهی
    56321
    Array
    ریپورتر's: خوشحال2

    پیش فرض پاسخ : حمایت از تولید ملی یا نیاز به خودروی ایمن و جدید؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط Sartip Dadbin نمایش پست ها
    حالا اون بحث دولتی از نظرم زیاد مهم نیست
    مگه شوروی مرحوم همش دولتی نبود!! درسته از هم پاشید ولی خب!
    آقایون رو باید سوزوند
    دوست عزیز ریپورتر گرامی
    اصل 37 ژنرال فولر
    "شما فقط هنگامی میتوانی اراده و قدرت خود را به زیر دست ثابت کنی که زیر دست شدیدا از شما بترسد" البته عین جمله این نیستا! مفهومش اینه! همونطور که آدولف هیتلر از اصول روانشناسی دیکتاتورانه و نظامی ژنرال فولر استفاده کرد و من شنیدم که 48ساعت به مدیران کارخانه ای مهلت داده که یه خودروی معروف رو بسازن و ساختن!!
    حالا اگه رئیس جمهور یا هرکس دیگه رئیس روئسای این دو کارخونه رو بسوزونه(زنده زنده!!) یا تیکه تیکه کنه!(به خدا این بی رحمی نیست بی رحمی اونه که حق 80 میلیون نفر رو بخوری) اونوقت میشه امیدوار بود!!
    ببین اینو باید قبول کرد سیستم دولتی و نظارتی ما روی هوا هست و تنهای کار ممکن باید خصوصی بشه .اکثر دنیا خصوصی هست ولی دولت فقط نظارت میکنه و در کار اجرا دخالتی نداره و فقط باید نظارت و سیاست های کلی پیشرفت رو در جهت تشویق تولید انجام بده نه اینکه خودش وارد صنایع بشه چون عملا رشد نمیکنه و نمیزاره بقیه هم رشد کنن

    نا له پنداشت که در سینه ی ما جا تنگ است

    رفت و برگشت سراسیمه که دنیا
    تنگ است

  10. 4 کاربر از پست مفید ریپورتر سپاس کرده اند .


  11. #26
    کاربر فعال سایت
    رشته تحصیلی
    خسته
    نوشته ها
    7,415
    ارسال تشکر
    4,545
    دریافت تشکر: 11,806
    قدرت امتیاز دهی
    83291
    Array

    پیش فرض پاسخ : حمایت از تولید ملی یا نیاز به خودروی ایمن و جدید؟

    بعضی از نظرها نشون میده که اینجا رو با سوئیس اشتباه گرفتیم
    دوستان اینجا ایرانه
    افرادی هستند که سیر نمی خوابند
    اینجا درآمدها ایرانیه هزینه ها اروپاییه
    همین الان خیلی ها تو خرید پراید مدل 75 هم موندن
    بحث تون اگه حمایت از تولید ملی و ایمنیه دست دولته
    همه میدونن قیمت واقعی پراید 3میلیونه ولی خب داستان واقعیت یه چیزه دیگه رو میگه
    پراید 5 الی 6 برابر قیمت واقعی بفروش میرسه
    ..........
    خب حالا من شهروند این مملکت می خواهم به فرض آزرا بخرم پارسال قیمتش 55میلیون بود و حالا 150میلیون از کجا بیارم چاره چیه نمی تونم که سوار ماشین عمومی بشم هر روز تو سر و صدا و بوی سیگار و .....
    پس باید قید ماشین خارجی رو بزنم
    مجبور میشم ماشین تولید داخل رو بگیرم که ایمنی هم نداره مجبورم عزیزدلم
    ..............
    وقتی ما یه مقدار ناچیز پراید رو ایمنی تر میکنیم 7 الی 8 میلیون بالاتر میفروشن در حالیکه هیچ فرقی بخصوصی نکرده
    حالا
    وای به حال مشتری
    اگه شرکت داخلی بخواهد ایمنی رو به حد استاندارد برسونه اونوقت میگن سمند ملی 120 میلیون خب کی هست که بخره پس مقدور نیست نه برای شرکت و نه برای مشتری
    ...............
    فقط در یه صورت میتونیم به این قضیه فکر کنیم که قیمت ماشین واقعی بشه
    نه اینکه طرف با 5ماه کارکرد تو اروپا ماشین استاندارد بخره و ما در ایران با 5سال کار ماشین قسطی غیراستاندارد بخریم
    ..............
    اگه دولت با مردم کنار بیاد برای شرکتهای بزرگی مثل ایران خودرو و سایپا کاری نداره که ایمنیشون رو بالاتر ببرند
    در غیر اینصورت هر چی پول بیشتر بدی جونت بیشتر در امانه

    چو کوروش از اهورا یاد می کرد زمین از عدل او بیداد می کرد
    ترفند امروز......... سایر موضوعات دیجیتالی.......... کلاس فتوشاپ


  12. 4 کاربر از پست مفید vahid5835 سپاس کرده اند .


  13. #27
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    اقتصاد
    نوشته ها
    8,281
    ارسال تشکر
    21,844
    دریافت تشکر: 45,916
    قدرت امتیاز دهی
    82824
    Array
    Almas Parsi's: جدید94

    پیش فرض پاسخ : حمایت از تولید ملی یا نیاز به خودروی ایمن و جدید؟

    با سلام به دوستان در پاسخ به نظرات دوستمون آقا وحید بایستی بگم اشکال ما ایرانی ها اینه که اعتقاد داریم پولی که بابت خرید خودرو ساخت داخل میدیم بسیار بالاتر از هزینه تولید خودروهاست.....
    مثلا به گفته آقا وحید پراید با این درجه کیفی پایین بیش از 3 یا 4 میلیون نمی ارزه...
    همون طور که میدونیم در فرایند تولید یک خودرو داخلی 3 عامل تاثیر داره
    عامل اول: مواد اولیه
    عامل دوم : دستمزد
    عامل سوم: هزینه های سر بار

    اگر بخواهیم به صورت درصدی میزان تاثیر گذاری این عوامل رو بررسی کنیم
    مواد اولیه 87 درصد هزینه ها رو شامل میشه
    دستمزد 3 درصد
    هزینه سربار هم 10 درصد خودرو ساز هزینه داره

    طبق آمارها و ادعا های خودرو سازان علاوه بر این سه عامل هزینه رسمی معمولا هزینه های دیگی هم دارند که ملزم به پرداخت هستند
    بعنوان مثال، خودروسازان بابت وام های سنگینی که از بانک ها می گیرند، بایستی بهره های بالا بپردازند.
    مثلا ایران خودرو باید چیزی حدود سود 28 درصدی بابت وام هاش بپردازد و این موضوع جدای از جرایم دیرکرد بانکه
    حالا دوستان اگر بخواهیم هزینه های رسمی وغیر رسمی پرداختهای بانکی خودرو سازان رو در مجموع محاسبه کنیم
    برای این منظور قیمت مواد خارجی بابت یک خودرو فرضی را ۱۰هزار یورو اگر در نظر بگیریم.
    خودروسازان باید در همان ابتدای کار ۶۴درصد این مبلغ را به عنوان تعرفه واردات قطعات به دولت بپردازند (البته با توجه به میزان داخلی سازی قطعات، این تعرفه بین ۲۵ تا ۶۴ درصد متغیره).
    اگر نرخ یورو را که این روزها اوضاع پایدار و مناسبی هم ندارد، در نظر بگیریم،(نرخ روز یورو= ؟ تومان)
    که با محاسبه بر اساس نر خ روز یورو با کسر درصد تعرفه

    به ارقام محاسباتی مون بایستی هزینه های دستمزد و سر بار و همچنین بابت هزینه های توزیع و فروش (شامل حقوق پرسنل، گارانتی، کمیسیون فروش و حمل و نقل) رو اضافه کنیم
    که با در نظر گرفتن سود چهار تا هفت درصدی معمول در خودروسازی ایران، نرخ تولید یک واحد خودرو فرضی با هزینه های رسمی و فنی آن .................
    البته دوستان قضیه به اینجا ختم نمیشه چون سهم «دولتی ها» از ساخت یک هم بایستی به مبلغ اضافه بشه
    بابت ۳درصد عوارض کالا به سازمان های دولتی بدهند و در کنار آن، ۳ درصد دیگر نیز بابت شماره گذاری به نیروی انتظامی ..........
    بله این رشته سر دراز دارد
    تازه هزینه پلاک و کارت سوخت به این مبالغ باید اضافه بشه .
    از این ارقام چون خودروسازان شرکت هایی بورسی به حساب می آیند، مقداری مالیات میشه...
    بنابراین در حالت کلی با در نظر گرفتن تعرفه ها و عوارض و مالیات، مجموع پرداختی خودروسازان به دولت ....
    در واقع با یک حساب سرانگشتی می توانیم بگیم که ۴۰درصد هزینه های تولید یک خودرو در ایران را دولت روی دست خودروسازان می گذاره.
    به عبارت دیگه اگر خودرویی ساخت داخل، ۱۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد، شش میلیون آن به جیب خودروساز می روه و چهار میلیون آن نصیب دولت می شود.
    این موضوع البته نسبی است و در مورد خودروهای پراید و پژو ۴۰۵، که به دلیل ساخت داخل بالا، هزینه تعرفه کمتری به دولت می پردازند، فرق دارد


    خوب دوستان حالا پیدا کنید پرتقال فروش رو
    دوستان من در پست قبل هم گفتم اشکال در قوانین مصوبه کشورمونه
    اینجا ایران است به وقت تهران........


    در پست بعدی شما رو به جدید ترین فرمول نرخ محاسباتی برخی خودروهای تولید داخلی دعوت میکنم

  14. 2 کاربر از پست مفید Almas Parsi سپاس کرده اند .


  15. #28
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    اقتصاد
    نوشته ها
    8,281
    ارسال تشکر
    21,844
    دریافت تشکر: 45,916
    قدرت امتیاز دهی
    82824
    Array
    Almas Parsi's: جدید94

    پیش فرض پاسخ : حمایت از تولید ملی یا نیاز به خودروی ایمن و جدید؟

    /خبر تکمیلی/ محاسبه قیمت نهایی 9 خودرو بر اساس فرمول شورای رقابت
    » سرویس: اقتصادي - اقتصاد كلان
    کد خبر: 92020906158
    دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲

    شورای رقابت سرانجام تکلیف بازار خودرو را روشن کرد و پس از حدود سه ماه بلاتکلیفی در نهایت داستان دستورالعمل قطعی قیمت خودرو را به نقطه پایان رساند البته با اعلام تورم بخشی و یک فرمول.
    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شورای رقابت که در جلسه روز یکشنبه تورم بخشی خودروهای کم‌تیراژ را 53.26 درصد اعلام کرده بود روز دوشنبه تورم بخشی پنج خودرو پر تیراژ کشور دیگر را به تفکیک اعلام کرد که بر اساس آن پراید 50.8، تیبا 52.1، پژو405 59.7، سمند 54.3 و رانا 49.4 اعلام شد.
    تصمیم کبرای شورای رقابت
    رییس شورای رقابت پس از برگزاری آخرین جلسه این شورا به خبرنگار ایسنا گفت: در جلسه‌ عصر یکشنبه شورا با توجه به این‌که بانک مرکزی تورم بخشی و سازمان استاندارد میزان کیفیت خودروها را به شورا اعلام کرد، این دو پارامتر بررسی شدند و بنا شد چهار خودروی پراید، پژو، سمند و تیبا به صورت جداگانه و دیگر خودروها که در بازار نقش کمتری دارند به صورت کلی محاسبه و اعلام شوند.
    پژویان افزود: خودروهایی که نسبت به گذشته آپشن‌هایی به آنها اضافه شده نیز در جلسه‌ شورا مورد بررسی قرار گرفتند و بنا شد نسبت به آپشن‌های اضافه شده، قیمت این خودروها نیز تغییر کند.
    شورای رقابت قیمت رسمی اعلام نمی‌کند
    رییس شورای رقابت با بیان این‌که این شورا هیچ‌گاه قیمت رسمی برای خودرو اعلام نخواهد کرد، گفت: با نهایی شدن بررسی پارامترها نتیجه‌ آن از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد که به وسیله‌ آن می‌توان قیمت دقیق خودروها را محاسبه کرد.
    قیمت‌گذاری تمامی خودروها با دستورالعمل شورا
    وی همچنین با بیان این‌که قیمت تمامی خودروها با توجه به دستورالعمل این شورا تعیین می‌شود گفت که هیچ نهاد یا سازمان دیگری در این زمینه حق ورود ندارد.
    پژویان تاکید کرد: طرحی که سال گذشته سازمان حمایت درباره خودروهای بالای 45 میلیون تومان داده بود از امروز و با توجه به دستورالعمل شورای رقابت قانونی نیست و تمامی خودروها با توجه به دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خواهند شد.
    او ادامه داد: با توجه به طرحی که تصویب کردیم پنج خودروی پرتیراژ داخلی (پراید، پژو، سمند، تیبا و رانا) به صورت جداگانه و دیگر خودروها نیز به صورت جداگانه محاسبه خواهند شد به این ترتیب خودرویی مانند مگان که با توجه به طرح سازمان حمایت باید توسط خودروسازان تعیین قیمت می‌شد از این پس با دستورالعمل جدید شورای رقابت و با محاسبه تورم بخشی 53.26 درصدی محاسبه خواهد شد.
    نرخ‌های نهایی انواع خودرو بر اساس فرمول و محاسبات شورای رقابت
    با توجه به نرخ تورم اعلامی از سوی شورای رقابت قیمت جدید برخی از خودروهای داخلی به شرح زیر محاسبه شده است.
    به گزارش با توجه به فرمول قیمت‌گذاری خودرو که برابر است با:
    (دو درصد - شاخص کیفیت + نرخ تورم) قیمت سال گذشته + قیمت سال گذشته = قیمت خودرو
    و با توجه به آنکه میزان شاخص کیفیت خودرو به طور میانگین عددی بین منفی پنج دهم درصد و مثبت یک درصد بوده و تاثیر این میزان در فرمول قیمت‌گذاری خودرو بسیار ناچیز و قابل چشم‌پوشی است، ساده شده این فرمول برابر است با:
    (دو درصد - نرخ تورم) قیمت سال گذشته + قیمت سال گذشته = قیمت خودرو
    بنابراین با توجه به نرخ تورم اعلامی از سوی گذشته شورای رقابت، قیمت جدید برخی خودروهای داخلی به شرح زیر محاسبه شده است:

  16. 2 کاربر از پست مفید Almas Parsi سپاس کرده اند .


  17. #29
    در انتظار ایمیل تایید(ثبت نام ناقص)
    نوشته ها
    89
    ارسال تشکر
    28
    دریافت تشکر: 289
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array

    پیش فرض پاسخ : حمایت از تولید ملی یا نیاز به خودروی ایمن و جدید؟

    با سلام

    ببخشید همه پستها را نخوندم و شاید حرفام تکراری باشه که در این صورت دوستان باید ببخشند

    ببیند عزیزان ما 35 سال (حداقل) هست که داریم از صنعت خودروسازی حمایت میکنیم.البته اجبارا

    توی این مدت به کجا رسیدیم؟؟؟

    نمیشه به این نتیجه رسید که این صنعت توی کشور ما مشکلی غیر از حمایت داره؟؟؟

    توی کشور ما علاوه بر این که بازار در اختیار تولیدکنندگان داخلی است،وامهای کلان بلاعوض نیز پرداخته میشود.این در صورتی است که باید یک صنعت سودآوری داشته باشد و مالیات و ... هم بدهد.

    از طرفی دروغهای رسانه ای حمایت از کم کاری های خودروسازان است.

    تا دیروز افتخارتمان این بود که خودروسازی یک صنعت بومی شده است و در تولید مثلا پراید هیچ قطعه ای وارد نمی شود.با افزایش قیمت دلار ...

    کشورهای کره و ژاپن بعد از ایران به صنعت خودروسازی روی آورده اند.ولی اصلا مقایسه اونها با ایران کار منصفانه ای نیست.

    علاوه بر این :

    با وجود اینکه خودروسازی سومین صنعت پولساز جهان (بعد از نفت و توریست) محسوب می شود ،در کشور ما دانشگاه یا دانشکده خودرو وجود ندارد.در 2 یا 3 دانشگاه مهندسی خودرو تدریس میشود که فارغ التحصیلان مورد حمایت قرار نمی گیرند.

    به نظر من حمایت کافی است.باید چاره ای اندیشید

  18. 3 کاربر از پست مفید A S L A N سپاس کرده اند .


  19. #30
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    معماری
    نوشته ها
    425
    ارسال تشکر
    324
    دریافت تشکر: 911
    قدرت امتیاز دهی
    992
    Array

    پیش فرض پاسخ : حمایت از تولید ملی یا نیاز به خودروی ایمن و جدید؟

    متسفانه امریکا از دیروز تا حالا تحریم های خودور سازی شدید تر کرده مسئولان گفتند باید دوباره بریم سمت پیکان
    اگر تنها ترین تنهایان هم شوم بازم هم خدایی هست.

صفحه 3 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 7th March 2013, 02:22 PM
  2. خبر: موفقیت دانشمندان ایرانی در تولید چهار داروی درمان سرطان
    توسط poune در انجمن سرطان شناسی و انكولوژی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 3rd June 2011, 12:33 PM
  3. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 13th March 2011, 02:45 PM
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 26th March 2010, 10:10 AM
  5. خبر: تولد خواهر بزرگ گوگل!/ یک سایت از لگوی گوگل کپی برداری کرد
    توسط آبجی در انجمن اخبار وب و اینترنت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 10th February 2010, 12:44 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •