دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 , از مجموع 7

موضوع: دردسری به نام مزاحمت تلفنی

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    دوست آشنا
    نوشته ها
    854
    ارسال تشکر
    4,223
    دریافت تشکر: 4,799
    قدرت امتیاز دهی
    2454
    Array

    پیش فرض دردسری به نام مزاحمت تلفنی




    مزاحمت تلفني

    استفاده از امكانات ارتباطي در جوامع امروزي يك ضرورت اجتناب ناپذيراست و در ابعاد مختلف معنوي، اقتصادي و روابط بين المللي نقش ويژه اي ايفا مينمايد . متاسفانه بدليل عدم توجه و گاهي بي مبالاتي برخي از افراد نسبت به نحوه صحيح بهره گيري از وسايل ارتباطي مشكلات و ناراحتيهاي متعددي بوجود مي آيد كه اين امر در بسياري از موارد باعث سلب آسايش و امنيت خانواده ها گرديده است يكي از نمونه هاي شايع اين مشكلات مزاحمتهاي تلفني است .

    چگونگي پيشگـيري مزاحمتهاي تلفني :

    مشتركين در صورت ملاحظه هر گونه مزاحمت تلفني ميتوانند مستقيماً با در دست داشتن آخرين قبض آبونمان تلفن و كارت شناسائي به مركز مربوطه خود مراجعه نمايند تا اقدام لازم در خصوص شناسائي و رفع مزاحمت تلفني آنها بوسيله تجهيزات فني به عمل آيد.

    قانون رسيدگي به مزاحمتهاي تلفني

    براساس قانون مصوب مجلس شوراي اسلامي ، هر كس وسيله مخابراتي در اختيار خود را وسيله مزاحمت ديگري قرار دهد يا عمداً ارتباط ديگري را مختل كند براي بار اول پس از كشف، ارتباط تلفني او به مدت يك هفته همراه با اخطار كتبي قطع و تجديد ارتباط مستلزم پرداخت هزينه هاي مربوط خواهد بود.
    براي بار دوم پس از كشف ؛ ارتباط تلفني او به مدت سه ماه همراه با اخطار كتبي قطع وتجديد
    ارتباط مستلزم اخذ تعهد كتبي از مشترك و پرداخت هزينه مربوط خواهد بود.

    براي بار سوم شركت مخابرات ارتباط تلفني وي را به طور دائم قطع و اقدام به جمع آوري منصوبات نموده وديعه مربوط به مشترك را پس از تسويه حساب مسترد خواهد نمود. ضمناً در صورت شكايت شاكي در مراجع قضايي طبق قانون رسيدگي به مزاحمتهاي تلفن ، فرد مزاحم از 45 روز تا 6 ماه به زندان محكوم خواهد شد.

    نحوه پیگیری مزاحمتهای تلفنی به چه صورتی است؟

    اول بايد اين مزاحمت‌ها اعلام شوند؛ به اين صورت كه مشترك ابتدا بايد تشخيص دهد كه فرد، مزاحم تلفني است. متأسفانه چون شماره‌اي كه روي دستگاه‌هاي نمايشگر شماره تلفن مي‌افتد در مخابرات ثبت نمي‌شود، وجهه قانوني ندارد و نمي‌توان به استناد آن فردي را مؤاخذه كرد. به همين دليل، مشترك بايد به مركز تلفن محل خود مراجعه كند. فرمي به او داده مي‌شود به نام درخواست كشف مزاحم. مشترك بايد اين فرم را كامل كند و تحويل دهد. سپس براي فرد سيستم كامپيوتري تعريف شده و روي خط تلفنش نرم‌افزاري فعال مي‌شود. پس از آن به مشترك آموزش‌هايي داده مي‌شود تا زماني كه فرد مزاحم تماس گرفت او كد مخصوصي را وارد كند و شماره فرد مزاحم ثبت شود. ظرف 24ساعت فرد شناسايي مي‌شود و از طرف اداره با او تماس مي‌گيرند و برايش اخطاريه فرستاده مي‌شود. بار اول تلفن مزاحم براي يك هفته قطع مي‌شود، بار دوم 3 ماه و بار سوم تلفن قطع شده و از او سلب امتياز مي‌شود.

    قانون، ساكت نيست ...

    قانون شركت مخابرات ايران - مصوب 36سال پيش- مي‌گويد هر كس از وسايل مخابراتي استفاده غيرمجاز كند، بار اول به او اخطار كتبي داده مي‌شود و بار دوم به مدت 15روز ارتباط او قطع مي‌شود. در صورت تكرار ، اشتراك او به‌كلي لغو مي‌شود. با اينكه شركت مخابرات مزاحمت‌هاي تلفني را پيگيري و تلفن مزاحمان را قطع مي‌كند اما گاهي مزاحمان تلفني چنان تاثيري در زندگي افراد مي‌گذارند كه قطع تلفن در ازاي ضرر جبران‌ناپذيري كه به زندگي آنها وارد كرده‌اند، كافي نيست. اينجاست كه مي‌شود دست به دامن قانون و دادسرا شد. قانون مجازات اسلامي براي برخورد با مزاحمت تلفني ماده بخصوصي دارد؛ طبق ماده 641 اين قانون اگر كسي به وسيله تلفن يا دستگاه‌هاي مخابراتي ديگر مزاحم ديگران شود، علاوه بر اجراي مجازات شركت مخابرات، به يك تا 6 ماه حبس محكوم مي‌شود. اگر خواستيد از مزاحم تلفني‌تان شكايت كنيد، پس از اينكه ماجرا را در مخابرات پيگيري كرديد و مزاحم تلفني‌تان را شناختيد، با داشتن نامه مخابرات كه حاوي شماره تلفن فرد مزاحم است، به نزديك‌ترين دادسرا مراجعه كنيد و روي يك برگه سفيد معمولي شكايت خود را اين‌طوري بنويسيد؛ «از طرف اين خط تلفن (شماره مزاحم) براي شماره تلفن من (شماره خودتان) مزاحمت ايجاد شده و تقاضاي پيگيري دارم». شكايت شما به شعبه بازپرسي ارجاع مي‌شود و دادسرا از شما دعوت مي‌كند كه براي ارائه شكايت خود حاضر شويد.

  2. 4 کاربر از پست مفید Sookoot سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ده نکته برای فروش تلفنی موفق
    توسط MR_Jentelman در انجمن مدیریت بازرگانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 22nd January 2010, 08:38 AM
  2. مقاله: voip چیست؟
    توسط آبجی در انجمن بخش مقالات وب و اینترنت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 9th December 2009, 02:22 PM
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 11th October 2009, 05:32 AM
  4. ارسال و دریافت فکس رنگی و منشی تلفنی با VentaFax 6.1.59.144
    توسط Asghar2000 در انجمن سایر نرم افزارها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 11th April 2009, 03:02 PM
  5. مقاله: VoIP چیست و چگونه کار می کند؟
    توسط Admin در انجمن شبکه های جونیپر
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 28th January 2009, 05:45 AM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •