پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
ممنون از نظر فوق العاده عالی و هوشمندانه شما دوست عزیز متاسفانه من تو این تالار هر بحثی راه انداختم خیلی مورد استقبال واقع نشده کلا بحث های مدیریتی با اینکه کاربرد زیادی داره تو زندگی همه ی ماها هنوز خوب جا نیفتاده
- - - به روز رسانی شده - - -
ولی بازم من خودم به شخصه هستم چون هم علاقه دارم هم به دردم میخوره
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
میلاد صفری
ممنون از نظر فوق العاده عالی و هوشمندانه شما دوست عزیز متاسفانه من تو این تالار هر بحثی راه انداختم خیلی مورد استقبال واقع نشده کلا بحث های مدیریتی با اینکه کاربرد زیادی داره تو زندگی همه ی ماها هنوز خوب جا نیفتاده
- - - به روز رسانی شده - - -
ولی بازم من خودم به شخصه هستم چون هم علاقه دارم هم به دردم میخوره
سلام بحث جالبی من هم هستم اما با آقای صفری موافقم من هم کلی بحث گذاشتم کسی استقبال نکرد
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
[QUOTE=reyhaneh20;575218]دانشجویان مدیریتی نمیدونم با کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر آشنا هستید یا نه!!
در این کتاب آخر هر فصل یک تمرین کاربردی داره،که دانشجو باید با اطلاعات بدست آمده از فصل،خلاقیت خود و دیگر اطلاعات عمومی در زمینه مدیریت برای مساله مطرح شده راه حل ارائه بدهند،به نظرم خیلی خوبه که ما از این فضایی که سایت در اختیارمون قرار داده استفاده کنیم و با همفکری و اطلاعات همدیگه به تجزیه و تحلیل مسائل این کتاب بپردازیم.
بحث بسیار شیرینی خواهد بود باید از یه جایی شروع کنیم از نظر مدیریتی و علم وهنر مربوط به آن واقعا عقب هستیم و تمام بدبختی کشورهای جهان سوم و توسعه نیافته و یا با روند توسعه کم از همین موضوع ناشی میشه.هنوز مدیریت در سطح کشور ما علمی نشده، اصلا کدوم مدیر درکشور ما رفتار سازمانی ، استراتژی، فرصت ،تهدید،نقاط ضعف ، محیط داخلی ، خارجی و... میشناسه و به آن عمل میکنه. امروز سر کلاس بازرگانی بین الملل (ارشد اجرایی) استادمون گفتن که آقای بیل گیتس دو سوم از وقت کاری خود را صرف صحبت کردن وگوش دادن به صحبتهای مشتریان صرف میکنه.کدوم مدیر در کشورما به مشتری ارزش قائل هست؟پس دوستان بشتابیم که خیلی دیر شده.
فقط یه خواهشی دارم که لطفا بحثها علمی و پربار و کاربردی باشه . ساختن ایرانی آباد و توانمندبه امید حق .
با تشکر از همه دوستان.در ضمن از این به بعد با نام کاربری دیگری در خدمت دوستان خواهم بود . ابوالفضل92
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
reyhaneh20
دانشجویان مدیریتی نمیدونم با کتاب مدیریت منابع انسانی گری دسلر آشنا هستید یا نه!!
در این کتاب آخر هر فصل یک تمرین کاربردی داره،که دانشجو باید با اطلاعات بدست آمده از فصل،خلاقیت خود و دیگر اطلاعات عمومی در زمینه مدیریت برای مساله مطرح شده راه حل ارائه بدهند،به نظرم خیلی خوبه که ما از این فضایی که سایت در اختیارمون قرار داده استفاده کنیم و با همفکری و اطلاعات همدیگه به تجزیه و تحلیل مسائل این کتاب بپردازیم.
به این شکل که من توضیح کوتاهی در مورد فصل میدهم و بعد مساله آخر فصل را مطرح می کنم،بعد شما با مطالعه کتاب و مقالات در این زمینه در این تاپیک نظر میدهید، یک هفته برای هر مساله اختصاص میدهیم و بعد از یک هفته جمع بندی میکنیم و نتیجه گیری و برای هفته بعد مساله جدید مطرح میشه.
فعلا نظراتتون را در مورد این طرح اعلام کنید.ممنون
من مدیریت دفاعی میخونم!
اما بنظرم مدیریت بیشتر ازینکه مورد عنایت!! درس و دروس باشه
امری است ذاتی و در هر فردی دیده نمی شود
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Team Sar Dadbin
من مدیریت دفاعی میخونم!
اما بنظرم مدیریت بیشتر ازینکه مورد عنایت!! درس و دروس باشه
امری است ذاتی و در هر فردی دیده نمی شود
حرف شما را در رابطه با مدیریت قبول ندارم، به شخصه اعتقاد دارم روحیه مدیریت خواه و ناخواه در درون هر انسانی هست،ولی نه به یه اندازه.و باید بدونیم مدیریت جنبه های زیادی داره،و هر کسی ممکنه در یک زمینه استعدادهایی از خودش نشون بده،مدیریت صرفا یک رشته دانشگاهی نیست یک مهارت لازم برای زندگیه،هرچند این تاپیک قراره تخصص دانشجویان مدیریت باشه ولی مطمئنم اگر دوستان همکاری داشته باشند ممکنه برای بقیه هم جذاب باشه.
تیمسار حرف شما در رابطه با مدیران کاریزماتیک صادق تره،مدیریت فنی است که باید تقویت بشه و اصولی داره که اکتسابی نه ذاتی.
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
reyhaneh20
حرف شما را در رابطه با مدیریت قبول ندارم، به شخصه اعتقاد دارم روحیه مدیریت خواه و ناخواه در درون هر انسانی هست،ولی نه به یه اندازه.و باید بدونیم مدیریت جنبه های زیادی داره،و هر کسی ممکنه در یک زمینه استعدادهایی از خودش نشون بده،مدیریت صرفا یک رشته دانشگاهی نیست یک مهارت لازم برای زندگیه،هرچند این تاپیک قراره تخصص دانشجویان مدیریت باشه ولی مطمئنم اگر دوستان همکاری داشته باشند ممکنه برای بقیه هم جذاب باشه.
تیمسار حرف شما در رابطه با مدیران کاریزماتیک صادق تره،مدیریت فنی است که باید تقویت بشه و اصولی داره که اکتسابی نه ذاتی.
مدیر کشکی زیاد داریم!!
تو دانشگاه آزاد و این چیزا ریخته
اینا که مدیر نیستن
منظور من بهترین مدیرانه...
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
سلام ممنونم.تا جایی که بتونم در خدمتم
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Team Sar Dadbin
مدیر کشکی زیاد داریم!!
تو دانشگاه آزاد و این چیزا ریخته
اینا که مدیر نیستن
منظور من بهترین مدیرانه...
منظورتونا نمیگیرم[soal]
حالا تیمسار موافق این تاپیک هستی یا نه؟[cheshmak]
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
reyhaneh20
منظورتونا نمیگیرم[soal]
حالا تیمسار موافق این تاپیک هستی یا نه؟[cheshmak]
یعنی مدیر داریم تا مدیر!!
بله موافقم شدیدا!
مدیریت در همه ی امور به درد بخور است!!
منم میتونم کمکتون کنم
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
دوستان ممنون از موافقت و همکاریتون[golrooz]
من فردا خلاصه فصل اول که عنوانش هست " مدیریت منابع انسانی امروز " به همراه تمرین کاربردیش تو سایت قرار میدهم و تا جمعه بعدی روی این فصل بحث خواهیم کرد (انشاالله)[shademani2]
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
سلام ریحانه خانم
ممنون از تاپیک خوب تون
ممنون میشم یه نگاهی به این لینک بندازین .
اگه درسته ایشالا منم فرصت کنم پا به پای شما دوستان بخونمش
http://s1.picofile.com/file/75402163...esler.rar.html
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
طلیعه طلا
سلام دوست خوبم،خواهش میکنم،من از شما ممنونم به خاطر توجتون.
دانلودش کردم ولی متاسفانه برنامه وین رر نداشتم،به احتمال زیاد همین کتابه،شما فصل اول را با خلاصه ای که تهیه کردم تطبیق بدید و مطمئن بشید،منتظر نظرتون هستم.
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
سلام به همه[labkhand]
خلاصه فصل اول،به همراه تمرینش را در لینک زیر قرار دادم،تمرین کاربردی یک سری سوالات داره که یه جورایی جواب مساله است برای همین من از آنها استفاده نکردم تا بدون هیچ ذهنیتی به مساله فکر کنید.
بخشید اگه اشتباهات تایپی داره یا خلاصه خوبی نشده.پیشاپیش هم از همکاریتون تشکر میکنم[golrooz]
http://www.njavan.com/forum/showthre...103#post576103
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Team Sar Dadbin
امری است ذاتی و در هر فردی دیده نمی شود
طبق نظریه های ارائه شده در یک نوع طبقه بندی به دو نوع نظریه میرسیم:نظریاتی که به ذات اشاره شده
دستۀ دیگر نظریاتی که ثابت کردند مدیریت را می شود یادگرفت. اکثر نظریه پردازان به دستۀ دوم اشاره کرده اند با اینکه صفاتی رو هم رد نکردند.
مدیریت مجموعۀ وظایفی است که یک مدیر باید انجام بدهد.این وظایف قابل آموزش هستند.5 وظیفۀ اصلی مدیریت :برنامه ریزی؛ سازماندهی؛بسیج منابع و امکانات؛ هماهنگی و نظارت وکنترل هست.
صفاتی که برای مدیر برمیشمرند تقریبا وقتی مدیر نقش رهبر را ایفا میکند خودشو تا حدودی نشون میده. که بعد از اینکه نظریات سیستمی و اقتضایی پا به عرصۀ مدیریت گذاشتن هیچ روشی جامع تلقی نشد بلکه این شرایط و موقعیت ها بودن که شیوۀ رهبری را حتی تعیین میکردند.
بحث در این ارتباط زیاد هست.اگه اشاره شد انشاالله تبادل نظر میکنیم.
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
ابوالفضل92
بحث بسیار شیرینی خواهد بود باید از یه جایی شروع کنیم از نظر مدیریتی و علم وهنر مربوط به آن واقعا عقب هستیم و تمام بدبختی کشورهای جهان سوم و توسعه نیافته و یا با روند توسعه کم از همین موضوع ناشی میشه.هنوز مدیریت در سطح کشور ما علمی نشده،
اینکه هنوز مدیریت در سطح کشور علمی نشده بر می گرده به دانشگاه های ما چون کاری که براشون تعریف شده را به درستی انجام نمی دهند.
جهان سوم تو فاز معقولیات گیر افتاده و در جهان اول در فاز محسوسات .
ما در دانشگاه ها به جای اینکه بیان علم های مورد نیاز برای طراحان را فراهم کنند میان مشارکت در پروژه ها می کند و پروژه را زخمی می کنند و یکی دو استاد بر می داره و پروژه شکست می خوره چون نه دانش اونو داریم نه فناوری و نه طراح .
اگر به نظر من هر کس جای خودش بود وظیفه ای که مانند امریکا در صنایع ، دانشگاه ها و ... انجام می دادن ما هم می تونستیم به اونا برسیم.
مدیریت کردن یاد می گرفتیم که باید تفکر سیستمی داشته باشیم نه فردگرایی و ...
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
ابوالفضل92
امروز سر کلاس بازرگانی بین الملل (ارشد اجرایی) استادمون گفتن که آقای بیل گیتس دو سوم از وقت کاری خود را صرف صحبت کردن وگوش دادن به صحبتهای مشتریان صرف میکنه.کدوم مدیر در کشورما به مشتری ارزش قائل هست؟پس دوستان بشتابیم که خیلی دیر شده.
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
ابوالفضل92
بله درسته باید هم این طور باشه.
چون یکی از روش های طراحی مشکلات بیان شده از مشتریان هست و نظرات اونا مهم هست تا محصول پیشرفت و ارتقا پیدا کنه.
نظرات مشتری و خواسته هاش مانند کوه یخ هست فقط یک سوم اون بیرون هست و دو سوم اونو شرکت یا طراح باید کشف کند تا پی بره و اگر پی ببره موفق میشه.
در تمام استانداردهای بین اللملی مانند ایزو در فلوچارت هایشان اول مشتری گذاشتن و در اخر هم به مشتری ختم میشه پس مشتری خیلی مهم هست.
حالا یک نکته اینجا هست مشتری چه کسی هست؟
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
hossien
اینکه هنوز مدیریت در سطح کشور علمی نشده بر می گرده به دانشگاه های ما چون کاری که براشون تعریف شده را به درستی انجام نمی دهند.
جهان سوم تو فاز معقولیات گیر افتاده و در جهان اول در فاز محسوسات .
ما در دانشگاه ها به جای اینکه بیان علم های مورد نیاز برای طراحان را فراهم کنند میان مشارکت در پروژه ها می کند و پروژه را زخمی می کنند و یکی دو استاد بر می داره و پروژه شکست می خوره چون نه دانش اونو داریم نه فناوری و نه طراح .
اگر به نظر من هر کس جای خودش بود وظیفه ای که مانند امریکا در صنایع ، دانشگاه ها و ... انجام می دادن ما هم می تونستیم به اونا برسیم.
مدیریت کردن یاد می گرفتیم که باید تفکر سیستمی داشته باشیم نه فردگرایی و ...
بله درسته باید هم این طور باشه.
چون یکی از روش های طراحی مشکلات بیان شده از مشتریان هست و نظرات اونا مهم هست تا محصول پیشرفت و ارتقا پیدا کنه.
نظرات مشتری و خواسته هاش مانند کوه یخ هست فقط یک سوم اون بیرون هست و دو سوم اونو شرکت یا طراح باید کشف کند تا پی بره و اگر پی ببره موفق میشه.
در تمام استانداردهای بین اللملی مانند ایزو در فلوچارت هایشان اول مشتری گذاشتن و در اخر هم به مشتری ختم میشه پس مشتری خیلی مهم هست.
حالا یک نکته اینجا هست مشتری چه کسی هست؟
مشتری هم درون سازمانی میتونه باشه و هم برون سازمانی.وفرقی هم نمیکنه مهم ارزش قائل شدن به نظر مشتری به منظور نیل به هدف نهایی که رشد و توسعه وتعالی و ادامه حیات موفق و موثر سازمان،شرکت، بنگاه، نظام و یا کشور و حتی جامعه بین المللی میتونه باشه.برای درست کردن وضعیت هم بایستی همه اول از خودمون شروع کنیم.
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
مشتری مبحث مهمی در تمام کارهاست به نظرتان در کارها یا با چه تکنیک های مدیریتی می توان نظرات مشتری و خواسته های آن را شناسایی کنیم.
چه راهکارهایی می توانید عنوان کنید؟
به قولی شما عزیزان در سال های بعد یا هم اکنون مدیران این سرزمین هستین جه تدابیری می توانید عنوان کنید؟
پاسخ : دعوت مدیران به هم فکری
مهمترین یا شاید بهترین جواب به نظر من استفاده از مدل های آزمایشی و همچنین نظر سنجی و تحقیقات میدانی
یکی دیگه از راه های جذب مشتری میتونه بازاریابی دهان به دهان باشه که با تولید کالاهای با کیفیت به وجود میاد