هیولاهای نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۳
هیولاهای نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۳
نمایشگاه خودرو فرانکفورت علاوه بر مدل های نسخه نهایی و البته مفهومی محل جولان تیونینگ های معروف اروپایی بود که جدیدترین محصولات خود را با تغییرات شگرف در مدل های اریجینال در معرض دید عموم گذاشته بودند.
Brabus B63S-700
تیونر مرسدس بنز برابوس یک نسخه ۶ چرخ از Mercedes G63 AMG ارائه کرده است که دارای بقرخز از ارتقاءهای بصری و موتوری است.
این مدل که Brabus B63S-700 نامیده شده است دارای یک موتور بیت توربو V8 با ظرفیت ۵٫۵ لیتر است که با افزایش ۱۵۴ اسب بخاری قدرت خود را به ۶۹۰ اسب بخار رسانیده است که البته این خودرو ۶ چرخ دارای وزن در حدود ۳۷۷۵ کیلوگرم است که البته با چرخهای هیولا وار ۳۷۶ اینچی خود دارای حداکثر سرعت بالای ۱۰۰ مایل در ساعت است و البته با چرمهای قرمز و سیاه و سفید
Mansory Carbonado
منصوری تیونر معروف ایرانی تبار با دستکاری و تیون خودرو لامبورگینی آونتادور نسخه مخصوص خود با نام Mansory Carbonado عرضه کرده است تا جانشین مدل قبلی خود شود.
این خودرو که با مقدار زیادی فیبر کربن آغشته بود دارای یک موتور V12 با قدرت پیشرانه ۶۹۱ اسب بخار است که با یک افزایش چشمگیر قدرت آن به ۱۲۵۰ اسب بخار افزایش یافته است که البته مرهون بهره گیری از دو موتور توربوشارژ است و بدین ترتی بدارای شتاب صفر تا صد در ۲٫۶ ثانیه و حداکثر سرعت بالای ۲۳۶ مایل در ساعت است که البته با توجه به این امکانات دارای برچسب قیمت ۷۵۰ هزار یورویی است.
Techart Magnum Gold Edition
این تیونر اروپایی یک ظاهر طراحی شده جدی برای پورشه کاین طراحی کرده است که البته قرار است این خودرو خود موسوم به طلایی را به بازار نوکیسههای چینی روانه کند.
این خودرو دارای چرخهای آلیاژی طلایی و کیت بدنه جدید است و در ضمن دارای چهار چراغ مه شکن جدید و چراغهای در طول روز روشن است که با دریچههای هوای جدید بزرگتر همراه شده است.
گفتنی است که هنوز هیچ گونه جزئیاتی از قیمت گذاری این خودرو اعلام نشده است.
Hamann Mystere
خودروهامان میستری بر پایه خودرو جدید رنج رور بنا شده است که البته به همان اندازه نیز عجیب و غریب با رنگ خاکستری مات خود است.
این خودرو در حدود ۴۰ میلی متر پایین تر از مدل اریجینال است و البته دارای یک کیت بدنه جدید نیز است تا با چرخهای ۲۳ اینچی آلیاژی خود یک کیفیت سواری فوق العاده را برای خریداران خود رقم بزند.
بوفیلند
پاسخ : هیولاهای نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۳
بقول شاعر :دلخوش به فانوسم مکن اینجا مگر خورشید نیست!!!!!!!!
فقط به دیدن عکسهاش دل خوشیم!![negaran]
پاسخ : هیولاهای نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۳
با سلام[golrooz]
ممنونم از دوستانی که از این تاپیک دیدن کردند
یکی از سوالاتی که از تصاویر بالا در ذهن من ایجاد شده این دو تصویر هست که احتمالا برق رسانی در حال شارژ این اتومبیل رو نشون میده
از عزیزانی که اطلاعاتی در خصوص سیستم برق رسانی و عملکرد این روش اطلاعاتی دارند ممنون میشیم در اختیار ما بزارند و به طور کلی مکانیزم موتور این سیستم
ها چگونه عمل میکنه و طریقه سیو انرژی به چه شکل هست
پیشاپیش از دوستان خوب و همراهان همیشگی انجمن کمال تشکر رو دارم [golrooz]
پاسخ : هیولاهای نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۳
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Almas Parsi
طور کلی مکانیزم موتور این سیستم
ها چگونه عمل میکنه و طریقه سیو انرژی به چه شکل هست
این خودروها هیبرید (دوگانه سوز خودمون)هستند که هم موتور برقی و هم موتور مکانیکی دارن که مصرفشون هم خیلی پایینه
این یه دستگاه شارژ احتمالا خونگی این ماشینها را نشون میده
http://www.jade1.com/newsletter/2012...ions.php?hp=TX
اینم یه مدل دیگه
http://kingpangroup.en.made-in-china...er-2-000w.html
فعلا اینهارا از من بپذیرید انشالا مطالب مفصلتری میابم و قرارمیدم سایت
پاسخ : هیولاهای نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۳
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
m.g.s.t.r
با سلام خدمت شما بزرگوار[golrooz][golrooz]
ممنونم از حضور شما و زحمتی که بابت این اطلاعات کشیدید[golrooz]
من اطلاعاتی از استیشن های تغذیه برق دوست داشتم کسب کنم که در لینکی که شما ارسال کردید تصویرش رو به شکل زیر قرار داده
http://www.jade1.com/newsletter/2012...ialStation.jpghttp://www.jade1.com/newsletter/2012...alStation2.jpg
من احتمال میدم راننده مثل دستگاه های پارکومتری که در سطح شهر ما از اونها استفاده میکنیم کارت یا مبلغی رو برای شارژ به این دستگاه میزنه و رابط اون رو به اتومبیل وصل میکنه و میره و تا برگرده ماشینش شارژ شده آیا چنین تصوری درسته یا خیر ...؟[soal]
و اینکه تفاوت مدل های مختلف هیبریدی و برقی و چند گانه سوز چگونه هستند طبق اطلاعات مختصری که دارم برخی از این ماشینها گاز و بنزین و برق رو هر سه با هم دارند چون هر کدوام از این سیستم ها به تنهایی ساختار موتوریشون با هم متفاوتته در موتور خودرو چگونه این موارد تعبیه میشه ؟؟؟[tafakor]
ممنون میشیم دوستان هم در تکمیل این تاپیک و پاسخگویی به این سوالات همکاری داشته باشند[golrooz]
با تشکر از شما دوست بزرگوار [golrooz]
پاسخ : هیولاهای نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۳
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Almas Parsi
با سلام خدمت شما بزرگوار[golrooz][golrooz]
ممنونم از حضور شما و زحمتی که بابت این اطلاعات کشیدید[golrooz]
من اطلاعاتی از استیشن های تغذیه برق دوست داشتم کسب کنم که در لینکی که شما ارسال کردید تصویرش رو به شکل زیر قرار داده
http://www.jade1.com/newsletter/2012...ialStation.jpghttp://www.jade1.com/newsletter/2012...alStation2.jpg
من احتمال میدم راننده مثل دستگاه های پارکومتری که در سطح شهر ما از اونها استفاده میکنیم کارت یا مبلغی رو برای شارژ به این دستگاه میزنه و رابط اون رو به اتومبیل وصل میکنه و میره و تا برگرده ماشینش شارژ شده آیا چنین تصوری درسته یا خیر ...؟[soal]
و اینکه تفاوت مدل های مختلف هیبریدی و برقی و چند گانه سوز چگونه هستند طبق اطلاعات مختصری که دارم برخی از این ماشینها گاز و بنزین و برق رو هر سه با هم دارند چون هر کدوام از این سیستم ها به تنهایی ساختار موتوریشون با هم متفاوتته در موتور خودرو چگونه این موارد تعبیه میشه ؟؟؟[tafakor]
ممنون میشیم دوستان هم در تکمیل این تاپیک و پاسخگویی به این سوالات همکاری داشته باشند[golrooz]
با تشکر از شما دوست بزرگوار [golrooz]
خواهش میکنم.وقتی عضو سایت نخبگان هستم یعنی وظیفه دارم تا جایی که میدونم به دیگران هم اطلاعات بدم.ضمن اینکه باعث میشه میشه اطلاعات خودم هم بالاتر بره
مثلا طی تحقیقات مشخص شد این خودروها الزامی به شارژ برقی ندارن!!(اختیاریه)
،موتور بنزینی ژنراتور را روشن می کند و ژنراتور هم می تواند باتری ها را شارژ کند و یا اینکه موتور الکترکی را روشن کند.تا سیستم انتقال قدرت را فعال کند.بنابراین موتور بنزینی هیچگاه مستقیما چرخها را فعال نمی کند.
ضمنا موتور بنزینی هم مثل موتور خودروهای معمولی میتونه گازسوز هم باشه
این لینک فارسی هم مفیده
http://www.speedbax.ir/Forum/viewtopic.php?t=1185
این هم یه مدل جدید خودرو bmw
http://www.zoomit.ir/articles/car/6820-bmw-i8
پاسخ : هیولاهای نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۳
ترکیب موتور بنزینی با موتور الکتریکی به چند شکل مختلف صورت میگیره
یکی از این موارد این هست که
موتور بنزینی از طریق یک کلاج دوبل به گیربکس متصله
از طرفی دیگر
موتور الکتریکی به همین گیربکس متصل هست
از طرفی دیگر
خروجی گیربکس هست که به دیفرانسیل متصله
خب این گیربکس 2 ورودی داره
و یک خروجی
همونطور که ما به صورت دستی یا اتوماتیک دنده عوض میکنیم
این گیربکس هم به غیر از دنده های معمولی
2دنده ی دیگر هم داره که خودش کنترل میکنه اونارو(به صورت برقی )
این دو دنده که میتونن فقط به شکل کلاج باشند و بدون دنده باشند
متصل بودن یا نبودن موتور الکتریکی و بنزیی یا گازسوز یا حتی دیزل - به گیربکس رو تایین میکنند
این عملکرد عملکرد موازی هست
عملکرد سری هم موتور الکتریکی به موتور بنزینی اتصال داره(از طریق گیربکس باید باشه چون مستقیم نمیشه اتصال داشته باشند((احتمالا)))
و بعد خروجی از طریق کلاجی به گیربکس
البته موتور الکتریکی میتونه قبل از موتور بنزینی یا دیزل باشه
در نهایت همه ی اینها به هدف و نحوه ی طراحی شرکت طراح بستگی داره و انواع گوناگونی رو شامل میشه
جایی هدف قدرت و سرعت بیشتره
و جایی هدف مصرف سوخت کمتر
و جایی هدف افزایش بازده کلی
و.......
اینها طراحی های متنوعی رو شامل میشند
پاسخ : هیولاهای نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۳
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
حسین متقی
ترکیب موتور بنزینی با موتور الکتریکی به چند شکل مختلف صورت میگیره
یکی از این موارد این هست که
موتور بنزینی از طریق یک کلاج دوبل به گیربکس متصله
از طرفی دیگر
موتور الکتریکی به همین گیربکس متصل هست
از طرفی دیگر
خروجی گیربکس هست که به دیفرانسیل متصله
خب این گیربکس 2 ورودی داره
و یک خروجی
همونطور که ما به صورت دستی یا اتوماتیک دنده عوض میکنیم
این گیربکس هم به غیر از دنده های معمولی
2دنده ی دیگر هم داره که خودش کنترل میکنه اونارو(به صورت برقی )
این دو دنده که میتونن فقط به شکل کلاج باشند و بدون دنده باشند
متصل بودن یا نبودن موتور الکتریکی و بنزیی یا گازسوز یا حتی دیزل - به گیربکس رو تایین میکنند
این عملکرد عملکرد موازی هست
عملکرد سری هم موتور الکتریکی به موتور بنزینی اتصال داره(از طریق گیربکس باید باشه چون مستقیم نمیشه اتصال داشته باشند((احتمالا)))
و بعد خروجی از طریق کلاجی به گیربکس
البته موتور الکتریکی میتونه قبل از موتور بنزینی یا دیزل باشه
در نهایت همه ی اینها به هدف و نحوه ی طراحی شرکت طراح بستگی داره و انواع گوناگونی رو شامل میشه
جایی هدف قدرت و سرعت بیشتره
و جایی هدف مصرف سوخت کمتر
و جایی هدف افزایش بازده کلی
و.......
اینها طراحی های متنوعی رو شامل میشند
با سلام خدمت شما بزرگوار[golrooz]
ممنون که وقت گذاشتید و پاسخ دادید
و تشکر از توضیحات مفیدتون
در توضیحاتتون فرمودید در روش موازی دو ورودی موتور بنزینی و الکتریکی از طریق کلاچ دوبل به گیربکس متصلند اگر در روش سری هم گیربکس رابط اتصال این ها باشه چه تفاوتی بین روش موازی و سری هست؟؟؟؟
و آیا در روش سری هم سبک دو ورودی به یک خروجی اعمال شده؟؟؟
اگر خروجی به گیربوکس هست پس دیفرانسیل چگونه اتصال به موتور داره ؟؟؟
جناب متقی سوال دیگه من در مورد استیشن های شارژ انرژی این نوع خودرو ها هست میخواستم بدونم آیا روش کار به این شکل هست که راننده ماشینش رو در کنار استیشن شارژ پارک میکنه و مثلا مثل سیستم پارکو مترها که با پرداخت هزینه ای اون رو فعال میکنه و راننده رابط اتصال برق رو به اتومبیل وصل میکنه و میره دنبال کارش و وقتی برمیگرده اون رو آزاد میکنه یا نه سبک به شکل دیگه ای هست ؟؟؟
این تصاویر رو من از لینکی که جناب m.g.s.t.r درپست های قبلی برای راهنمایی قرار داده بودند استخراج کردم
البته نمونه تصویر سمت راست که در پارکینگ ها مورد استفاده هست احتمالا از طریق کارت شارژ انجام و راننده با پارک کردن ماشینش اینکار رو انجام میده ولی مدلهایی که در خیابانها تعبیه شده سبک کارشون مثل پارکومتر هست ؟؟؟
http://www.jade1.com/newsletter/2012...alStation2.jpghttp://www.jade1.com/newsletter/2012...ialStation.jpg
ممنونم که با شکیبایی سوالات رو پاسخ میدید[golrooz]
پاسخ : هیولاهای نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۳
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
m.g.s.t.r
خواهش میکنم.وقتی عضو سایت نخبگان هستم یعنی وظیفه دارم تا جایی که میدونم به دیگران هم اطلاعات بدم.ضمن اینکه باعث میشه میشه اطلاعات خودم هم بالاتر بره
مثلا طی تحقیقات مشخص شد این خودروها الزامی به شارژ برقی ندارن!!(اختیاریه)
،موتور بنزینی ژنراتور را روشن می کند و ژنراتور هم می تواند باتری ها را شارژ کند و یا اینکه موتور الکترکی را روشن کند.تا سیستم انتقال قدرت را فعال کند.بنابراین موتور بنزینی هیچگاه مستقیما چرخها را فعال نمی کند.
ضمنا موتور بنزینی هم مثل موتور خودروهای معمولی میتونه گازسوز هم باشه
این لینک فارسی هم مفیده
http://www.speedbax.ir/Forum/viewtopic.php?t=1185
این هم یه مدل جدید خودرو bmw
http://www.zoomit.ir/articles/car/6820-bmw-i8
سلام دوست بزرگوار[golrooz]
ممنونم از زحمات و پیگیری های مستمر شما در جهت پاسخگویی به سوالات
پس طبق فرمایشتون در خصوص موتور های بنزینی چنین استنباط میشه که در سیستم های گاز سوز هم موتور گاز سوز قادر به فعال کردن چرخ ها نیست درسته ؟؟؟[tafakor]
و میشه این طور نتیجه گرفت که موتور الکتریکی از طریق سیستم انتقال قدرت عامل اصلی و محرک چرخها هستند ؟؟؟
ممنون که از دانش و اطلاعاتتون در این مبحث ما رو بی بهره نمیگذارید[golrooz][golrooz][golrooz]
پاسخ : هیولاهای نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۳
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Almas Parsi
و میشه این طور نتیجه گرفت که موتور الکتریکی از طریق سیستم انتقال قدرت عامل اصلی و محرک چرخها هستند ؟؟؟
طبق متن مقاله بله[shaad]
پاسخ : هیولاهای نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۳
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Almas Parsi
با سلام خدمت شما بزرگوار[golrooz]
ممنون که وقت گذاشتید و پاسخ دادید
و تشکر از توضیحات مفیدتون
در توضیحاتتون فرمودید در روش موازی دو ورودی موتور بنزینی و الکتریکی از طریق کلاچ دوبل به گیربکس متصلند اگر در روش سری هم گیربکس رابط اتصال این ها باشه چه تفاوتی بین روش موازی و سری هست؟؟؟؟
و آیا در روش سری هم سبک دو ورودی به یک خروجی اعمال شده؟؟؟
اگر خروجی به گیربوکس هست پس دیفرانسیل چگونه اتصال به موتور داره ؟؟؟
جناب متقی سوال دیگه من در مورد استیشن های شارژ انرژی این نوع خودرو ها هست میخواستم بدونم آیا روش کار به این شکل هست که راننده ماشینش رو در کنار استیشن شارژ پارک میکنه و مثلا مثل سیستم پارکو مترها که با پرداخت هزینه ای اون رو فعال میکنه و راننده رابط اتصال برق رو به اتومبیل وصل میکنه و میره دنبال کارش و وقتی برمیگرده اون رو آزاد میکنه یا نه سبک به شکل دیگه ای هست ؟؟؟
این تصاویر رو من از لینکی که جناب m.g.s.t.r درپست های قبلی برای راهنمایی قرار داده بودند استخراج کردم
البته نمونه تصویر سمت راست که در پارکینگ ها مورد استفاده هست احتمالا از طریق کارت شارژ انجام و راننده با پارک کردن ماشینش اینکار رو انجام میده ولی مدلهایی که در خیابانها تعبیه شده سبک کارشون مثل پارکومتر هست ؟؟؟
http://www.jade1.com/newsletter/2012...alStation2.jpghttp://www.jade1.com/newsletter/2012...ialStation.jpg
ممنونم که با شکیبایی سوالات رو پاسخ میدید[golrooz]
اینکه چی به چی وصله و چطور کار میکنه
اینها همه در مقالاتی که قبلا تو سایت خودمون گذاشته شده در بخش مکانیک و خودرو هست
به راحتی با یک سرچ کوچیک میشه اطلاعات کاملی به دست اورد
که توضیح کلی و مختصرش اینجا برای هیچکس مفید نیست
درواقع به هیچ دردی نمیخوره
وقتی به درد میخوره که کسی بخواد جدی روی این موضوع کار کنه
در این صورت خودش دنبال اطلاعات کامل میگرده که موجوده و گفتنش تکرار مکررات
اینکه کاربری اون دستگاه ها به چه شکل هست خیلی فرقی نداره
بالاخره باید پول پرداخت بشه و باتری پر بشه(که نیم ساعت طول میکشه در بهترین حالت)
ولی باز هم به درد نمیخوره دونستنش
چون کسی اینجا خودرو الکتریکی یا حتی هیبریدی نداره
چون ممنوعه!!!
درسته ممنوع
پارسال 10 تا خودرو هیبرید پورشه کاین میخواست وارد بشه که به دلیل هیبرید بودنش وارد کننده نتونست از گمرک رد کنه و برگشت دبی
پاسخ : هیولاهای نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۳
چون کسی اینجا خودرو الکتریکی یا حتی هیبریدی نداره
چون ممنوعه!!!
درسته ممنوع
پارسال 10 تا خودرو هیبرید پورشه کاین میخواست وارد بشه که به دلیل هیبرید بودنش وارد کننده نتونست از گمرک رد کنه و برگشت دبی[/QUOTE]
سلام [golrooz]
ممنونم از توضیحات و راهنمایی تون [golrooz]
توضیحاتی که در پست قبلی فرمودید کاملا شفاف و سلیس بیان شده بود و هدف ما دریافت اطلاعات تخصصی نیست
این سوالی بود که در جمعی از دوستان مطرح شده بود و سبک کار موتورهای موازی و سری موضوع بحث بود که من زحمتش رو به دوش شما انداختم تا بصورت بیانی ساده برامون تشریح فرمودید
علت عدم استقبال و یا بهتر بشه گفت عدم ورود و ممنوعیت این خودروها در ایران چیه ؟؟؟؟
ممنونم که به سوالات پاسخ میدید[golrooz]