*مینا*
18th July 2010, 11:07 PM
برگرفته از سایت تالاب
ماهنامه خودرو امروز – آبان ۸۸ -پیشینه ورود محصولات پورشه به ایران ، به اوایل دهه ی چهل شمسی باز می گردد و این روند که تا اواسط دهه ی پنجاه توسط عده ی بسیار محدودی از افراد متمول جامعه به صورت خود جوشانه پیگیری می شد ، ادامه داشت ، تا اینکه با پیروزی انقلاب و در تبعات آن وضع قوانین جدید واردات خودرو ، ورود محصولات پورشه به حیطه ی فراموشی سپرده شد . در این سی سال نیز تنها تعداد بسیار محدودی از محصولات پورشه ، آن هم به صورت گذر موقت ، در دهه ی هشتاد رد پایی از خود به جای گذاشته اند ، که خود نیز برای دوستداران بسیار امیدوار کننده بوده است ! و حالا فقدان چندین ساله محصولات پورشه در ایران ، بالاخره عده ای کار بلد را بر آن داشت تا در قالب شرکتی ملقب به معین خودرو ، زیر چتر مهندسی کمپانی پورشه ، اقدام به واردات محصولات این خودروساز آلمانی نمایند و در این راستا ، واردات بزرگترین عضو خانواده پورشه یعنی کاین را ، خط آغاز خود برای این ماراتن مهیج قرار داده اند . در ادامه این مسیر نیز، پورشه باکستر با دو پیشرانه ۲۵۵ و ۳۱۰ اسب بخار ، کایمن با توان ۳۲۰ اسب بخار و برخی تیپ های پورشه ۹۱۱ از جمله ؛ GT2 با قدرت ۵۳۰ اسب بخار ، در سبد محصولات ارائه شده این شرکت در ایران ، گنجانده خواهند شد . ورود پورشه پانامرا نیز که یک سدان خانوادگی با مهندسی بسیار بالا است ، از دیگر وعده های این شرکت نو ظهور می باشد .
http://uc-njavan.ir/images/mqux2tcplcl7yrkmjj.jpg
کاین چگونه شکل گرفت ؟
تب رقابت و تنوع بالای خودروهای شاسی بلند در چندین سال اخیر ، سر انجام در سال ۲۰۰۲ کمپانی پورشه را نیز فرا گرفت ، تا بر خلاف آنچه همگان از محصولات این اسپورت ساز شهیر انتظار داشتند ، شانس خود را در این حیطه نیز به بوته ی آزمایش بگذارد . اما دیری نپایید که با فروش بیش از یکصد هزار دستگاه کاین در کمتر از دو سال ، پورشه با افتخار از این آزمایش خطیر ، نمره قبولی گرفت و خیلی زود با وجود تمامی انتقادها ، اعتبار وصف ناپذیری برای این محصول خود بدست آورد . کاین با اصالت و تکنولوژی برتر پورشه ، رشد و نمو یافت و اکنون با پنچ تیپ : استاندارد ، S ، GTS ، توربو و توربو S ، با قدرت هر چه تمام تر خود را به بازارهای جهانی دیکته کرده است
http://uc-njavan.ir/images/l5dtlida6zud5dr4aht6.jpg
لینک پوستر عکس بالا (http://www.talab.ir/ax1/428/1.JPG)
خودرو امروز ، میزبان کاین :
و حالا در قالب یک تست که مدتی قبل در آستانه فروش پورشه کاین ، در شیراز انجام گرفت ، شما را با این محصول متفاوت آشنا می کنیم . تا با دید باز اقدام به خرید این محصول تازه وارد نمایید .خودروی مورد نظر تیپ S مدل ۲۰۰۶ است و کشور کویت نیز مبداء ورودی آن می باشد. این شما و این هم آقای خاص !
http://uc-njavan.ir/images/32fx6r4frxoatngmyjhe.jpg
لینک پوستر عکس بالا (http://www.talab.ir/ax1/428/2.JPG)
طراحی خاص برای سلیقه های خاص !
در نگاه اول ، طراحی کاملا متفاوت کاین با تمامی شاسی بلندها ، از دو جنبه مورد نظر قرار می گیرد . اول آنکه ، پورشه کاملا ناخودآگاه ، با این طراحی ، استاندارد و جلوه ی متفاوتی از suv ها را تدوین کرده است و دوم اینکه ، این طراحی با وجود خاص بودن ، نمی تواند به عنوان طرحی عامه پسند ، مد نظر قرار گیرد . کاین طرحی فراگیر ارائه نداده است ، اما در پرتو همین طرح و مهندسی بالای پورشه ، تبدیل به اتومبیلی شاخص و رده بالا در میان شاسی بلندهای مطرح بازار گشته است . با نگاهی گیرا به خطوط و فرم دهی بدنه ، المان های خاص پورشه ، به وضوح برایمان قابل روئیت می شود . طراحی چراغ های جلو در کنار ورودی های بزرگ هوا ، از دیگر اعضای خانواده پورشه مستثنیّ نیست ، اما در قسمت عقب داستان چیز دیگریست و انحنای شیشه ی عقب ، دو لوله اگزوز کروم کاری شده و چراغ های متفاوت ، روحی اسپورت و عظلانی به این قسمت بخشیده اند .
http://uc-njavan.ir/images/6i9elguqjajn74yddg7a.jpg
لینک پوستر عکس بالا (http://www.talab.ir/ax1/428/3.JPG)
قطعات درخشان استیل نیز با ظرافت هر چه تمام تر بر روی رنگ آبی کاربنی بدنه ، جلوه گر مونتاژ بالای مجموعه هستند . در نمای نیمرخ طرح تلفیقی است از اتاق suv و استیشن که با مهارت خاصی ترکیب شده اند . رینگ های ۱۹ اینچ سوار شده بر لاستیک های Michelin نیز با جلوه بصری بالا ، از کاین توربو به اقتباس گرفته شده است . از دید نگارنده ، طرح بدنه کاین : دلچسب ، اسپورت و متفاوت است که از جانب منتقدان به آن بی مهری شده است . (http://%20www.talab.ir/)
http://uc-njavan.ir/images/zr66vgp1b43ly1ubajh.jpg
لینک پوستر عکس بالا (http://www.talab.ir/ax1/428/4.JPG)
کابین : لوکس و مجهز ، همچون پورشه !
با ریموت کنترل درب را باز کرده و با ورود به کابین ، خود را در محیطی بسیار لوکس و دلربا می بینم . جنبه های اسپورت و کیفیت بسیار بالای تولید ، درست همان چیزی است که از کمپانی پورشه انتظار داشتیم . بر خلاف طرح بدنه ، در بخش کابین ، هیچ نقدی بر طراحی جایز نیست . تمامی اجزاء با یک مهندسی بالا در هم آمیخته اند تا محیطی لوکس و عامه پسند ، به خریدار تقدیم کنند .
http://uc-njavan.ir/images/dttreihbqha9he4m6vml.jpg
لینک پوستر عکس بالا (http://www.talab.ir/ax1/428/5.JPG)
ماهنامه خودرو امروز – آبان ۸۸ -پیشینه ورود محصولات پورشه به ایران ، به اوایل دهه ی چهل شمسی باز می گردد و این روند که تا اواسط دهه ی پنجاه توسط عده ی بسیار محدودی از افراد متمول جامعه به صورت خود جوشانه پیگیری می شد ، ادامه داشت ، تا اینکه با پیروزی انقلاب و در تبعات آن وضع قوانین جدید واردات خودرو ، ورود محصولات پورشه به حیطه ی فراموشی سپرده شد . در این سی سال نیز تنها تعداد بسیار محدودی از محصولات پورشه ، آن هم به صورت گذر موقت ، در دهه ی هشتاد رد پایی از خود به جای گذاشته اند ، که خود نیز برای دوستداران بسیار امیدوار کننده بوده است ! و حالا فقدان چندین ساله محصولات پورشه در ایران ، بالاخره عده ای کار بلد را بر آن داشت تا در قالب شرکتی ملقب به معین خودرو ، زیر چتر مهندسی کمپانی پورشه ، اقدام به واردات محصولات این خودروساز آلمانی نمایند و در این راستا ، واردات بزرگترین عضو خانواده پورشه یعنی کاین را ، خط آغاز خود برای این ماراتن مهیج قرار داده اند . در ادامه این مسیر نیز، پورشه باکستر با دو پیشرانه ۲۵۵ و ۳۱۰ اسب بخار ، کایمن با توان ۳۲۰ اسب بخار و برخی تیپ های پورشه ۹۱۱ از جمله ؛ GT2 با قدرت ۵۳۰ اسب بخار ، در سبد محصولات ارائه شده این شرکت در ایران ، گنجانده خواهند شد . ورود پورشه پانامرا نیز که یک سدان خانوادگی با مهندسی بسیار بالا است ، از دیگر وعده های این شرکت نو ظهور می باشد .
http://uc-njavan.ir/images/mqux2tcplcl7yrkmjj.jpg
کاین چگونه شکل گرفت ؟
تب رقابت و تنوع بالای خودروهای شاسی بلند در چندین سال اخیر ، سر انجام در سال ۲۰۰۲ کمپانی پورشه را نیز فرا گرفت ، تا بر خلاف آنچه همگان از محصولات این اسپورت ساز شهیر انتظار داشتند ، شانس خود را در این حیطه نیز به بوته ی آزمایش بگذارد . اما دیری نپایید که با فروش بیش از یکصد هزار دستگاه کاین در کمتر از دو سال ، پورشه با افتخار از این آزمایش خطیر ، نمره قبولی گرفت و خیلی زود با وجود تمامی انتقادها ، اعتبار وصف ناپذیری برای این محصول خود بدست آورد . کاین با اصالت و تکنولوژی برتر پورشه ، رشد و نمو یافت و اکنون با پنچ تیپ : استاندارد ، S ، GTS ، توربو و توربو S ، با قدرت هر چه تمام تر خود را به بازارهای جهانی دیکته کرده است
http://uc-njavan.ir/images/l5dtlida6zud5dr4aht6.jpg
لینک پوستر عکس بالا (http://www.talab.ir/ax1/428/1.JPG)
خودرو امروز ، میزبان کاین :
و حالا در قالب یک تست که مدتی قبل در آستانه فروش پورشه کاین ، در شیراز انجام گرفت ، شما را با این محصول متفاوت آشنا می کنیم . تا با دید باز اقدام به خرید این محصول تازه وارد نمایید .خودروی مورد نظر تیپ S مدل ۲۰۰۶ است و کشور کویت نیز مبداء ورودی آن می باشد. این شما و این هم آقای خاص !
http://uc-njavan.ir/images/32fx6r4frxoatngmyjhe.jpg
لینک پوستر عکس بالا (http://www.talab.ir/ax1/428/2.JPG)
طراحی خاص برای سلیقه های خاص !
در نگاه اول ، طراحی کاملا متفاوت کاین با تمامی شاسی بلندها ، از دو جنبه مورد نظر قرار می گیرد . اول آنکه ، پورشه کاملا ناخودآگاه ، با این طراحی ، استاندارد و جلوه ی متفاوتی از suv ها را تدوین کرده است و دوم اینکه ، این طراحی با وجود خاص بودن ، نمی تواند به عنوان طرحی عامه پسند ، مد نظر قرار گیرد . کاین طرحی فراگیر ارائه نداده است ، اما در پرتو همین طرح و مهندسی بالای پورشه ، تبدیل به اتومبیلی شاخص و رده بالا در میان شاسی بلندهای مطرح بازار گشته است . با نگاهی گیرا به خطوط و فرم دهی بدنه ، المان های خاص پورشه ، به وضوح برایمان قابل روئیت می شود . طراحی چراغ های جلو در کنار ورودی های بزرگ هوا ، از دیگر اعضای خانواده پورشه مستثنیّ نیست ، اما در قسمت عقب داستان چیز دیگریست و انحنای شیشه ی عقب ، دو لوله اگزوز کروم کاری شده و چراغ های متفاوت ، روحی اسپورت و عظلانی به این قسمت بخشیده اند .
http://uc-njavan.ir/images/6i9elguqjajn74yddg7a.jpg
لینک پوستر عکس بالا (http://www.talab.ir/ax1/428/3.JPG)
قطعات درخشان استیل نیز با ظرافت هر چه تمام تر بر روی رنگ آبی کاربنی بدنه ، جلوه گر مونتاژ بالای مجموعه هستند . در نمای نیمرخ طرح تلفیقی است از اتاق suv و استیشن که با مهارت خاصی ترکیب شده اند . رینگ های ۱۹ اینچ سوار شده بر لاستیک های Michelin نیز با جلوه بصری بالا ، از کاین توربو به اقتباس گرفته شده است . از دید نگارنده ، طرح بدنه کاین : دلچسب ، اسپورت و متفاوت است که از جانب منتقدان به آن بی مهری شده است . (http://%20www.talab.ir/)
http://uc-njavan.ir/images/zr66vgp1b43ly1ubajh.jpg
لینک پوستر عکس بالا (http://www.talab.ir/ax1/428/4.JPG)
کابین : لوکس و مجهز ، همچون پورشه !
با ریموت کنترل درب را باز کرده و با ورود به کابین ، خود را در محیطی بسیار لوکس و دلربا می بینم . جنبه های اسپورت و کیفیت بسیار بالای تولید ، درست همان چیزی است که از کمپانی پورشه انتظار داشتیم . بر خلاف طرح بدنه ، در بخش کابین ، هیچ نقدی بر طراحی جایز نیست . تمامی اجزاء با یک مهندسی بالا در هم آمیخته اند تا محیطی لوکس و عامه پسند ، به خریدار تقدیم کنند .
http://uc-njavan.ir/images/dttreihbqha9he4m6vml.jpg
لینک پوستر عکس بالا (http://www.talab.ir/ax1/428/5.JPG)