MAHDIAR
3rd April 2010, 10:40 AM
آزمايش در بازي ها
Doom 3
بازي Doom 3 اولين بازي آزمايشهاي ما بود، ميانگين نرخ تصاوير نشان داده شده در هرثانيه از اجراي Demo اين بازي با تنظيم كيفيت تصوير Ultra Quality در آزمايش«نهان شده» براي 2 گيگابايت و 512 مگابايت حافظه در جدول ثبت شده است، با دقت به نتايج اين بازي ميتوان نتيجه گرفت كه حافظه اصلي بيشتر نميتواند كارتگرافيك و CPU شما را وادار به سريعتر اجرا كردن بازي كند، در اجراي اول دسترسيهاي متوالي به سخت ديسك ، FPS اجراي بازي با 512 مگابايت حافظه را كاهش داده در حالي كه اين دسترسيها در اجراي اول براي 2 گيگابايت حافظه كمتر است.
Quake 4
در اين بازي تفاوت اندكي ميان آزمايش اول و آزمايش «نهان شده» ديده نميشود كه ميتوان نتيجه گرفت در هنگام اجراي اين بازي واقعا نيازي به دسترسي به سختديسك نميباشد و توسعهدهندگان آن از قبل فكر اين موضوع را كردهاند. تنها در اين آزمايش است كه بازي كردن در حالت Ultra Quality با كامپيوتر 512 مگابايتي بسيار دشوار است در واقع پردازنده و كارت گرافيك ما توانايي اجراي كدهاي اين بازي با نرخ ميانگين FPS 100 فريم در ثانيه را دارند اما با 512 مگابايت حافظه پس از هر 4 الي 5 ثانيه 2 ثانيه در بازي تاخير ايجاد ميشود كه موجب پايين آمدن ميانگين FPS در پايان اجراي Demo ميشود. با تنظيم كيفيت تصويري بازي در حالت Low Quality كه بازي در آن از بافتهاي حجيم براي ترسيم فريمها استفاده نميكند، 512 مگابايت حافظه تقريبا بهتر از 2 گيگابايت است. شما نبايد به تفاوت اندك ميان آنها در اين حالت توجه كنيد چرا كه اگر به تنظيمات Low Quality بسنده كردهايد حتمي كارت گرافيك و پردازنده قدرتمندي در اختيار نداريد تا با 2 گيگابايت حاظفه آنها را تجهيز كنيد.
Unreal Tournament 2004
گرچه UT2004 بازي جديدي نيست اما اگر تنظيمات ويديويي آن را در بهترين حالت قرار دهيد بر روي يك كامپوتري كه حافظه ناكافي دارد به بدي بازي هاي جديد اجرا ميشود ، به ميانكين FPS كه با حافظههاي مختلف در اين بازي ثبت شده است دقت كنيد ، اگرچه اين بازي با 512 مگابايت حافظه كاملا روان است اما با 1 گيگابايت حافظه سرعت آن زيادتر خواهد شد، هرچند اين افزايش سرعت توسط چشم انسان قابل تشخيص نيست. اختلاف سرعت اجراي بازي با حافظه 1 گيگابايتي و 2 گيگابايتي چندان محسوس نيست.
Far Cry
الارغم حجم گسترده جزئيات در محيط اين بازي و بهرهبردن از جديدترين شيوههاي گرافيكي، Far Cry با 512 مگابايت حافظه اصلي به خوبي قابل بازي كردن است.
Battle Field 2
علارغم اينكه اين بازي به ميزان حافظه اصلي وابستگي زيادي دارد ، اختلاف كارايي اندكي ميان 1 گيگابايت و 2 گيگابايت حافظه ديده ميشود، اما با 512 مگابايت حافظه نرخ ميانگين FPS به طور محسوسي افت ميكند.
با 512 مگابايت حافظه ، Demo اين بازي با ميانگين نرخ FPS 75 فريم در ثانيه ثبت شده است و با دو برابر اين ميزان حافظه ، بازي با 88 فريم در ثانيه اجرا ميباشد ، 15 درصد افزايش FPS در نظر اول نه از ديد چشم انسان قابل تشخيص است و نه اجراي بازي را كند خواهد كرد ، اما فراموش نكنيد كه ما در آزمايشها ميانگين نرخ FPS را ثبت كرده ايم. به نمودار زير توجه كنيد ، در اين نمودار نرخ FPSهاي ثبت شده در هر ثانيه ، توسط دو سيستم 2 گيگابايتي و 512 مگابايتي با منحني هاي روشن و تيره ترسيم شده است. با اينكه ميانگين FPS كامپيوتر 512 مگابايتي (منحني تيره) قابل قبول است اما بازي كردن با آن بسيار دشوار است، چرا كه در برخي لحظات نرخ FPS حتي به 3 فريم در ثانيه نيز خواهد رسيد و در برخي لحظات اين نرخ دفعتا تا 115 فريم بر ثانيه پرش ميكند ، اما با حافظه 2 گيگاباتي ، نرخ FPS كمتر دچار چنين نوسانات شديدي ميگردد .
MAHDIAR DADMARZI
Doom 3
بازي Doom 3 اولين بازي آزمايشهاي ما بود، ميانگين نرخ تصاوير نشان داده شده در هرثانيه از اجراي Demo اين بازي با تنظيم كيفيت تصوير Ultra Quality در آزمايش«نهان شده» براي 2 گيگابايت و 512 مگابايت حافظه در جدول ثبت شده است، با دقت به نتايج اين بازي ميتوان نتيجه گرفت كه حافظه اصلي بيشتر نميتواند كارتگرافيك و CPU شما را وادار به سريعتر اجرا كردن بازي كند، در اجراي اول دسترسيهاي متوالي به سخت ديسك ، FPS اجراي بازي با 512 مگابايت حافظه را كاهش داده در حالي كه اين دسترسيها در اجراي اول براي 2 گيگابايت حافظه كمتر است.
Quake 4
در اين بازي تفاوت اندكي ميان آزمايش اول و آزمايش «نهان شده» ديده نميشود كه ميتوان نتيجه گرفت در هنگام اجراي اين بازي واقعا نيازي به دسترسي به سختديسك نميباشد و توسعهدهندگان آن از قبل فكر اين موضوع را كردهاند. تنها در اين آزمايش است كه بازي كردن در حالت Ultra Quality با كامپيوتر 512 مگابايتي بسيار دشوار است در واقع پردازنده و كارت گرافيك ما توانايي اجراي كدهاي اين بازي با نرخ ميانگين FPS 100 فريم در ثانيه را دارند اما با 512 مگابايت حافظه پس از هر 4 الي 5 ثانيه 2 ثانيه در بازي تاخير ايجاد ميشود كه موجب پايين آمدن ميانگين FPS در پايان اجراي Demo ميشود. با تنظيم كيفيت تصويري بازي در حالت Low Quality كه بازي در آن از بافتهاي حجيم براي ترسيم فريمها استفاده نميكند، 512 مگابايت حافظه تقريبا بهتر از 2 گيگابايت است. شما نبايد به تفاوت اندك ميان آنها در اين حالت توجه كنيد چرا كه اگر به تنظيمات Low Quality بسنده كردهايد حتمي كارت گرافيك و پردازنده قدرتمندي در اختيار نداريد تا با 2 گيگابايت حاظفه آنها را تجهيز كنيد.
Unreal Tournament 2004
گرچه UT2004 بازي جديدي نيست اما اگر تنظيمات ويديويي آن را در بهترين حالت قرار دهيد بر روي يك كامپوتري كه حافظه ناكافي دارد به بدي بازي هاي جديد اجرا ميشود ، به ميانكين FPS كه با حافظههاي مختلف در اين بازي ثبت شده است دقت كنيد ، اگرچه اين بازي با 512 مگابايت حافظه كاملا روان است اما با 1 گيگابايت حافظه سرعت آن زيادتر خواهد شد، هرچند اين افزايش سرعت توسط چشم انسان قابل تشخيص نيست. اختلاف سرعت اجراي بازي با حافظه 1 گيگابايتي و 2 گيگابايتي چندان محسوس نيست.
Far Cry
الارغم حجم گسترده جزئيات در محيط اين بازي و بهرهبردن از جديدترين شيوههاي گرافيكي، Far Cry با 512 مگابايت حافظه اصلي به خوبي قابل بازي كردن است.
Battle Field 2
علارغم اينكه اين بازي به ميزان حافظه اصلي وابستگي زيادي دارد ، اختلاف كارايي اندكي ميان 1 گيگابايت و 2 گيگابايت حافظه ديده ميشود، اما با 512 مگابايت حافظه نرخ ميانگين FPS به طور محسوسي افت ميكند.
با 512 مگابايت حافظه ، Demo اين بازي با ميانگين نرخ FPS 75 فريم در ثانيه ثبت شده است و با دو برابر اين ميزان حافظه ، بازي با 88 فريم در ثانيه اجرا ميباشد ، 15 درصد افزايش FPS در نظر اول نه از ديد چشم انسان قابل تشخيص است و نه اجراي بازي را كند خواهد كرد ، اما فراموش نكنيد كه ما در آزمايشها ميانگين نرخ FPS را ثبت كرده ايم. به نمودار زير توجه كنيد ، در اين نمودار نرخ FPSهاي ثبت شده در هر ثانيه ، توسط دو سيستم 2 گيگابايتي و 512 مگابايتي با منحني هاي روشن و تيره ترسيم شده است. با اينكه ميانگين FPS كامپيوتر 512 مگابايتي (منحني تيره) قابل قبول است اما بازي كردن با آن بسيار دشوار است، چرا كه در برخي لحظات نرخ FPS حتي به 3 فريم در ثانيه نيز خواهد رسيد و در برخي لحظات اين نرخ دفعتا تا 115 فريم بر ثانيه پرش ميكند ، اما با حافظه 2 گيگاباتي ، نرخ FPS كمتر دچار چنين نوسانات شديدي ميگردد .
MAHDIAR DADMARZI