کـــــــاربر فــــعال
تلفیق نور و مصالح
پلی کربنات یک متریال ساختمانی، با وزن و مقاومت بالا است که به صورت پایدار تولید شده و 100% تجدید پذیر می باشد ، که 80% وزن آن معادل شیشه است .
شرکت معماری ایستُن+کُمب که بر نوآوری متریال تمرکز دارد ، برای مسابقه پی.اس.وان 2010 P.S.1 ، پیشنهاد به بررسی اساسی عملکردهای فرهنگی و زیست محیطی بافت های بیرونی پلی کربنات دارد.
پلی کربنات یک متریال ساختمانی، با وزن و مقاومت بالا است که به صورت پایدار تولید شده و 100% تجدید پذیر می باشد ، که 80% وزن آن معادل شیشه است .
استفاده معماری نیروهای پلی کربنات ، هم از طریق مقاومت بالای آنهاست و هم از طریق وزن های فرانوری ، به صورت یکسری تیغه در یک پوسته مشبک و متصل به همِ سازه ای . سازماندهی هندسی ساختار ، یک سطح پنجره دار ایجاد کرده که به تولید میدان بصری موجدارمنجر می گردد.
با استفاده از این نوآوری ، قدرت روایت خواص مصالح آشکار می شود و توجه به وضعیت پایه معماری به عنوان یک فضای محلی موثر از طریق بارزه های مصالح مورد استفاده باز می گردد .
این طرح ، در درجه اول یک ساختار زیست محیطی است و بر اساس تولید یک سطح شفاف طراحی شده است که محدوده و دهانه بالا و ضخامت ها، به صورت محلی ، مقیاس های متعددی از فضای سکونت ( هم جمعی و هم خصوصی ) را ارائه می دهد .
این چیدمان هم محیط های مرطوب و ملایم و هم فضاهای نورانی تولید می کند که توسط نور ، به صورت پویا شناور است . این طرح ، چشم اندازی از نور ، رنگ و محدوده طبیعی شرح می دهد که یک فضای موقت برای تفکر و اشغال جمعی ایجاد می کند.
منبع: تهیه و تنظیم : سایت خبری معماری نیوز
سلام از مطلب مفیدتون مچکرم
میخواستم بدونم ایا درمعماری سنتی ایران هم به مصالحی که توانایی نورپردازی داشته باشند توجه میشده اصلا استفاده میشده یعنی مصالح سازگار با محیط زیست در خصوص نور داشتند یا فقط از طریق ارسی ها یا گلجام هم یا روزنه ها نورپردازی بنا رو انجام میدادند ممنون میشم
کـــــــاربر فــــعال
سلام به شما.....
در این خصوص باید بگم که خب نور مصنوعی در معماری سنتی ایران به ندرت یافت میشه........ نور طبیعی به گونه ای که هم فضای خانه رو روشن کنه و هم در تابستان سرد باشه و هم در زمستون گرم ..... بخاطر همین شاید بتونیم بگیم معماری ایران معماری اقلیمی و معماری بوده که همه
جوانب رو در نظر میگرفته ...بماند الان مثلا در خوزستان نمای مشکی دیده میشه و یا در شمال یک سری خونه ها زیر زمین دارند .... اینها همش شاید برمیگرده به عدم شناخت ما از اون ضوابطی که هر منطقه داره ...البته تکنولوژی الان قابل مقایسه نیست ولی چرا ما با دیدن خانه عامری ها
یا پاسارگاد یا مساجد قدیمی یا باغ فین یا ..... یه حس خوبی داریم ولی در زندگی روزمره در خانه خودمون دچار تکرار میشیم و هر از چندگاهی تغییر دکوراسیون میدیم ..... البته ادم امروز ادم دیروز نیست .... شاید ما یک ساعت در خانه های قدیمی ایرانی باشیم دلمون بگیره ..... ولی در کل
معماری قدیمی ایران نور طبیعی و نور خورشید براش از همه بیشتر ارجحیت داشت..... و ازون استفاده میکرد ........... پنجره های ارسی و غیره هم در کنار همین هست چون توجه کنید پنجره ارسی وقتی نور خورشید بهش تابیده میشه در کف خونه مثل فرش میشه ..... ولی بیرون هیچ چراغی
نیست
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)