اگه منظور کوره عملیات حرارتی هست باید گفت که معمولاً قطعات جهت عملیات حرارتی اصلاحی به خصوص تمپر بایستی قبل از ورود به کوره پیشگرم شده.این عمل به خصوص درمورد قطعاتی که دارای اشکال پیچیده یا اقطعاتی که دارای سطوح مقطع متفاوت هستند اعمال میشود.نتیجه این عمل کاهش تنش در قطعات وجلولگیری از شوک حرارتی ودرنهایت ترک خوردن ویا شکست قطعه خوااهد شد.
اگر منظور کوره ذوب باشه بهتره که قطعات باه خصوص قطعات سنگین به دلیل اینکه به یکباره اگر ئارد ذوب شوند دمای ذوب را کاهش داده جه بسا باعث بسته شدن ذوب می شوند از طرفی پیشگرم قطعات باعث حذف رطوبت و احیاناً روغن وهیدروکربنهای مختلف از سطح قطعه شده که علائه بر خطرات احتمالی آن باعث کثیف شدن ذوب می شود.