با سلام و تشکر از شهلا خانم جهت ایجاد این بحث
در راننگی مردان و زنان تفاوت عمده وجود داره ، ریشه این تفاوت در موارد خاصی از رفتار و عملکرد روانشناسی و فیزیو لوژیک است. این تفاوت تا حدی است که رانندگان با تجربه بدون دیدن راننده یا از نوع رانندگی به جنسیت راننده پی خواهند برد.
هر چند در جامعه امروزی رانندگی یک خانم بصورت یک هنجار اجتماعی پذیرفته شده است ولی هستند هنوز خانواده هایی که با این مورد (رانندگی خانم یا خانمها) مشکل داشته باشند که این قضیه به سبک زندگی و نگرش آن خانواده برمیگردد.
تمایل به خطر پذیری و حالت تهاجمی در مردان بیش از زنان است و این با دیدگاه روانشناسانه قابل توجیه است.
در کلاسهای آموزش رانندگی هنجارهای ایده آل رانندگی آموزش داده می شود یک زن بر اساس این الگوها رانندگی میکند (اکثریت) .این الگوها با هنجارهای واقعی رانندگی مردان در تعارض است لذا طبیعی است که از طرف آنان مورد توبیخ و یا سرزنش بشود.
پس ریشه این تفاوت در وابستگی زنان به هنجارهای ایده آل است. البته این تفاوت نسبی است و نمیشود به کل جامعه زنان تعمیم داد.
جدای از جنسیت و بحث برتری کدام جنس در رانندگی ، باید به مسئله دیگری هم توجه داشت ، ارگونومی که علم طرحی ابزار می باشد ،
طراحی ابزار برای انسان با حداکثر تطابق کار با آن ابزار،
برخی از متخصصان علم ارگونومی معتقدند خودروهای سواری بر اساس فیزیک بدنی مردان ساخته شده است و طبیعی است که ابزاری که برای جنس دیگری طراحی شده بود، برای جنس دیگر مشکل آفرینی کند.
با این حال آمار خطر آفرینی مردان در تصادفات و حتی بعنوان عابر در خیابان بیش از زنان است.
ضمنا واقعا پارک دوبله سخته







پاسخ با نقل قول

علاقه مندی ها (Bookmarks)