الزامات وبایدهای رسیدن به رونق تولید ملی
موارد مهم مربوط به الزامات رونق تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی شامل مصادیق زبر است:
۱) الزامات وبایدهای مربوط به مسئولان
۲) الزامات وبایدهای مربوط به بخش خصوصی و اصناف و بازاریان
۳) الزامات وبایدهای مربوط به مصرفکنندگان
الزامات وبایدهای مربوط به مسئولان
اهم الزامات مربوط به مسئولان را چنین می توان بیان نمود:
حمایت و تقویت تولید داخلی با استفاده از صندوق توسعه ملی
همراهی دولت و مجلس با بخش های تولیدی در زمینه تولید محصولات داخلی مرغوب و با دوام و کاهش قیمت تمام شده
جهت گیری تسهیلات ریالی و ارزی به سمت تولید
صیانت از سرما یه های ملی و برداشتن موانع پیش پای تولید مثل کمبود سرمایه در گردش
پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران
تقبل بخشی از هزینه های حمل و نقل و بخشی از هزینه بیمه های تولید ازسوی دولت
اولویت بخش تولید در فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها
اصلاح روش های اداری حمایت در برابر فرسایش های بروکراتیک غیرضروری
مناسبات واقع بینانه و هدفمند بین بانک ها و واحدهای تولیدی
جمع کردن نقدینگی از سطح جامعه و سوق دادن آن به سمت تولید
پرهیز از واردات بیرویه
امنیت شغلی کارگران و حل مشکلات بخش خصوصی
فضای مجلس فضای حمایت از تولید باشد و یک فراکسیون قوی حمایت از تولید تشکیل شود.
قوه قضائیه باید فضای امنیت و حمایت از سرمایه گذاری وفعالیتهای سالم اقتصادی را در کشور فراهم کند.
رسانه ها و صدا و سیما هم با فضاسازی مناسب فضای نشاط و امید در کشور ایجاد کنند
فرهنگ سازی برای مصرف کالاهای ساخت داخل
تبیین آفات اجتماعی واقتصادی ناشی از فرهنگ غلط تفاخر به مصرف کالاهای خارجی یا مارک خارجی
مقام معظم رهبری در این زمینه فرموده اند:
"برخی تولیدات داخلی به خاطر فرهنگ غلط تفاخر به مصرف کالاهای خارجی با مارک خارجی به فروش می رسد اما این
مسئله به ضرر کشور است و به پیشرفت و آینده ایران لطمه می زند و مردم عزیز با همت و اراده خود، این فرهنگ غلط را اصلاح کنند که این خود، نوعی جهاد اقتصادی است.”(سخنرانی اول فروردین ۹۱ – مشهد مقدس)الزامات وبایدهای مربوط به بخش خصوصی و اصناف و بازاریان
اهم الزامات مربوط به بخش خصوصی و اصناف و بازاریان شامل موارد زبر است:
بهره گیری از تمام توان خود در جهت توسعه تولید ملی
حرکت در راستای منافع ملی واجتناب توجه صرف به منافع شخصی
مدیریت سازنده و استفاده بهینه از ظرفیت های تولیدی و تجاری کشور
تمرکز بر مزیت های نسبی کشور و بهبود جمعی مزیت های رقابتی
کاهش قیمت تمام شده محصولات داخلی
تولید مرغوب و با دوام
افزایش کیفیت خدمات پس از فروش
تلاش بیشتر در جهت بهبود فضای کسب و کار
افزایش بهره وری در بخش تولید با ایجاد انگیزه و آموزش نیروی انسانی
تولید دانش محور با افزایش ارتباط بخش های تولیدی و دانشگاه ها
الزامات وبایدهای مربوط به مصرفکنندگان
نوع خرید و تقاضای مصرفکنندگان داخلی – از مصرف کنندگان خرد تا صاحبان خط تولید و مصرفکنندگان خدمات- نیز در سرنوشت کشور مؤثر است.
مردم باید فرهنگ خرید کالای ایرانی را بپذیرند زیرا خرید از محصولات داخلی، تیری است که بر قلب دشمنان فرو خواهد نشست، چون اقتصاد کشور اکنون مورد هدف قرار گرفته است.
مصرفکنندگان با انتخاب محصولات تولید داخل میتوانند چند هدف را نشانه بگیرند؛ تأمین نیازهای خود و همچنین مشارکت در دفاع از استقلال کشور، رونق اشتغال، کمک به تولید و رشد و نشاط اقتصادی.
علاقه مندی ها (Bookmarks)