دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 17

موضوع: مدیریت منابع انسانی(کاربردی)

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #16
    کاربر اخراج شده
    رشته تحصیلی
    مهندسی عمران
    نوشته ها
    0
    ارسال تشکر
    11,136
    دریافت تشکر: 25,270
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array
    M@hdi42's: لبخند

    پیش فرض پاسخ : مدیریت منابع انسانی(کاربردی)

    الف )برای سازمان
    1. به سود آوری منجر می شود،یا به بهبود نگرش مثبتفدر رابطه با سود آوریمنتهی می گردد.
    2. دانش ،مهارت و توانایی های شغلی را در تمتم رده های سازمان بهبود می بخشد.
    3. روحیه کارکنان را بهبود می بخشد.
    4. به افراد کمک می کند تا هدفهای سازمانی را بشناسند.
    5. به ایجاد تصویر ذهنی بهتری از سازمان کمک می کند.
    6. صداقت،صراحتو اعتماد را افزایش می دهد.
    7. رابطه بین مافوق و مادون و مدیریت ونیروی کار بهبود می یابد.
    8. توسعه سازمانی را گسترش می دهد.
    9. از کار آموزان و هنر جویان باز خور میگیرد.
    10. امکان تنظیم دستور العملهای شغلی را میسر می کند.
    11. به درک و اجرای سیاستهای سازمانی کمک می کند.
    12. تدارک اطلاعات در رابطه با نیازهای آینده را موجب می شود.
    13. حل مساله و تصمیم گیری را اثر بخشتر می سازد.
    14. پیشرفت سازمانی را از درون میسر میسازد.
    15. به افزایش مهارتهای رهبری،انگیزش ،ارتباطات،وفاداری و دیگر ویژگیها منجر می شود.
    16. افزایش بهره وری و کیفیت فراگیر را موجب می شود.
    17. احساس مسئولیت نسبت به سازمان را افزایش داده و موجب توانمند شدن کارکنان می شود.
    18. هزینه مشاوران خارج از سازمان را کاهش می دهد.
    19. مدیریت بر اساس پیشگیری از وقوع حوادث را تقویت می کند.
    20. فرهنگ مناسب را رشد داده ،رفتار ناپسند را از بین می برد.و ارتباطات سازمانی را بهبود می دهد،در نتیجه زمینه تعارضات و فشار روانی کاهش می یابد.

    ب)برای افراد
    1. به فرد کمک می کندتا مسائل را اثر بخشتر و تصمیمات را مناسبتر اخذ نماید.
    2. متغیرهای انگیزشی،مقبول بودن،رضایتمندی،پیشرفت،رشد و مسئولیت در فرد به طور مبنایی به عمل در می آیند.
    3. خود باوری و اعتماد بهنفس را تقویت و دست یابی به آنها را ممکن می سازد.
    4. به فرد کمک می کند تا بر فشار روانی ،تنش ،تعارض ویاس غلبه کند.
    5. رضایت شغلی و مقبولیت شغلی را افزایش می دهد.
    6. فرد را به سوی هدفهای شخصی هدایت می کند و همگام با مهارتهای نسبی افراد و تاثیر متقابل انها را بهبود می بخشد.
    7. نیازهای شخصی کارآموز و مربی را تامین می کند.
    8. مسیر رشد را برای کار اموز و هنر جو هموار می کندو آینده را برایش ترسیم می کند.
    9. توانایی یاد گیری را در فرد افزایش و ترس از انجام وظایف را در فرد کاهش می دهد.
    10. مهارتهای گفتاری ،شنیداری و رفتاری را در فرد تقویت می کند.(2)

    منبع:
    (1)دکتر سید رضا سید جوادین،مدیریت منابع انسانی،ص436.
    (2)دکترسید رضا سید جوادین،مدیریت منابع انسانی،ص436و437.



  2. کاربرانی که از پست مفید M@hdi42 سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: 21st December 2014, 08:55 PM
  2. آموزشی: آموزش آپدیت آفلاین و جمع آوری آپدیت آنتی ویروس قدرتمند Avira
    توسط آبجی در انجمن آنتی ویروس
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 15th July 2013, 12:40 AM
  3. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 17th March 2013, 09:32 PM
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 29th December 2009, 05:51 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •