دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 , از مجموع 7

موضوع: آموزش بازی گلف + قوانین و تاریخچه

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #4
    کـــــــاربر فــــعال
    رشته تحصیلی
    اقتصاد
    نوشته ها
    8,281
    ارسال تشکر
    21,844
    دریافت تشکر: 45,916
    قدرت امتیاز دهی
    82824
    Array
    Almas Parsi's: جدید94

    پیش فرض پاسخ : آموزش بازی گلف + قوانین و تاریخچه



    قوانین کلی گلف عبارتست از 34 قانون مدون باضافه تعداد زیادی تبصره و متمم و استثنائات.
    آبانس :هندی کپ HADICAP
    هندی کپ یاامتیاز تعادلی، بازیکنان سطوح مختلف را قادر می سازد که با یکدیگر به رقابت بپردازند.

    هندی کپ بر اساس تعداد ضرباتی که بازیکن در یک دور بازی از «پار» تجاوز می کند تعیین می گردد ماکسیمم هندی کپ برای آقایان 36 و برای خانمها 40 می باشد هند کپ بر اساس میانگین سه دور بازی تعیین می گردد.


    زمین گلف استاندارد شامل 18 حفره و سه نوع پار و جمع تعداد ضربات 72 می باشد.

    اول پار(PAR) سه برای آقایان از 250 تا 100 پارد

    دوم پار(PAR) چهار برای آقایان از 470 تا 251 پارد

    سوم پار(PAR) پنج برای آقایان از ---- تا 471 پارد...



    قوانین کلی گلف عبارتست از 34 قانون مدون باضافه تعداد زیادی تبصره و متمم و استثنائات.


    آبانس :هندی کپ HADICAP

    هندی کپ یاامتیاز تعادلی، بازیکنان سطوح مختلف را قادر می سازد که با یکدیگر به رقابت بپردازند. هندی کپ بر اساس تعداد ضرباتی که بازیکن در یک دور بازی از «پار» تجاوز می کند تعیین می گردد ماکسیمم هندی کپ برای آقایان 36 و برای خانمها 40 می باشد هند کپ بر اساس میانگین سه دور بازی تعیین می گردد.


    زمین گلف استاندارد شامل 18 حفره و سه نوع پار و جمع تعداد ضربات 72 می باشد.

    اول پار(PAR) سه برای آقایان از 250 تا 100 پارد

    دوم پار(PAR) چهار برای آقایان از 470 تا 251 پارد

    سوم پار(PAR) پنج برای آقایان از ---- تا 471 پارد

    پار PAR، تعداد ضربات بدون اشتباه یک میدان که با اعداد 3و 4و 5 مشخص می شود.


    سه نوع گریپ GRIP وجوددارد.

    1- OVERLAPING

    2- INTERRLOCKING

    3- TEN FINGER GRIP

    محوطه شروع THE TEEING GPOUND

    محوطه ای مسطح با چمن درو شده و کوتاه که اولین ضربه از این محوله بازی می شود.

    محوطه موانع HAZZARDS

    این موانع در مسیر حفره ها بنحوی طراحی شده اند که هریک از مسیرها را بطور متفاوتی مشکل و رقابت برانگیز می کند.

    محوطه عادی زمین THE FAIR WAY

    این محوله تمام مسیر از نقطه شروع تا حفره را در بر می گیرد و در اطراف مسیر محوطه هائی از چمن های پرپشت و درو نشده وجود دارد.


    Ø هدف بازی THE AIM OF THE GAME

    هدف بازی انداختن توپ به ترتیب در حفره های هیجده گانه با استفاده از چوبهای متفاوت و زدن کمترین تعداد ضربات می باشد.

    بازیها بصورت انفرادی ودو نفره و سه نفره و نهایتاً چهارنفره انجام می شود. اساساً دو نوع بازی متفاوت وجوددارد یکی رقابتهای ضربه ای و دیگری بازیهای مسابقاتی که در بازیهای مسابقاتی بازیکنی که بیشترین تعداد حفره را بدست می آورد و در بازیهای ضربه ای بازیکنی که مسیر بازی را با کمترین تعداد ضربات طی کند برنده بازی خواهد بود.


    Ø گرین GREEN
    محوطه اطراف حفره را گویند که دارای چمن یکدست و بدقت کوتاه شده می باشد.


    Ø حفره HOLE
    قطر حفره 5/4 اینج(43/11 سانتی متر) و عمق آن حداقل 4 اینچ(16/10 سانتی متر) می باشد.

    Ø چوب پرچم THE FLAGSTICK

    پرچم برای مشخص کردن مکان حفره در آن گذارده می شود معمولاً رنگ پرچم برای حفره های 9-1 زرد و برای حفره های 18-10 قرمز می باشد.

    Ø چوبهای گلف THE GLUBS

    اصولاً 3 نوع چوب گلف وجود دارد چوبی، آهنی، پاتر، بر چسب اینکه شات دارای چه خصوصیاتی باشد برای زدن آن نوع چوب از نظر بلندی دسته و زاویه صفحه فرق می کند هر چه زاویه صفحه بیشتر باشد ارتفاع شات بیشتر خواهد بود به این زوایه اصطلاحاً (لافت) (LAFT ) چوب می گویند.


    ست کامل گلف شامل 14 عدد چوب(GLUBS) می باشد چهار عدد وود WOOD نه عدد آهن IRONS و یک عدد پاتر PUTTER می باشد.

    Ø توپ THE BALL
    توپ گلف از لاستیک باروکش خارجی پلاستیک ساخته شده است که سطح آن برای دقت نشانه روی و برد بیشتر دارای خلل و فرجهائی می باشد.


    ملزومات Accessories
    ساک: ساکهای گلف در اندازه و وزنهای متفاوت و با جنسهای گوناگون وجود دارد.


    Ø پایه توپ
    پایه توپ برای ضرباتی است که بازیکن می تواند اولین بار ضربه هر حفره را از روی آن بازی کند انواع چوبی و پلاستیکی در دسترس می باشد.


    Ø علامتگذاری محل توپ BALL MARKER
    در روی گرین ودر جای توپ بازیکن بطور موقت قرار می گیرد.


    Ø چتر UMBRELLA
    همراه داشتن یک چتر گلف، اغلب برای بازیکن بسیار سودمند واقع خواهد شد.


    آداب بازی

    آداب بازی به همان اندازه که برای خود بازی اهمیت قائل است رعایت حق تقدم و ادب را هم مهم می داند. هرچند که نکات زیر قانون نیستند اما رعایت آنها در بازی حایز اهمیت بسیاری است.


    ۱- هنگام آماده شدن بازیکن تا پایان سوئینگ نزدیک او نایستید و حرکت و صحبت نکنید.

    ۲- تا زمانیکه گروه جلویی از مسیر خارج نشده بازی را شروع نکنید.

    ۳-همیشه بدون تاخیر بازی کنید و پاتینگ گرین را همراه با افراد گروه ترک کنید.

    ۴-از گروه های سریع تر دعوت کنید بازی را زودتر از شما انجام دهند و کنار بروید تا آنها عبور کنند.

    ۵- چمن های کنده شده را در هنگام بازی سر جایشان قرار دهید و جای پاها را در بانکر ها هموار کنید.

    ۶- بر روی خط پات بازیکنان دیگر قدم نگذارید و راه نروید.

    ۷- کلاب ها را در پاتینگ گرین نیندازید . ( پرتاب کردن کلاب توسط بازیکن عصبی کاری زشت و زننده است )

    ۸- میله پرچم پاتینگ گرین را با دقت سر جایش بگذازید و بعد از برداشتن میله پرچم آن را به آهستگی خارج از پاتینگ گرین قرار دهید.

    تعاریف

    قوانین بازی گلف بر اساس تعاریف آن نوشته شده است. آگاهی از روابط تعریف شده به کاربرد صحیح قوانین کمک خواهد کرد. این تعاریف شامل موارد زیر است:

    تینگ گراند: محل شروع میدان است که با دو تی مارکر مشخص می شود.

    به سمت گرین: همه منطقه بازی گلف ( مسیر گلف ) به استثنای تینگ گراند و پاتینگ گرین میدان های طی شده که شامل فیروی، راف، بانکر و هزارد ( رو به رو یا جانبی ) است.
    بانکر و موانع آبی است که می تواند رو به رو یا جانبی باشد.

    پاتینگ گرین: منطقه ای مخصوص که برای غلتاندن توپ مشخص شده و شامل حفره ای است به قطر 25/4 اینچ.

    اوت آو باند: زمینی که بازی در آن ممنوع است، به عبارت دیکر جزء مسابقه نیست.
    یک توپ وقتی که همه آن خارج از محدوده باشداوت آو باند است ( محدوده ها در قوانین محلی مشخص می شود)

    موانع بی اثر: اشیاء طبیعی مانند سنگ ها، برگ ها، و سرشاخه ها مشروط به این که آزاد باشند، درگیر در خاک یا چمن نباشند، روییده نباشند، تعبیه و محکم نشده باشند و به توپ گیر نکرده باشند.


    موانع: اشیای ساخت دست انسان به استثنای:
    • اشیایی که اوت آو باند را معلوم می کنند.
    • هر قسمت از یک شی ء غیر منقول ساخته انسان که خارج از محدوده باشد.
    • * هر ساختمان و بنایی که توسط هیات بررسی در قوانین محلی به عنوان قسمت جدای ناپذیر از مسیر مسابقه بیان شده است.


    آب پیش بینی نشده : هر انباشتگی موقت و گذری آب در مسیر مسابقه که قبل یا بعد از این که بازیکن در پشت توپ قرار بگیرد قابل دبدن باشد. ( شبنم، برفک، برف آب پیش بینی نشده نیستند.)


    زمین تحت تعمیر: شامل هر قسمت از مسیر مسابقه که توسط هیات بررسی مشخص شده باشد. هکچنین موادی که برای بردن انباشته شده و سوراخ ایجاد شده توسط مسئول نکهداری از گرین ولو این که علامت گذاری نشده باشد.


    قوانین بازی:

    قبل از اینکه بازی را آغاز کنید:

    *قوانین محلی را روی کارت اسکور بخوانید.

    * یک علامت شناسایی روی تو÷تان بگذارید. بسیاری از گلفر ها با همان مارک توپ بازی می کنند و اگر شما نتوانید توپتان را شناسایی کنید گمشده محسوب می شود.

    * کلابهایتان را بشمارید. حداکثر می توانید 14 کلاب همراه داشته باشید.

    * در طول بازی، از کسی راهنمایی و پیشنهاد نخواهید به جز کدی یا یار همبازیتان و هیچ پیشنهادی به هیچ کس ندهید به جز همبازیتان.

    * در طول یک میدان نمی توانید هیچ ضربه تمرینی داشته باشید.


    قوانین

    ضربه زدن از روی تی

    تی را بین دو نشانگر تی قرار دهید و نه در جلوی آنها. می توانید تی را حداکثر در فاصله ای به طول دو کلاب پشت خط جلوییی نشانگر های تی قرار دهید و ضربه بزنید.
    ضربه زدن به توپ خارج از این منطقه: در مچ پلی ( match play ) جریمه ای ندارد اما رقیب شما می تواند از شما بخواهد که دوباره آن ضربه را بازی کنید و در استرک پلی ( stroke play ) شما حتما دو ضربه جریمه می گیرید و سپس باید از منطقه صحیحی بازی کنید.


    بازی کردن توپ

    توپ را از همان جایی که افتاده است بازی کنید. جای توپتان، منطقه مشخص شده سوئینگتان یا خط و مسیر بازیتان را با حرکت دادن، خم کردن یا شکستن هر چیزی که ثابت یا روییده است تصحیح نکنید مگر طبق قوانین.

    چیزی را به سمت پایین فشار ندهید یا این که وضعیت بهتری ایجاد نکنید.
    اگر توپ شما در یک بانکر یا یک واتر هزارد قرار بگیرد، زمین بانکر یا زمین یا آب داخل واتر هزارد را تا قبل از داون سوئینگ ( Down swing ) لمس نکنید.

    توپ باید کاملا ضذبه بخورد و نباید فشرده و یا برداشته شود.
    به عبارت دیگر در این منطقه کلاب شما نباید با زمین برخورد کند در صورت تماس ، دو ضربه جربمه دریافت می کنید.
    بازی با یک توپ اشتباه ( به جز در یک هزارد ): در مچ پلی شما آن میدان را از دست می دهید.

    در استروک پلی دو ضربه جریمه می گیرد و سپس باید توپ صحیح را بازی کنید.


    بازی با یک اشتباه در یک هزارد: جریمه ای ندارد زیرا در هزارد نمی توانید علف ها را کنار بزنید.



    ویرایش توسط Almas Parsi : 28th January 2014 در ساعت 06:50 PM

  2. 2 کاربر از پست مفید Almas Parsi سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: 15th December 2015, 04:12 PM
  2. وزارت راه و شهرسازی پاسخ گوی وام های بلاتکلیف نوسازی باشد
    توسط وحید 0319 در انجمن ساير موضوعات خبري
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16th January 2013, 12:34 PM
  3. خبر: کارآموزان روان شناسی بالینی روی انسان های مجازی آموزش می بینند
    توسط نارون1 در انجمن اخبار روانشناسی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 7th August 2012, 12:38 PM
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 28th November 2008, 12:19 PM
  5. مقاله: درباره آموزش مجازی: آموزشی از نوع دیگر
    توسط Admin در انجمن سایر مقالات بخش کامپیوتر
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 29th October 2008, 06:57 AM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •