دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: سیستم ترمز الکترومغناطیسی

  1. #1
    کاربر اخراج شده
    رشته تحصیلی
    مهندسی عمران
    نوشته ها
    0
    ارسال تشکر
    11,136
    دریافت تشکر: 25,270
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array
    M@hdi42's: لبخند

    smilee1 سیستم ترمز الکترومغناطیسی

    سیستم ترمز الکترومغناطیسی



    این سیستم که با نام سیستم ترمز برقی(Brake by-wire) نیز شناخته می شود، فاقد هرگونه مدار هیدرولیکی مانند ترمز فعلی می باشد و اجزاء سیستم صرفاً قطعات الکتریکی و الکترونیکی می باشند . قطعات اصلی این سیستم شامل ECU سیمهای ارتباطی (BUS) سنسورها و عملگرها می باشند


    در سیستمهای فعلی کلیه عملگرهای مدار توسط فشار هیدرولیکی روغن ترمز فعال می شوند در حالیکه در این سیستم کلیه عملگرها با جریان الکتریکی عمل می نمایند . در تکنولوژی جدید ولتاژی که سیستم جهت فعال سازی به آن نیاز دارد، 40 ولت می باشد.
    نحوه تبادل اطلاعات بین ECU عملگرها ، سنسورها و دیگر اجزاء از طریق پروتکل خاصی (TTP/C) صورت می گیرد(لازم به یاد آوری است که در سیستم مولتی پلکس نیز از پروتکلهای CANیا VAN استفاده می گردد )
    این ارتباط به این ترتیب است که پروتکل فوق الذکر، دو کانال ارتباطی مستقل از یکدیگر را فراهم می آورد (شکل زیر )تا اینکه فریمهای اطلاعاتی ، حتی در صورت ایراد در مسیر نیز، انتقال یابند . استراتژی در نظر گرفته شده در این سیستم این است که پیدایش یک عیب نباید در بقیه سیستم تاثیر داشته باشد.


    در سیستمهای ABS در صورتی که عیبی در سیستم پدیدار شود، سیستم ترمز به حالت عادی برمی گردد و فقط سیستم ضد قفل ترمز از مدار خارج می گردد اما در سیستمهای الکترومغناطیس ی وضعیت وقوع عیب در سیستم بوسیله اطلاعاتی که از عملگرها و سنسورهای مختلف دریافت می شود، شناسائی شده و وضعیتی را فراهم می آورد تا سیستم ترمز از حالت Back up استفاده کرده و خودرو همچنان قابلیت ترمز کردن را داشته باشد.
    مزایای استفاده از پروتکل TTP/C عبارت اند از


    • سرعت بالای انتقال اطلاعات در سیمها (25 مگابایت در ثانیه)
    • راندمان 70 تا 90 درصدی انتقال اطلاعات
    • وجود دو کانال ارتباطی مستقل
    • کاهش هزینه خدمات پس از فروش به دلیل کیفیت بالا




    مزایای استفاده از سیستم ترمز الکترومغناطیسی به شرح زیر است:


    • کاهش زمان و مسافت ترمز
    • عدم لرزش پدال هنگام ترمزگیری(در صورت مجهز بودن به سیستم ABS)
    • بهینه شدن عملکرد پدال ترمز
    • نصب آسان به دلیل بهینه شدن مجموعه سیستم
    • حذف بوستر ترمزهای بزرگ




    منابع :
    سایپا یدک (عباس حسین کلانتر)
    www.gerdavari.com


  2. کاربرانی که از پست مفید M@hdi42 سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 4th September 2012, 06:12 PM
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 25th May 2010, 10:53 PM
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 26th March 2010, 04:12 PM
  4. دانلود: استفاده همزمان از چندین سیستم عامل بروی یک سیستم عامل با VirtualBox 2.1.4
    توسط Asghar2000 در انجمن نرم افزارهای امنیتی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 17th April 2009, 12:45 PM
  5. کتاب: کتب سیستم عامل ( زبان فارسی و انگلیسی)
    توسط Admin در انجمن معرفی کتب و مجلات کامپیوتر
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 15th September 2008, 07:37 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •