طراحی هواپیمای حدود صوت به دلایل زیر با دشواری بسیاری همراه است و نیازمند به یک تیم متخصص دارد:
- وقوع شوک های ضربه ای بر روی نقاطی از بال و مسائل متعاقب آن
- نیاز به طراحی سازه قوی با مواد مستحکم به دلیل وارد آمدن نیروهای بزرگ
- نیاز به طراحی موتور قوی که طبیعتاً باید از نوع جت باشد چون موتور پیستونی قابلیت تولید توان برای رسیدن به این سرعت را دارا نمی باشد.
در مورد خود طراحی موتور جت همین بس که در ایران آلیاژ ردیف اول توربین گازی زمینی رو نمی تونن بسازن،به دلیل ویژگی های خاصی می طلبه،و از ایتالیا،من اینطور شنیدم،وارد می کنن. حالا فرض کنید بخواهیم این توربی رو یک سوم یا بیشتر کوچک کنیم با دور چندین برابر،فناوری فاجعه ای چه از نظر مکانیکی و چه از نظر متالورژی می طلبه.
سایت های مرتبط با موتور بدون سرنشین ها :
- این سایت در مورد لانچر UAV :
http://www.robonic.fi/indexe2.htm
- سایت شرکت Teledyne Technology که توی این صفحه میتونید در رابطه با موتور و سیستم ها لینک خوبی پیدا کنید:
http://www.teledyne.com/products/index.asp
- یه فروم در مورد UAV که صفحه مربوط به موتورهاش رو اینجا میذارم:
http://www.uavforum.com/vendors/engines.htm
اما یه مبحث که فکر کنم دوستان خوبم ماهان57 و مدیر تالار همسایه،tsp.co، بهش خیلی علاقه داشته باشن،بحث میکروجت ها و طراحی اونهاست.چند تا سایت در رابطه با اونها اینجا میذارم که همین طور که خواهید دید بحث داغیه و طراحی UAV داره به سمت استفاده از این موتورها پیش میره:
- http://www.waoline.com/detente/hobby/HobbyTurbines.htm
http://www.pfranc.com/projects/turbine/top.htm
http://www.pfranc.com/projects/turbine/top.htm
http://www.microjeteng.com/hf150.html
این سایت یه سایت پاکستانیه که یه موتور پالس جت ساختن:
http://www.geocities.com/shehri27/projectx
این هم سایت یه شرکت تولید کننده میکروجت:
http://jetbeetle.com
دیدن این سایت هم خالی از لطف نیست،یه سایت فارسی در مورد موتور جت:
http://www.jet.blogfa.com
با جستجوی عبارت "MICRO JET" تو گوگل می تونید سایت های بیشتری رو در این مورد پیدا کنید.
علاقه مندی ها (Bookmarks)