مراحل عملی طراحی یک هواپیمای بدون سرنشین
طبق قوانین مسابقه دانشگاه شریف هواپیما باید مشخصات عملکردی زیر را دارا باشد:
. بار قابل حمل درمحل مركز ثقل در بدترین و بهترین شرایط پروازی : 2 الی 5 كیلو گرم (5 کیلوگرم)2. بار قابل حمل در دور ترین نقطه از مركز ثقل در بدترین و بهترین شرایط پرواز : : 1 الی 3 كیلو گرم(1 کیلوگرم)
3. نوع موتور : دلخواه (پیستونی یا الكتریكی)4. تعداد موتور : حد اكثر 2 عدد (1 عدد)5. نوع نصب موتور : دلخواه (داخل یا خارج از بدنه)6. شعاع عملیات (برد در یك مسیر مستقیم رفت و برگشت در بدترین و بهترین شریط آب و هوایی) : 4 الی 12كیلومتر ( 8 کیلومتر)7. شعاع محوطه بدون مانع برای نشست و برخاست در شرایطISA+20 : 20 متر8. دارای عدم محدودیت در برخاست (تحت هر شرایط زمینی + باد با سرعت 10 كیلومتر بر ساعت)9. دارای عدم محدودیت در نشست (تحت هر شریاط زمینی + باد با سرعت 10 كیلومتر بر ساعت)10. مداومت پروازی در بدترین و بهترین شرایط پروازی : 30 الی 60 دقیقه ( 30 دقیقه)11. سرعت كروز در بدترین و بهترین تركیب انتخابی هواپیما 60 الی 120 كیلومتر بر ساعت12. سقف پرواز عملیاتی از 50 متر الی 3000 متر بالای سطح زمین AGL13. دارای قابلیت سوخت گیری و تخلیه سوخت اضافی14. دارای قابلیت بسته بندی و حمل توسط حد اكثر 2 نفر15. دارای قابلیت مونتاژ با حداكثر 2 نفر با ابزار عادی (Normal Tools)16. دارای ویژگی بقا پذیری در صورت از دست دادن موتور17. دارای ویژگی تعمیر پذیری


 
            
            
 
             
	

.gif) مراحل عملی طراحی یک هواپیمای بدون سرنشین
 مراحل عملی طراحی یک هواپیمای بدون سرنشین
                 
                    
                    
                    
                         پاسخ با نقل قول
  پاسخ با نقل قول

 
			

علاقه مندی ها (Bookmarks)