دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

موضوع: بزرگترین پهپاد ایران"فطرس" رونمایی شد

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #4
    کاربر جدید
    رشته تحصیلی
    کامپیوتر (نرم افزار)
    نوشته ها
    14
    ارسال تشکر
    66
    دریافت تشکر: 239
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array

    پیش فرض پاسخ : بزرگترین پهپاد ایران"فطرس" رونمایی شد

    ضمن عرض تبریک به فرماندهی کل قوا و همچنین سپاس از زحمتکشان صنایع دفاعی با توجه به شکل ظاهری پهپاد به چند نکته در ذیل اشاره می کنم :


    پیکر بندی :

    فطرس مانند بسیاری از پهپادهای دیگر ایرانی از پیکربندی مرسوم دم «Twin-boom» استفاده کرده که برای نمونه هایی در این رده در ترکیب با محل نصب موتور در انتهای بدنه مزیت هایی به همراه داره. بال های این پهپاد در بالای بدنه نصب شده تا فضای کافی زیر بال تا سطح زمین امکان نصب تسلیحات را به وجود بیاره.

    بال ها :

    این بال ها که از لحاظ نسبت منظری(Aspect Ratio) بسیار بالا و نزدیک به گلایدرها قابل طبقه بندی هستند نیرویی برآی زیاد در عین کاهش نیروی پسای ناشی از آن(پسای القایی) را به ارمغان می آورند که یکی از اصول مهم برای دستیابی به هواپیمایی با مداومت پروازی بالاست. طول بال(دهانه بال) پهپاد فطرس را می توان بین 8.5 تا 10.5 متر تخمین زد.

    تجهیزات

    به طور معمول در پهپادهای خارجی با برد و مداومت پرواز بالا نظیر «پریدیتور» و «گلوبال هاوک» در فضای برجسته تعبیه شده در قسمت نزدیک به دماغه هواپیما آنتن ارتباط با ماهواره(SATCOM) یا آنتن ارتباط در خط دید مستقیم با یک وسیله هوایی دیگر(که نقش رله ارتباطی را دارد) قرار می گیرد. در واقع علت این برجستگی ایجاد قابلیت چرخش 360 درجه برای آنتن و فراهم کردن دید در تمام سمت ها است.
    با توجه به عدم برخورداری کشورمان از ماهواره های مخابراتی در حال حاضر این برجستگی برای افزایش برد کنترل پهپاد و امکان ارسال بی درنگ اطلاعات از مسافت های دور، آنتن ارتباط در دید مستقیم(با هواگرد رله و از طریق آن به ایستگاه زمینی) در این هواپیمای بی سرنشین قرار داده شده است.

    رادار گریزی

    با توجه به اینکه اصول مطرح شده در منابع طراحی برای ایجاد قابلیت رادارگریزی در فطرس دیده نمی شود(مثلاً قرارگیری دم عمودی با زاویه 90 درجه در این پهپاد) بنابراین قاعدتاً تنها با اتکا به جنس مواد تشکیل دهنده سازه و بدنه و پوشش های جاذب رادار اقدام به کاهش بازتاب راداری(RCS) در این هواپیمای بدون سرنشین شده است.
    خط قرمز ما دوچیز است !
    وطن (خاک میهن) .................................................. .............................. رهبری

  2. 3 کاربر از پست مفید CAPITAN SKIPPER سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 2nd March 2013, 09:14 AM
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 25th March 2012, 07:03 PM
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 25th August 2011, 05:55 PM
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 21st July 2010, 03:44 PM
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 14th September 2008, 04:04 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •