این طرح خیلی قدیمیه
و البته همه روش کار کردند اما پیچیدگی اصلی اینجاست که
هرچه نسبت سطح به حجم بیشتر باشه یعنی این هواپیما سنگین تر میشه و کاربرد اصلی هلیوم داخلش از بین میره(سبک کردن)
ولی هرچه نسبت سطح به حجم کمتر بشه یعنی هواپیما بیشتر به سمت کره بره تا یک لوله!!
وزن کم میشه اما سرعت هم کاهش پیدا میکنه چون مقاومت بیشتر میشه
در واقع در همه ی لوله ها نسبت سطح به حجم بیشتر از کره ها است
این یه رابططه ی سادس
و راه حل کوچکی هم داره
که هنوز بهش دست نیافتند
استفاده از هر دو شکل در یک هواپیما
که البته طراحیش ساده تر هم هست
مطمئنم به زودی از چنین تکنیکی استفاده میکنند در آینده
چون تنها راه انعطاف پذیری محصوله
یعنی هم سبک باشه و هم آیرودینامیک
(بالون فقط باید مواقع شروع پرواز کار کنه)
البته یکی از قدیمی ترین طرح هام یعنی بال با ایرفوئل متغییر رو اگر مشابهش رو بسازند و تولید کنند و استفاده قطعا باز کارشون ساده تر میشه
و پیچیدگی کنترل و مشکل پایداری از بین میره
علاقه مندی ها (Bookmarks)