ترکیب موتور بنزینی با موتور الکتریکی به چند شکل مختلف صورت میگیره
یکی از این موارد این هست که
موتور بنزینی از طریق یک کلاج دوبل به گیربکس متصله
از طرفی دیگر
موتور الکتریکی به همین گیربکس متصل هست
از طرفی دیگر
خروجی گیربکس هست که به دیفرانسیل متصله
خب این گیربکس 2 ورودی داره
و یک خروجی
همونطور که ما به صورت دستی یا اتوماتیک دنده عوض میکنیم
این گیربکس هم به غیر از دنده های معمولی
2دنده ی دیگر هم داره که خودش کنترل میکنه اونارو(به صورت برقی )
این دو دنده که میتونن فقط به شکل کلاج باشند و بدون دنده باشند
متصل بودن یا نبودن موتور الکتریکی و بنزیی یا گازسوز یا حتی دیزل - به گیربکس رو تایین میکنند
این عملکرد عملکرد موازی هست
عملکرد سری هم موتور الکتریکی به موتور بنزینی اتصال داره(از طریق گیربکس باید باشه چون مستقیم نمیشه اتصال داشته باشند((احتمالا)))
و بعد خروجی از طریق کلاجی به گیربکس
البته موتور الکتریکی میتونه قبل از موتور بنزینی یا دیزل باشه
در نهایت همه ی اینها به هدف و نحوه ی طراحی شرکت طراح بستگی داره و انواع گوناگونی رو شامل میشه
جایی هدف قدرت و سرعت بیشتره
و جایی هدف مصرف سوخت کمتر
و جایی هدف افزایش بازده کلی
و.......
اینها طراحی های متنوعی رو شامل میشند
علاقه مندی ها (Bookmarks)