كتاب: کیفر کردار یا قانون مجازات(جلد دوم)
کیفر کردار در 10 جلد تنظیم و گرداوری شده است.
بخشی ار مطالب جلد دوم:
- بی نماز بدتر است یا کافر
- خوار شمردن نماز 18 کیفر دارد
- آیات قرآن در تحریم شراب
- زیانهای شراب و کیفر شارب
- کیفر سارقین
- کیفر کسانی که مال دزدی بخرند
- کیفر کسی که به دیگری سیلی بزند
- حقوق مرد بر زن
- حقوق زن بر مرد
-کیفر کسی که مهریه زن را ندهد
- -کیفر زن ناسازگار
- کیفر زنان بدکار
- پاداش شادکردن سادات
- کیفر ربا خوردن در دنیا و آخرت
- کیفر نظرکننده به نامحرم
- کیفر نقض عهد
- کیفر تارکین خمس
- کیفر مردی که زن را به ناحق بزند
- کیفر زنی که برای غیرشوهر زینت کند
و...
به قلم :حجه الاسلام والمسلمین مروج الاحکام سید محمدتقی مقدمhttp://mmoghaddam.com/26/%DA%A9%DB%8...9%88%D9%85%29/
مشهد - بازار بزرگ - انتشارات مقدم
تلفن : 2258323
سید محمدتقی مقدم زاده (مشهور به مقدم ) در سال 1302 ديده به جهان گشود و در فضای علم و ایمان و تقدس در مشهد مقدس پرورش یافت.اجداد او با 40 واسطه، از فرزندان امام زین العابدین(ع) بودند.
استعداد سرشار علمی ایمان و تعصب دینی ، شجاعت و خطر پذیری از دوران کودکی او را به تقابل با سیاست های دین ستیزانه ی رضاخانی قرار داد.
وي اگر چه کودکی و نوجوانی خود را همراه با تحصیل به کار در فنون مختلف پرداخت ولی با مشاهده فضای اجتماعی ناسالم و تحولات و تغییرات غرب گرایانه و دین ستیزانه به خصوص کشتار فجیع مردم مشهد در مشجد گوهرشاد و تبعید بزرگان دین، او را به سمت تشکیل هسته های مقاومت دینی، تحت نام هیئات مذهبی و صنفی- مذهبی کشانید.
با سقوط رضا خان و باز شدن فضا، او که به تازگی با خانواده های اصیل وصلت کرده بود، با تشویق خانواده و یکی از دوستان قبلی اش که به کسوت روحانیت درآمده بود، به حوزه ها روی آورد و با سرعت مقدمات و سطح را به گونه ای سپری کرد که همزمان به تحصیل و تدریس اشتغال داشت.
اساتید ايشان در این دوره حضرات میرزا احمد مدرس و حاج شیخ قاسم قزوینی بودند، سپس به عتبات عالیات مشرف شد و در محضر برخی از علما از جمله حضرت آیت الله خویی حضور یافت.
اما او که جامعه دینی را از دو سو در خطر می دید (اول: خطر الحاد و بی دینی که از سوی مارکسیست ها و کمونیست ها به ترویج ماتریالیسم و دین ستیزی پرداخته بودند و تشکیلات وسیع و مخوف حذب توده را در سراسر ایران ریشه دوانیده بودند و از سوی دیگر و خطرناکتر، ترویج فسادهای اخلاقی و ستیزه گری با اعتقادات دینی و به تمسخرگرفتن آن و به نام مدرنیته و پیشرفت علمی، توسط رژیم مفسد پهلوی دوم) راضی نشد که در نجف بماند و شاهد اسلام زدایی از جامعه توسط غرب زده های نوظهور باشد، این بود که به حرم مولی الوحدین حضرت علی بن ابیطالب مشرف شد.
خودش دراین باره می گوید:
به حرم مشرف شدم. پس از زیارت، گونه را به ضریح مطهر نهادم و با چشم اشکبار در حالیکه نگاهم به ضریح مطهر بود عرضه داشتم: یا جد بزرگوار تشنه معرفتم. پرتویی از انوار علم خود را به قلبم بتابانید.
چنین شد که که بعد از بازگشت به ایران یک مبارزه علمی فرهنگی را در چند محور پایه گذاری کرد:
*****تشکیل مجالس وعظ و خطابه و منبر و تبلیغ دینی (بین سالهای 60- 1330)
*****تالیف - تدریس کتب مناسب برای نشر تعالیم اصیل اسلامی در اقشار مختلف جامعه با هدف تقویت پایه های ایمانی، اصلاح عقاید و اخلاقیات و بصیرت دهی و آشنا کردن مردم به وظائف دینی خود.
کتابهای راهنمای بهشت، کیفر کردار و معراج المومن اولین آثار او بود که به سرعت در جامعه نشر و مورد تقدیر علمای بزرگ قرار گرفت.از جمله مرحوم آیت الله میلانی (ره) برای این آثار تقریظ نوشتند.
سلسله تالیفات وی که بالغ بر صد مجلد در عرصه های مختلف معارف دینی می باشد، تا امروز ادامه دارد.
***** ایجاد تشکیلات مذهبی منسجم و منظم تحت نام انجمن انصار فاطمی (س)و حزب حق و ایجاد شعب آن در داخل و خارج از کشور.
*****تاسیس بناهای دینی و مدارس آموزشی مانند بنای محمدیه و مسجد احمدیه.
*****ورود به مبارزات سیاسی قائد اعظم آقا روح الله(ره) و همراهی و همگامی در این مبارزات تا استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی.
*****برگزاری مجالس سوگواری در وفیات و همچنین تعظیم شعائر دینی در اعیاد به شکل گسترده.
اکنون در سن 90 سالگی با وجود بیماری های مزمن و ضعف مفرط به فعالیت های خود کمابیش ادامه می دهد.
وبا تاسیس موسسه فرهنگی دارالعلم در صدد احداث بنای بیت الزهرا و کتابخانه جهت استفاده عموم و آشنایی آنان به معارف اسلامی است.








پاسخ با نقل قول


علاقه مندی ها (Bookmarks)