با اجازه خدا سلام ......... امروز درد ساکتی رو میخوام بگم که درد ماه محرم در چند سال اخیر است
چرا باید به محرم ماه ی که همه چیز مذهب شیعه هستش بی احترامی بشود
ماه ی که حتی دیگر مذاهب به احترام زیادی میذارند از جمله بعضی از تسنن . ارمنی ها . مسیحیها و ..
بچه شیعه ها چراااااااااا؟
بعضی ها توی مراسم عزاداری با تیپ های آنچنانی(البته با لباس سیاه) درمیان بیرون که انگار اومدن پارتی.بعضی از دخترخانوم های محترم(غیرمحترم)هم زلف های مبارک رو بیرون میندازن و جالب اینه که به نشونه عزاداری اون تیکه از زلفها رو هم که بیرون انداختن،گل مالی میکنن.
بعضی ها هم از طبع شعری و ادبی استفاده میکنن.مثلا یه جای نوشته بودن(فکر کنم پشت یه ماشتی یا جایی دیگه):«یزید،ازت توقع نداشتم!»
استفاده از واژگان بسیار رکیک اونم به اسم تنفر از یزید و علاقه ی به امام حسین(ع)؟؟
یا مثلا به تصویر مقابل نگاه کنید:
این تصویر در نگاه اول ممکنه عیبی نداشته باشه و یا حتی جالب هم به نظر برسه!
اما فلسفه ی عزاداری ایجاد صحنه های طنز و جالب و حرکاتی که موجب خنده ی انسان میشه نیست.
مثلا اگه همین فردی که اینو پشت ماشینش نوشته خدایی نکرده یه روز مادرش بر اثر تصادف از دنیا بره،بعد توی مراسم فاتحه ش یه نفر بلند بشه و بگه آخر من یه روز به قاتل این مرحوم یه فیلیپینی میزنم،اونوقت مردم و خود این فرد چه حسی بهشون دست میده؟
باید بخندن؟؟؟ باید گریه کنن؟؟ باید اون فرد رو از مجلس ترحیم بیرون کنن؟؟ مسلما هیچکس این کار رو نمی پسنده! پس چرا این شخص اومده و در زمانی که مردم عزادار امام حسین(ع) هستن،چنین جمله ای رو پشت ماشینش نوشته و توی شهر چرخ میزنه؟؟
مسلما این کارش از روی عقل و درک حسینی نیست.
یا مثلا به تصویر بعدی نگاه کنید:
یکی بلند شده و پشت شیشه ی ماشینش نوشته:«یزید خره! گاو منه!»
این حرف در نگاه اول آدم رو میندازه یاد دوران پاک بچه گی!
آدم میگه انگار که این جمله داره از دهن یه بچه ی پاک و معصوم خارج میشه و نشونه نفرت از یزید هست.
اما یه بار معنایی و روانی هم این جمله توی افکار مردم داره و اونم اینه که حرمت و جایگاهی رو برای عزاداری حضرت سیدالشهداء باید در جامعه ایجاد کرد رو زیر سوال می بره و اونم اینه که انگار این عزاداری مثل یه بازی بچه گانه است و خیلی اهمیت نداره.
ممکنه نویسنده این جمله واقعا چنین نیتی هم نداشته ولی متاسفانه این بار معنایی و توهینی هم در این جمله نهفته است!
یا به تصویر مقابل توجه بفرمایید:
توی این تصویر اومده و قاتلین حضرت اباعبدالله رو با کلمه ی«لاشی» که(در عامیانه) به معنای اراذل و اوباش هست بکار برده.
این جمله بخاطر اینکه رسمیت نداره بیشتر از اونی که بار ارادت به حضرت سیدالشهداء(ع)داشته باشه،بار خنده و بذله گویانه داره؛که این مطلب با فلسفه ی عزاداری اصلا سازگاری نداره.
در ثانی اومده روی جمله«آب ندادن به امام حسین» تاکید کرده،درصورتیکه مگه امام حسین(ع) دردش درد تشنگی بود؟؟؟
درد امام حسین(ع) درد هدایت امت رسول خدا(ص) بود.
اینا رو گفتم که یه کم بیشتر در پوشش و لباس و عزاداری هامون دقت کنیم.
امروز با نشان دادن قمه زنی بیشترین دافعه رو برای تشیع دارن به وجود می آورند
و بیشترین مانور وهابیت و مخالفان و دشمنان تشیع نمایش صحنه های قمه زنی هست
دوستان ماکه کاسه داغتر از آش نمی تونیم بشیم
بنده کارش بندگی هست
شیعه یعنی کسی که جا پای امامش میگذاره و اون رو در راهش مشایعت میکنه
نه عقب تر نه جلو تر
سنت پیغمبر و اهل بیت واجب است بر همه ما رعایت بشه چه در شادی ها و چه در عزاداری ها
این که من به اسم عاشقی قمه بزنم کاری که نه تنها در سنت پیغمبر و اهل بیت نیست بلکه از آنجا که موجب وهن شیعه و سرافکندگی اهل بیت و تشیع میشه (در حدیث است که امام معصوم می فرماید کاری نکنید که موجب سر افکندگی ما شوید) به مکتب تشیع ضرر هم میزنه
این کار اسمش نفس پرستی است و نه خدا پرستی
به اسم عاشقی نمیشه در دین بدعت گذاشت برادر من
این هوای نفس است
حالا شما میگی قصدشون ریا نیست خوب منم نمی گم ریا است میگم وقتی داره از این قضیه بر ضد تشیع استفاده میشه بعلاوه هیچ جای سنت و کتاب خدا هم این گونه عزاداری تأیید نمیشه
اینکار بندگی نیست
دلیل نشد که چون ما عاشقیم تو دین خدا بدعت بگذاریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عشق اگه عشق واقعی باشه باید کاری رو ما انجام بدیم که معشوق و محبوب میپسنده و کاری رو انجام ندیم که معشوق و محبوب نمی پسنده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
و اما یک نکته در مورد مجالس عزاداری
ویژگی مناسب مجالس امام حسین (ع)
قابل توجه فعالین فرهنگی و مساجد و هیئات در برنامه ی سمت خدا حاج آقا قرائتی ویژگی های یک مجلس خوب عزاداری رو گفتند
نمونه اش مثل مجالس عزاداری مقام معظم رهبری (سال 90)
بعد از نماز مغرب و عشاء ( که اتصال مراسم به نماز خیلی مهمه و معمولا ماها نسبت بهش بی تفاوتیم)
دقایقی آیات قرآن کریم تلاوت میشه ( امام حسین قدم به قدم قرآن می خواند و ما راحت از مراسممون حذف می کنیم این بخش رو)
بعد اگر اشتباه نکنم حدود ده دقیقه مداحی
بعد حدود نیم ساعت چهل و پنج دقیقه سخنرانی
و در آخر هم حدود بیست دقیقه عزاداری
کل مراسم دو ساعت نمیشه مردم اذیت نمیشن دیروقت تموم نمیشه به نماز متصله ضمنا قبل از نماز هم دقایقی احکام شرعی گفته میشه
اگر هم قراره نذری داده بشه بعد از کل مراسم هست
چرا مراسم های ما
دیر شروع میشه دیر تموم میشه ( هم روی نماز صبح فردا ممکنه اثر بزاره هم برای خیلی ها رفت و آمد سخت میشه و خیلی مشکلات دیگه)
صدای بلندگوهای مسجد یا وسایل عزاداری هیئات اگر برای همسایه ها باعث آزار بشه قطعا مورد پسند امام حسین علیه السلام نیست
قرآن و حدیث و احکام در آن حذف میشه!!
بعضی ها اصلا مراسم سخنرانی هم ندارند یا سخنرانی ها خیلی به عمق و فلسفه ی عاشورا نمی پردازند
نه تنها به نماز متصل نیست ممکنه بعضی عزاداری ها اونقدر طولانی بشه که به نماز صبح عزادارها لطمه وارد کنه در حالیکه یکی از محوری ترین درس های عاشورا اهمیت دادن به نماز اول وقت هست.





یا مثلا به تصویر مقابل نگاه کنید:
یا مثلا به تصویر بعدی نگاه کنید:
یا به تصویر مقابل توجه بفرمایید:
پاسخ با نقل قول


علاقه مندی ها (Bookmarks)