ممنون
ولی چون نوشتید سبکی من کولار رو پیشنهاد دادم که هم قیمت(تقریبا) با frp (کامپوزیتی از الیاف کربن و پلاستیک و...)
خود frp هم خیلی گرونه و البته اصلا انعطاف پارچه ای هم نداره
البته تیوپ هم خوبه چون خیلی ارزونه ولی در هر شرایطی نمیتونه فشار بالا رو تحمل کنه و در ضمن در اون فشار دیگه اصلا انعطاف پذیر نیست و انعطافش ممکنه باعث ترکیدنش بشه و اصلا هم به سبکی قابل مقایسه با کولار نمیرسه
اگر سبکی خیلی براتون مهمه کمی خلاقیت به خرج بدین
چرا نمیشه ترکیبی از کولار و تیوپ رو به صورت کامپوزیتی و یکدست تولید کرد؟
مثل خودرو های مسابقه ای و اتومبیل های خاص که البته در تیوپ های معمولی هم به جای کولار لاستیک و البته مفتول های فلزی استفاده میکنند
که نشون میده میتونید از مفتول یا حتی الیاف فلزی استفاده کنید
اما مشکل این الیاف فلزی انعطافه - یا بهتره بگم عاملی به عنوان خستگی که در فلزات بیشتر دیده میشه و طی چند انعطاف باعث شکستگی یا پارگی میشه در فلز
فقط تیوپ تغییر شکل بالایی داره و در زمان طولانی و فشار بالا و انعطاف بالا خوب عمل نمیکنه اما ارزان قیمته
فقط کولار هم خیلی گرانتره و البته در هر صورت نیاز به ماده ای کمکی برای نفوإ ناپذیری در برابر فشار هوا داره
پس این دوتارو(که من به عنوان مثال گفتم نایلون تا ذهنتون باز بشه)
با هم ترکیب میکنیم و یه ماده مرکب با خواص مورد نیاز به دست میاریم
اما اگر توضیح بیشتر یا قسمتهای تخصصی میخاین دیگه میره تو بخش تجاری و مالی و......









پاسخ با نقل قول


علاقه مندی ها (Bookmarks)