دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8

موضوع: کلاس آموزش رباتیک (مطالب مرتبط با برنامه نویسی کدویژن)

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #8
    یار همراه
    رشته تحصیلی
    مهندسی برق
    نوشته ها
    2,331
    ارسال تشکر
    3,479
    دریافت تشکر: 13,703
    قدرت امتیاز دهی
    17046
    Array
    soham 313's: خواهش

    پیش فرض پاسخ : کلاس آموزش رباتیک (مطالب مرتبط با برنامه نویسی کدویژن)

    جلسه ی هفتم
    1- سلام چطوری ؟

    2- سلااااااااااااااااااااااا م من خوبم تو خوبی ؟

    1- آره خوبم شکر

    2- قراره امروز چی بهم یاد بدی ؟

    1- امروز میخوام یه کمی بهت قسمت های مختلف کامپایلر c رو یاد بدم

    2- آخه چرا c ؟؟؟ مگه قرار نیست کدویژن رو بهم یاد بدی

    1- آره قراره بهت کدویژن یاد بدم اما همون طور که قبلا بهت گفتم کامپایلر کدویژن براساس زبان c طراحی شده ،بنابراین برای اینکه بتونی تو محیط کامپایلر کدویژن برنامه بنویسی ،باید با دستورات و توابع زبان c آشنایی داشته باشی

    2- آهان ، خب پس ادامه بده

    1- هر برنامه ی c حداقل یه تابع ()main داره که اولین تابع اجرایی هست

    2- ها

    1- بزار ساده تر بهت بگم ، یه برنامه ی میکروکنترلر ، تو ساده ترین حالت به این شکل نوشته میشه

    تعاریف کلی


    الگوی تابع

    () Void main


    }


    (While (1
    }

    .
    .
    .
    {
    {


    توابع تعریف شده

    2- من چیزی از اینا سر در نمیارم

    1-بزار یه مثال برات بزنم تا ساده تر متوجه بشی

    مثلا میخوایم برنامه ایی بنویسیم که رشته ی Hello Word به خروجی استاندارد ارسال کنه

    <include <stdio.h#

    () Void main


    }

    ;("Printf ( " Hello Word

    ;(While (1

    {
    2-میشه توضیح بدی اینا چیه اند ؟

    1- خط اول ، <include <stdio.h# از رهنمودهای پیش پردازنده هست

    خط دوم،
    () Void main بدنه ی اصلی برنامه هست


    { } ابتدا و انتهای برنامه است و یه بلوک رو مشخص میکنه


    خط چهارم ;("Printf ( " Hello Word رشته ی Hello Word رو در خروجی چاپ میکنه



    خط پنجم ;(While (1 یک حلقه ی نامتناهی ایجاد میکنه

    2-

    1-چی شد متوجه نشدی ؟

    2- نه متوجه نشدم

    1-ببین به طور کلی ساختار برنامه ها در زبان c به این صورت هست

    <فایل سرآیند
    > include #

    ()int main

    }

    اعلان متغیرها

    دستورات اجرایی

    ; Return 0

    {
    در واقع برنامه ها تو زبان c از مجموعه ای از دستورات و توابع تشکیل میشن که حالا به مرور که جلوتر رفتیم و درس مون به اون توابع رسید بیشتر بهت توضیح میدم اما نکته ی مهمی که باید بهش توجه کنی اینه که بدنه ی اصلی برنامه ، تابع main هست

    متوجه شدی ؟

    2- آره یه کم


    1- خوبه ، علاوه بر تابع main ، توابع دیگه ای هم نوشته شدند و همراه کامپایلر کدویژن ارئه میشن که میتونیم تو برنامه ها از اونا استفاده کنیم


    2- چه طوری میتونیم از اون برنامه ها استفاده کنیم ؟


    1-این برنامه ها و خیلی از اطلاعاتی که کامپایلر برای اجرا ی برنامه به اون ها نیاز داره در فایل هایی به نام فایل سرآیند یا به اصطلاح header قرار دارند که همه ی این فایل ها توی شاخه ای به نام include هستن که برای اتصال این فایل ها به برنامه باید بدونیم هر تابع تو کدوم فایل header قرار داره مثلا تابع Printf ، تو فایل stdio.h قرار داره
    برای اینکه بین توابع و فایل های سرآیند بتونیم اتصال ایجاد کنیم از دستور include # استفاده میکنیم


    2-میشه بیشتر توضیح بدی


    1-ببین تو این مثالی که بهت زدم تابع آماده ی Printf رو داریم ، که این تابع توی فایل stdio.h قرار داره ، برای اینکه بتونیم تابع Printf رو تو برنامه فراخوانی کنیم و ازش استفاده کنیم باید فایل stdio.h به برنامه اضافه کنیم و برای اینکه بتونیم stdio.h رو به برنامه اضافه کنیم از دستور include # استفاده میکنیم یعنی به این شکل
    <include <stdio.h#

    2- آهان فهمیدم ادامه بده


    1-ببین اگه بخوام به طور ساده بهت بگم برنامه نویسی در واقع ورود داده های اولیه به کامپیوتر هست تا اون داده ها رو به اطلاعات مورد نیاز ما تبدیل کنه


    2-متوجه نشدم


    1-ببین مثلا ما 2 تا داده داریم عددهای 2 و 3 ، میخوایم این 2 تا عدد رو به کامپیوتر بدیم تا جمع شون کنه و حاصل شون رو به ما بگه


    2- اوهوم


    1-کاری که یه برنامه نویس میکنه اینه که میاد عمل جمع رو به کامپیوتر توضیح میده تا کامپیوتر بتونه اعداد رو جمع کنه و نتیجه رو به ما اعلام کنه


    2-خب


    1-بنابراین میتونیم نتیجه بگیریم که داده ها نقش مهمی در برنامه نویس دارن

    من اینجا تمامی داده های مورد حمایت کامپایلر Codevision Avr رو به همراه محدوده ی مقادیر ممکن و اندازه هاشون توی جدول برات مینویسم


    نوع داده اندازه بر حسب بیت
    محدوده ی قابل قبول
    bit
    1
    0 و 1
    char
    8
    128- تا 127
    Unsigned char
    8
    0 تا 255
    Signed char
    8
    128- تا 127
    int
    16
    32768- تا 32767
    Short int
    16
    32768- تا 32767
    Unsigned int
    16
    0 تا 65535
    Signed int
    16
    32768- تا 32767
    Long int
    32
    217483648- تا 217483647
    Unsigned Long int
    32
    0 تا 429467295
    Signed Long int
    32
    217483648- تا 217483647
    float
    32
    ±1/75e38 تا±3/402e38
    double
    32
    ±1/75e38 تا±3/402e38



    داده های نوع char : برای ذخیره ی داده هایی از نوع کاراکتر مثل 'a' تا ' b' بکار میروند

    داده های نوع int: برای ذخیره ی اعداد صحیح مثل 27 بکار میروند

    داده های نوع float: برای ذخیره ی اعداد اعشاری مثل 2/8 بکار میروند

    داده های نوع double: برای ذخیره ی داده های اعشاری که طولشون بیشتر از float هست بکار میروند

    داده های نوع voide:که تهی (خالی) هستن

    2- خسته شدم

    1-باشه درس این جلسه تا اینجا کافیه

    2-آخ جون من رفتم ،خسته نباشی ،خداحافظ

    1- تا جلسه ی بعد خدانگهدار


    ----------------------------------------------------------

    منابعی که برای درس این جلسه از آن ها استفاده شده :
    "مقاله ی آموزش کدویژن آقای رضا سپاس یار "
    ویرایش توسط soham 313 : 23rd August 2013 در ساعت 09:46 PM
    دانلود کلیپ تامل برانگیز
    لطفا این کلیپ را تماشا کنید و به توصیه هایش عمل نمایید

  2. 5 کاربر از پست مفید soham 313 سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: 24th August 2013, 08:11 AM
  2. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 8th July 2013, 08:41 PM
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 31st May 2013, 06:03 PM
  4. پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: 24th March 2012, 01:01 AM
  5. آموزش برنامه نویسی ویندوز ( Win32 )
    توسط آبجی در انجمن برنامه نویسی تحت سیستم عامل
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 24th June 2010, 03:50 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •