For 1955, Mercedes put the 190SL roadster into production, basing most of its chassis and running gear on the W120. But the 190SL also introduced a new overhead cam, 1.9-liter four. This thoroughly modern (by 1950s standards) power plant made a credible 120 horsepower while breathing through two carburetors in the roadster, and it was inevitable that it would find its way into the sedan. In 1956, it made that migration and the 190 sedan was born with 75 horsepower available through its single carburetor 1.9-liter four. In '57 the 180 also got a version of the new engine, this time rated at 65 horsepower. Then, in October 1958, a dieselized version of the 190 power plant was introduced in the new 190D, making 50 horsepower. Finally for the 1959 model year, a 190b model was introduced that got 90 horsepower from its four
در سالهای 1955 بود که شرکت مرسدس خودروی 190sl را نیز وارد چرخه تولید نمود،که مبنای این خودرو قراردن تعداد بیشتری از شاسی و چرخ دنده بر روی مدل 120 بود.
البته 190sl مدل جدیدی از دندانه هوایی یا سرتاسری؟؟؟را معرفی نمود،که مصرف 1.9لیتر برای هر سیکل داشت..؟؟؟!!!!!
مطابق با استاندارهای سال 1950 این نیروی محرکه جدید توان 120 اسب بخاری را با به جریان در امدنش میان دو کاربراتور 190sl؟؟ فراهم مینمود. و این نشان از ان داشت که این مدل راهش بسوی سدان ها را یافته است.
و سرانجام در سال 1956 پس از پشت سر گذاشتن این راه سدان 190 با قدرت 75 اسب بخار به کمک تک کاربراتور خود پا به عرصه ی خودرو گذاشت.
و نیز در سال 1957 مدل 180 مدل نوینی از موتور را به کار گرفت که به 65 اسب بخار توان نیاز داشت. و بالاخره در اکتبر سال 1958 ورزن جدیدی از نیروی محرکه ی 190 در قالب 190d عرضه شد،که 50 اسب بخار توان داشت.
سرانجام مدل سال 1959 ،مدلb 190 بود که قدرت 90 اسب بخار را از سیلندرهای خود بدست می آورد...
علاقه مندی ها (Bookmarks)